سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شلختگی ،تنبلی،بیخیالی زیاااد

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اردیبهشت 1398
542  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من نزدیک به دو سال هست که عقد کردم و این مدت به مشکلی که برخوردم تنبلی زیاد و شلختگی همسرم هستش. به طوری که از کار که میادش اولین کاری که میکنه رو راحتی دراز میکشه، میره تو گوشی، هی باید بهش تذکر بدم که دست و صورتت رو بشور، لباساتو دربیار. یا این که اصلا به مسواک زدن اهمیت نمیده و کارهای شخصیش رو انجام نمیده. ظروفی که استفاده کرده رو جمع نمیکنه یا رخت خوابش و ... هر خواسته ای که ازش دارم در راستای کار خونه بهم میگه باشه، ولی تا بلند بشه انجام بده آدم رو جون به سر میکنه. یا این که اینقدر پشت گوش میندازه که یا من یادم بره یا خودم انجامش بدم. من هم بعد از دو سه مرتبه تکرار کردن اعصابم خورد میشه شروع میکنم با داد زدن صحبت هام رو تکرار کردن، اونم میگه تو اعصابت ضعیفه و نیازی به داد نیستش. مگه پادگان نظامیه؟ تو صبر کن تا من انجامش بدم. ولی اینقدر دیر انجام میده من پشیمون میشم از خواسته ام و این در حالی هستش که وقتی خونه ما هست خیلی مرتب تر و تمیز تر برخورد میکنه. و خودشم تمام این صحبت ها رو قبول میکنه. اما تلاشش در راستای بهتر شدن مشکلمون واقعا ضعیفه. طوری که تو این دو سال حدودا ۱۰ درصد بهتر شده

مهمترین سوال :
سوال اصلی من این هستش که من خیلی حساسم؟ باید چی کار کنم تا همسرم چنین کارهای پیش پا افتاده ای رو خودش انجام بده و دائم منتظر تذکر من نباشه و بدون گفت و گو و جنجال خودش انجام بده؟ همش نگرانم که وقتی بریم سر زندگیمون بحث هامون بیشتر بشه و آرامش زندگیمون کم باشه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
13 دی 1398 ساعت 23:38

سلام . وقتتان به خیر.

نوشته شما را خواندم .از  اینکه همسرتان از دیدگاه شما فردی مرتب نیستند و کارهای شخصیشان رابه خوبی انجام نمیدهند احساس رضایت نمی کنید . 

 بیان کردید که مرتب باید به ایشان تذکر بدهید تا کارهایی را که نسبت به انجام آنها مسئولیت دارند انجام بدهند . اگر این کار را نکنید چه اتفاقی می افتد؟ 2 سال است که عقد کرده اید ، قبل از این دو سال  ایشان چگونه از پس این مسئلیت ها بر می آمدند که با آمدن شما دچار کم کاری شده اند؟ شما تا چه اندازه اجازه انجام دادن کارها را به ایشان می دهید؟

اینکه ایشان مسواک  کم می زنند یا وقتی از سر کار بر می گردند دستان خودشان را نمی شویند و مواردی از این دست، در حیطه حریم خصوصی وشخصی ایشان است. شما تا حدی که بیان کنید از این گونه بودنشان حس خوبی ندارید می توانید پیش روی کنید و بیشتر از این حد را مجاز نیستید. دقت کنید که نقش شما در قبال ایشان چیست؟ نقش همسرشان را دارید یا نقش مادر ؟ آیا این شیوه رفتاری فقط با همسرتان اتفاق می افتد یا با افراد  دیگر نیز به شیوه مراقب گونه رفتار می کنید؟ این مراقبت ها اگر به شیوه درستی هدایت و جلوگیری نشوند ممکن است در آینده حالت کنترل گری را به خود بگیرد که در رابطه  می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

گفتید بعد ار چند بار گفتن اعصابتان خرد شده و با داد زدن حرف هایتان را تکرار می کنید .الگوی داد زدن برای رسیدن به هدف الگویی است که به نظر می رسد به صورت اکتسابی و یاد گیری از محیط به شما رسیده است  . تا چه حد این الگو کارآمدی داشته است ؟به نظر شما عکس العمل همسرتان در آینده نسبت به این شیوه رفتار شما چه خواهد بود؟ ده سال دیگر رابطه تان را به همین شکل تجسم نمایید . احساستان از ادامه این روند چیست؟

کاری که به نظر می رسد بهتر است به آن توجه کنید این است که شیوه رفتاری خود را عوض کنید .مسئولیت انجام کارهایی که به عهده ایشان است و یا مواردی که در دامنه حریم خصوصی همسرتان است را به خودشان واگذار کنید . فراموش نکنید که جایگاه خودتان را به عنوان همسر با نقش والدی جابه جا نکنید. ...

با آرزوی روزهایی هموار و روشن برایتان...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
رهایی از کمال طلبی منفی

توصیه های پیشنهادی
کنترل خود و عدم دخالت در کارهای همسر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه