سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عشق و رابطه با مردى كه دوازده سال از من كوچكتر هست

پرسش

تاریخ ثبت : 23 خرداد 1398
916  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همونطرر كه از عنوان سوالم مشخصه من با آقايى كه مجرد و دوازده سال از من كوچكتر هست وارد رابطه عاطفى شدم مدت زيادى هست كه به واسطه همكارى نسبت به هم شناخت داريم ايشون از لحاظ شخصيتى و شغلى شباهت زيادى به من دارند علاقه و درك عميقى بين ما شكل گرفته در كنار هم به آرامشى كه كه هيچوقت تو زندگيمون تجربه نكرديم رسيديم ايشون به زندگى من احساساتم مسائل زندگيم اهميت زيادى ميدن من كاملا دوست داشتن رو در وجودشون حس ميكنم اين رابطه به نظر جفتمون سطح بالايى داره و قابل قياس با خيلى از روابط نيست مشكل من جنبه منطقيه اين رابطه هست كه به لحاظ اختلاف سنى و اينكه من يكبار ازدواج ناموفق داشتم قطعا در آينده اين ارتباط به ازدواج ختم نميشه و من اين انسان رو كه روى خوب زندگى رو بهم نشون داده و من با افتخار ميخوام كه توى زندگيم بمونه از دست ميدم

مهمترین سوال :
سوالم اينه كه به ترس از روز جدايى نگاه كنم و از اين ارتباط خارج بشم يا به روزاى فعلى توجه كنم و فكر كنم نميدونم ماه ديگه تو اين دنيا هستم كه بخوام عذاب جدايى از عشق زندگيم رو تجربه كنم توى اين رابطه بمونم و از وجودش لذت ببرم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
26 آبان 1398 ساعت 01:06

باسلام واحترام

در رابطه با موضوعی که مطرح فرمودید بهتر بود کمی بیشتر وجزئی تر درباره مدت زمان آشنایی ورابطه تان میگفتید. اما در هر صورت ازدواج از جمله مواردیست که اگر فقط بر اساس احساس وهیجان پیش رفت قطعا رابطه موفقی نخواهد بود . در ازدواج یکی از آیتم های مهم تناسب بین طرفین است که این تناسب باید در زمینه سن نیز رعایت شود.

در صورت وجود دیگر شرایط برای ازدواج،این اختلاف سنی اگر زیاد نباشد،مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد اما اگر این فاصله سنی زیاد باشد بیشتر به این شبیه است که دو نفر به لحاظ( الویتها،هیجانات، اهداف،...) از دو دنیای کاملا متفاوت با یکدیگر زندگی میکنند.بنابراین امیدوارم توجه به نکات زیر بتواند جوابگوی سوال شما باشد:

*باوجود تفاوت سنی بین شما وپارتنرتان این امکان وجود دارد که زمانیکه هیجان رابطه فروکش کرد و وارد زندگی شدیدحوصله او را نداشته باشید و نتوانید خامی ها، بی تجربگی ها و کندی او در باره مسائل زندگی را تحمل کنید. در واقع ممکن است از این که شاهد هستید همسرتان با مسائلی دست به گریبان است که شما مدتها پیش آنها را پشت سر گذاشته اید، خسته شوید.

*احتمال دیگر اینست که تمایل دارید بیشتر اوقات نقش والد را بازی کنید، زیرا تجربه بیشتری دارید. تقریباً غیرممکن است که بتوانید از پند و اندرز دادن و نصیحت کردن همسرتان چشم بپوشید. همین باعث می شود که همیشه با همسرتان مانند یک کودک رفتار کنید و در دام ارتباط مداوم والد- کودک بیفتید. این ارتباط باعث خشم و انزجار همسرتان نسبت به شما و عصبانیت متقابل شما نسبت به او می شود و تاثیر مخربی بر رابطه تان می گذارد.

*در رابطه قدرت بیشتری پیدا می کنید و وسوسه می شوید که همسرتان را کنترل کنید. به دلیل بالاتر بودن سن، تجربه های بیشتر و احتمالاً موفقیت های مالی بیشتر ممکن است همسر خود را کنترل کنید تا دست به کارهای ناپخته و حساب نشده نزند.

*ممکن است بخواهید خود را جوان تر از سن واقعی تان نشان دهید. افراد در هر سنی نیازهای خاصی دارند اما وقتی خانمی با همسری بسیار جوان تر از خودش ازدواج می کند ممکن است از اینکه به نیازهای سنی خودش پاسخ دهد دست بردارد و برای رضایت خاطر همسرش سعی کند که رفتارهای سنین پایین تر را انجام دهد.

بنابراین پیشنهاد من به شما اینست که اجازه دهید که کمی از هیجان رابطه تان کم شود وشناخت ومنطق جای هیجان را بگیرد تا در شرایط معقول تصمیم گیری فرمایید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه