سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با رفتار سرد مردان چه کنیم؟!

پرسش

تاریخ ثبت : 17 خرداد 1398
801  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من به مدت۲ساله که با یه آقایی تو رابطه هستم.خب طبیعتا اوایل رفتار ایشون خیلی عالی و ایده آل بود اما به مرور رفتارش خیلی سرد شد به طوری که قبلا هریه روز درمیون همو‌میدیدم اما الان ممکنه بیشتر از یک‌ماه هم طول بکشه یا مثلا قبلا هرروز کلی پیام میداد و چندبار زنگ‌میزد اما الان خیلی خیلی کم پیام میده و اخیرا هم هفته ایی بک بار زنگ‌میزنه وقتی هم که بهش اعتراض میکنم بابت توجه کمش میگه من خیلی تو محل کار درگیرم و اصلا وقت سرخاروندن ندارم تو خیلی حساس و زودرنجی من هیچ تغییری نکردم و به همون اندازه ی قبل عاشقتم و واسم ارزشمندی...

مهمترین سوال :
بنظرتون من باید چیکار کنم؟ایا باید به حال خودش بذارم تا دلتنگم بشه یا ازش فاصله بگیرم؟یا این که من توجهمو بیشتر کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
15 آبان 1398 ساعت 15:12

باسلام واحترام

شما از سن وشرایط طرف مقابلتان وهمچنین مدت زمانی که جدا شده اید چیزی ننوشته اید بنابراین ذهن برای پاسخ به سوال شما به سمت نکات کلی در رابطه میرود.فرمودید دوسال در رابطه اید واز وجود رابطه خوبتان در همان اوایل اظهار رضایت کردید اما سوالی برای عدم رضایت اکنون شما وجود دارد.

آیا در ابتدا هدفتان از برقراری رابطه مشخص بود؟ آیا به ایشان اعلام کردید؟ 

اما در نظر داشته باشید:

معمولاً افراد در دوران ابتدایی  آشنایی روابطی کاملاً عاطفی و عاشقانه با یکدیگر دارند. وابستگی زیاد عاطفی،‌ باعث دیدارها و ملاقات های پی در پی دختر و پسر و ابراز محبت های آنها به یکدیگر می شود. اما هر چه قدر که این دوران طولانی تر می شود روابط میان آنها سردتر و کمرنگ تر می شود. این امر در صورت تعادل کاملاً طبیعی است چرا که هیجانات کمرنگ تر میشود وباید شناخت جای آنرا بگیرد.اما اگر بیش از حد شود یعنی طرفین یا یکی از آنها کاملاً نسبت به هم سرد و بی علاقه شوند، غیرطبیعی و خطرناک می باشد.

اما دلایل کلی که ممکن است علت اینگونه رفتارهای پارتنرتان باشد را خدمتتان ارائه میکنم:

دلایل سرد شدن مرد از زن در روابط عاطفی :
محتاج بودن:
” چرا زمانی که ما به یک مرد نشان می دهیم که چه مقدار به او متعهد هستیم و می خواهیم تمام مدت از او خبر داشته باشیم، خوشش نمی آید؟”. آنها استقلال خودشان را دوست دارند و از زنی که به قدری محتاج است که نمی تواند بدون خبر گرفتن از آنها هیچ کاری انجام دهد، خوششان نمی آید.از کنترل وچسبندگی در رابطه باید پرهیز نمود.


ترس از تعهد:

گاهی اوقات همه چیز خوب پیش می رود، هردو با یکدیگر رابطه ی خوبی دارید، بنابراین شما فکر می کنید قرار است در آخر با هم ازدواج کنید. او گفته که شما را دوست دارد و شما هم همینطور. اما بعد از این گفت و گوها او فاصله گرفته است. دیگر به اندازه قبل پیام نمی دهد و به زحمت به شما زنگ می زند و دیگر ابراز دلتنگی نمی کند و مطمئنا آتشش خاموش شده است. اما آیا به خاطر کاری است که شما انجام داده اید؟ نه لروزما، و این درواقع نشانه ای از این است که او از تعهد داشتن می ترسد.

 

نقد مداوم:

شما باید در نظر داشته باشید که باید قدرت مرد را به رسمیت شناخت ومدام او را به باد انتقاد نگرفت.زمانی که یک دختر کاری کند که یک مرد احساس کوچکی کند، می توان گفت که دیگر همه چیز تمام شده است و این یکی از دلایل معمول سرد شدن مرد از زن در روابط می باشد.

احساسات قدیمی:

اگر با مردی وارد رابطه شده اید که به تازگی از شریک قبلیش جدا شده باید بدانید که هنوز از شریک قبلی اش نگذشته است و هیچوقت هم نگذشته بود. او اصلا نباید از اول با شما قرار می گذاشت وشما نیز نباید با چنین فردی وارد رابطه میشدید. اما هرچقدر هم سخت تلاش کنید تا بر گذشته اش غلبه کند، همه چیز به او بستگی دارد و تنها او می تواند خودش را درست کند، واحتمالا شما جایگزین فرد قبل شده اید.

اما در نهایت به یاد داشته باشید حفظ تعادل در هر رابطه ای میتواند به بهبود آن کمک کند بنابراین نزدیک شدن بیش از حد شما و محبت های بی اندازه شما نه تنها سبب بهبود رابطه تان نمیشود بلکه این فاصله را بیشتر میکند.

بنابراین تا زمانیکه تکلیفتان در رابطه مشخص نباشد نمیتوانید به دنبال راهکار درستی باشید،بهتر است با ایشان صحبت کنید ،تکلیف رابطه تان رامشخص کنید وببینید آیا اصلا دراین رابطه همسو هستید یا خیر. سپس تصمیم گیری کنید که قرار است چه کنید. این احتمال نیز وجود دارد که شاید ایشان همزمان با شما رابطه ای دیگر داشته باشد البته این مورد وتمامی موارد دیگر احتمالاتی برای سرد شدن یک رابطه است که بررسی علت اصلی با خود شماست.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
عشق چیست؟

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه