سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شروع رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 17 خرداد 1398
671  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،من تازگی ها چون نمیخواهم وقتمو الکی برای کسی که مناسب من نیست تلف کنم در شروع رابطه عاطفی همش دنبال اینم که ببینم آیا این آدم مناسب منه آیا این آدم اهل خیانت نیست و ... خیلی زود میخوام اینو بفهمم واسه همین تو بر خوردام یکم تهاجمی ام تا یک اتفاقی میفته سریع قضاوت منفی میکنم و اصلا صبر ندارم همش دنبال اینم که یک چیزی پیدا کنم که زودتر بفهمم که این آدم مناسب من نیست

مهمترین سوال :
چطوری این رفتارو درستش کنم که انقدر منفی به آدما نگاه نکنم ؟با این که میدونم همه شبیه هم نیستن اما تا یک رفتار مشابه رفتار آدمای نامناسب قبلی میبینم میگم اینم مثل اونه پس.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
24 شهریور 1398 ساعت 11:09

باسلام واحترام

نامه تان در ظاهر به نظر یک سوال ساده است اما در این سوال نکات بسیار زیاد ومهمی وجود دارد که اگر به آن توجه نشود قطعا رابطه خوبی نخواهید داشت.

نکته اول و بسیار مهم اینست که چه دلیلی وجود دارد که یک شخص برای شروع یک رابطه تا این حد نسبت به خیانت حساس باشد ؟ باوجود بسیاری از مسائل مهم دیگر که بناست ابتدای رابطه چک شود وشما تمامی تمرکزتان را معطوف به این موضوع کرده اید، بطوریکه این مسئله باعث بی اعتمادیتان نسبت به همه شده است.

در اینکه خیانت مسئله ای بسیار جدیست واگر در رابطه ای رخ دهد کمترین آسیب آن بی اعتمادیست، شکی وجود ندارد. اما یک سوالی که مطرح میشود اینست که آیا همه افرادیکه میخواهند وارد رابطه شوند نسبت به این موضوع تا این حد حساس هستند ودنبال چک کردن آن در همان ابتدا وبدون هیچ نشانه ای هستند؟

تمامی این سوالات به این خاطر بود که ذهن شما را بر این نکته متمرکز کنم که زمانیکه شخصی تا این حد نسبت به یک مسئله ای حساسیت دارد ودر روابط گذشته اش از همین نقطه ضربه خورده، قطعا باید مشکل را در خودش جستجو کند وعلت آن را بیابد.چرا که وجود تله ها وهمچنین میزان شدت آنها در نگرش ما نسبت به رابطه عاطفی وهمچنین واکنشهای ما تاثیر بسزایی دارد.

پیشنهاد من به شما اینست که به جای کنکاش در رابطه وپیداکردن نشانه ای مبنی بر تایید تله تان ، به شناخت تله هایتان واصلاح آن بپردازید، وزمانیکه ذهنتان آمادگی مقابله با افکار منفی را داشت وتله هایتان کنترل شده باشند ، وارد رابطه شوید.

زیرا در غیر اینصورت به دلیل سکانداری تله ها در رابطه عاطفی، شما وارد روابطی میشوید که با توجه به رفتارهایتان ،در آن رابطه به شما خیانت میشود.

امیدوارم با تامل بر نکاتی که خدمتتان ارائه شد وبررسی روابط قبلی وپیدا کردن اینکه رابطه تان از کجا دچار نشتی است ، به اصلاح آنها بپردازید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه