سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اعتماد کردن یا نکردن به حرف های طرف مقابلم

پرسش

تاریخ ثبت : 14 بهمن 1397
701  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، مدتیه با پسری به قصد ازدواج و زیر نظر خانواده در ارتباط هستم
ایشون خارج از ایران به همراه خانواده زندگی میکنن و خودشون در جلسه ی اولی که حضوری صحبت کردیم گفتن که یکی از دوستای صمیمیشون دختر هستند و حرف هایی و که به خانواده و دوستان مذکرشون نمیتونن برنند رو به ایشون میگن، و در همون جلسه گفتند که من به شما اطمینان میدم که هیچ اتفاقی بین ما نیفتاده و من بهشون گفتم که بهد از ازدواج ارتباط ما قطع میشه، بعدا هم متوجه شدم که ایشون سیگار میکشن تقریبا هفته ای یک نخ
خانواده ی خیلی خوبی دارند و خودشون هم خصوصیات مورد نظر من رو دارن، با ایشون در مورد کنار گذاشتن ارتباطشون با اون دختر صحبت کردم و کفتن که میتونن کنار بذارند وگفتن شاید اون دختر دوست من هم بشه، در مورد سیگار هم گفتن که تمام تلاششون رو میکنن که کنار بذارن
نمیدونم با توجه به خانواده و شخصیت خودش میتونم اعتماد بکنم به حرفاش یا نه، و اینکه میتونم کاری کنم که همین مقدار کمیم که سیگار میکشه دیگه نکشه؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
02 اردیبهشت 1398 ساعت 13:28

درود بر شما

ازدواج مسئله ای است که باید با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد زیرا از جمله تصمیمهای مهمی است که قابلیت تاثیرگذاری بر سایر ابعاد زندگی را نیز دارد.

در مورد آن دخترخانم، آنچه که نوع رابطه را در زمان پس از ازدواج (منظور، آینده احتمالی با ایشان است) تعیین می کند، نوع نگاه شما به این قضیه است. ممکن است ایشان واقعا با آن دخترخانم ارتباطی از نوع عاطفی نداشته و مسئله ای هم بین شان نبوده باشد. اما در اینجا نظام ارزشهای شما مشخص می کند که جنس ارتباطات و دوستیها به چه صورت باشد.

 در نظر داشته باشید که ازدواج مسئله ای تعارف بردار نیست و نمی توان به امید تغییر برخی شرایط وارد ازدواج شد. بهتر است چک کنید در مجموع مدل ارتباطات ایشان به لحاظ فرهنگی و خانوادگی و مذهبی با ارزشهای شما جور است یا خیر؟ البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هیچ دو نفری را نمی توان یافت که کاملاً شبیه هم بیندیشند و مانند هم زندگی کنند؛ در همسرگزینی لازمست که تفاوتها در حد تضاد کامل با هم نباشد و مسئله ای به صورت یک موضوع لاینحل که قابلیت آسیب به روابط را دارد در میان نباشد. پس چک کنید که مجموعاً شیوه ارتباطات ایشان را می پسندید یا خیر؟


در مورد سیگار نیز بحث دیدگاه شما در این خصوص مطرح است. نمی توان با قطعیت گفت که اگر کسی قول بدهد سیگار می کشد سر حرفش نمی ماند. اما دوست عزیز، شما در مسئله انتخاب همسر باید توجهتان به وضعیت حال حاضر طرف مقابل باشد نه آن چیزی که وعده تحقق آن را می دهد یا شما دوست دارید محقق شود. اگر مسئله سیگار کشیدن ایشان به حدی برایتان ناپذیرفتنی است که همین مقدار کم را نیز نمی توانید تحمل کنید انتخاب شما با ریسک بالایی همراه خواهدبود. زیرا هیچکس را نمی توان تغییر داد مگر اینکه خودش بخواهد. 

پس، پاسخ این پرسشتان که "میتونم کاری کنم که همین مقدار کمیم که سیگار میکشه دیگه نکشه؟" منفی خواهد بود.


بهتر است ارزشها و خواسته های خود را مورد بازبینی قرار دهید تا بتوانید با دقت کافی و بدون امید به تغییر دادن کسی انتخاب مناسبی انجام دهید.

موفق باشید


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
چک کردن اینکه آیا مدل ارتباطات ایشان و سیگار کشیدنش در مجموع برای شما پذیرفتنی است یا خیر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه