سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فضای صمیمانه کاری همسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 17 خرداد 1398
1,171  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
مدتی بود همسرم از تنهایی، بی هدف بودن و دلگیر بودن تنها ماندن در خانه گله می کرد. با هم صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که داشتن یک شغل مناسب می تواند مشکل را حل کند.
بعد از پرس و جو از چند نفر از دوستان و پی گیری توانستم کاری برای ایشان پیدا کنم و ایشان نهایتا در آنجا مشغول به کار شد. تمام مشکلاتی که ایشان داشتند به یک باره محو شد و هر روز شاد تر و پر انرژی تر از دیروز میشد.
هر روز بعد از کار با هیجان زیاد از محیط کار با من حرف می زد و من کم کم متوجه شدم فضای کار فضای کاملا مدرنی است که همکاران به شدت با هم صمیمی هستند و هر آخر هفته با هم برنامه تفریحی دارند و حتی در محل کار هم زمانی را صرف تفریح و گپ و گفت می کنند.
فضا های کاری مدرن به گونه ای است که کارمندان را مجاب به حضور در ساعت مقرری نمی کند. این باعث شد تا همسرم صبح ها دیرتر به محل کار برود و شب ها دیر تر برگردد.
بعد از مدتی به نظرم میامد که زمان بیشتری را با همکاران ( که بیشتر مرد هستند) می گذراند و هیجان او به من نشان می داد که بیشتر هم لذت می برد.

مهمترین سوال :
متاسفانه کار کردن ایشان در چنین فضایی و صمیمی شدن با مردان آن محیط که همگی جوان و مجرد هم هستند من را عصبی می کند. از طرفی می دانم که موقعیت شغلی بسیار عالی برای ایشان است هم از لحاظ پیشرفت کاری و هم از لحاظ این که شاد و پر انرژیش کرده است. نمی توانم از او بخواهم از آن محل استعفا بدهد. نمی توانم با اون صحبت کنم تا در محل کار رفتار متفاوتی داشته باشد یا ...
البته ما د رمورد تایم کاری با هم صحبت کردیم تا حدی به توافق رسیدیم اما مشکل اصلی من چیز دیگریست و آن ارتباط او با مردان محل کار است که نمی دانم چگونه باید در مورد آن صحبت کنم تا اتهامات بد دل بودن و حسود بودن به من وارد نشود. حتی گاهی به ترک و طلاق فکر می کنم. چون می دانم اگر او را از این کار جدا کنم از بین در حقش ظلم کرده ام!
از طرفی هر روز حرف هایش را تایید می کنم و حمایتش می کنم ولی از درون خشم دارم و این را از او پنهان می کنم اگرچه احتمالا کمی متوجه شده است. این خشم باعث شده مثل قبل برایم عزیز نباشد و هر روز از مهرم نسبت به او کم کنم!
واقعا نمی دانم باید چه کنم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
13 دی 1398 ساعت 17:09

سلام!

به نظر می رسد خود را در شرایط سختی می بینید!

از یک طرف استعداد و روحیه ی همسرتون هست و از طرف دیگه خشمی که تجربه می کنید و این خشم تا جایی در  ارتباط شما نفوذ کرده که باعث کم مهری و سرد شدن شما در ررابطه و نهایتا فکر به جدایی شده!

به نظر می رسد راه حل این مسئله از نظر شما دو چیز است یا همسرتان استعفا دهند یا جدا شوید!که این می تواند از زاویه ی دید شما ناشی شده باشد. در صورتی که همسرتان از شرایطی که شما در آن قرار گرفته اید، اطلاعی ندارند و این خشم و سردی تا اندازه ای می تواند به گیج شدن ایشان بیانجامد و فرضیه سازی های ایشان و نهایتا رابطه تان به جایی می رود که هیچ ارتباطی به جایی که شما هستید ندارد و احتمالا در انتها علی رغم تمایلتان به مسائلی متهم می شوید که می تواند ربطی به خود شما نداشته باشد بلکه فقط از واکنش هایتان ناشی شده است.

بنابراین بهتر است علاج واقعه قبل از وقوع کنید چرا که با جهت گیری فعلی در هر دو حالت به نتیجه ی کارآمدی نخواهید رسید.

در این مسئله لازم است دو نگاه داشته باشید یک نگاه به درون خودتان و نگاهی به چشم انداز رابطه و همسرتان. در بخش نگاه به درون بررسی کنید سبک ارتباطی همسرتان ، موجب فعال شدن چه فکری در شما می شود که موجب احساس خشم و رفتار سردی و فاصله گرفتن شده؟

و نگرانی درباره ی متهم شدن به بددلی و حسود بودن ، به اندازه ای برایتان پررنگ است که باعث مطرح نکردن مسئله شده است، در سایر حوزه های زندگیتان نیز موقعیت هایی بوده که به دلیل پیش بینی و نگرانی از قضاوت شدن اقدام موثر را انجام نداده باشید؟

بهتر است در نگاه به ارتباط و همسرتان، بررسی نمایید شیوه  های عنوان مسائل از طرف شما چگونه بوده است ؟ و پیامد این شیوه برایتان چه بوده است؟ حال شیوه های کارآمد به چه شکل می تواند باشد؟ یکی از کارآمدترین شیوه ها ،واقعی بودن است با این معنا که بعد از ردیابی مسئله در خود و نگرانی هایتان، آنها را صادقانه و به دور از قضاوت عنوان کنید. به طور مثال مسئله را با همسرتان مطرح کنید به گونه ای که "در پی رابطه ی کاری ایشان، از احساس خود بگویید، که صمیمیت زیاد شما  در محل کار من رو نگران کرده، نه اینکه ایشان را قضاوت کنید. به به همسرتان بگویید که سبک تعاملی تو من رو عصبانی میکنه" در این رابطه با وی گفتگو کنید تا حرف های ایشان را هم بشنوید.


برای تان روزهای خوشی را در زندگی آرزومندم


نعیمه داودی منش

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
تنها راه پایدارای زندگی زناشویی اثرگوگنبال انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه