سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط عاطفی کمرنگ و دغدغه فرزند آوری

پرسش

تاریخ ثبت : 25 خرداد 1398
698  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،۳سال است ازدواج کردیم نسبت خانوادگی ما پسرعمو دخترعمو هست.ازدواجمان به صورت سنتی بود.ارتباط عاطفی کمرنگی داریم که باعث اختلافات زیادی شده.بنده سردمزاج و همسرم گرم مزاج است و نمیتوانم تمایلاتش را به درستی برطرف کنم. در آستانه ۳۰ سالگی هستم و تصمیم به بارداری دارم.مشکلی که الان هست،استرس و ترس زیاد من از بارداری است،هم خود دوره بارداری و هم اینکه با باردار شدن من، میتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم یا خیر؟
مورد دیگری هم که هست هر دو لجباز هستیم و همین باعث اختلافمان شده،که بیشتر همسرم کوتاه می آید.حالتهای افسردگی در من نیز خیلی مشخص است به طوری که خودم تحمل این همه بی میلی و سردی و حساسیت بیش از حد و عصبانیت و بی اعتنایی را ندارم.حتی این حالتها باعث شده در محل کارم مشکلات زیادی داشته باشم.خواهش میکنم راهنماییم کنید.

مهمترین سوال :
با ترس واسترس قبل از بارداری چه کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
30 شهریور 1398 ساعت 23:50

سلام بانوی گرامی

با خواندن نامه شما متوجه شدم که از یک طرف شما در حال تصمیم گیری برای باردار شدن هستید و به این ترتیب فصل جدیدی در زندگی مشترک شما آغاز خواهد شد که که به واسطه ناشناخته بودن و جدید بودن داشتن قدری ترس و استرس طبیعی است و با افزایش آگاهی نسبت به اتفاقاتی که در بدن شما در این دوران می افتد، مراقبتهایی که لازم است صورت گیرد، پذیرش نسبت به تغییراتی که در شیوه زندگی، خلق و خو و یا فیزیک‌بدنتان اتفاق می افتد می توانید با آن کنار بیایید. و استرستان را مدیریت کنید.


اما موضوع مهمتری که در پس کلمات شما دیده می شود، مسائل حل نشده در رابطه عاطفی شما با همسرتان، کیفیت رابطه جنسیتان و شیوه حل تعارضات و اختلاف نظرهایتان با یکدیگر است که احتمالا بنا به تجربه دیده اید که با لجبازی بدتر و پیچیده تر می شود.

به طور کلی به حالتهای افسردگی اشاره ای داشتید که برای شما در محل کار مسئله ایجاد کرده است، اینطور متوجه  می شوم که عملکرد روزمره شما دچار مشکل شده است ،آیا تا به حال برای حل این موضوع اقدامی داشته اید؟ مراجعه حضوری به روانپزشک و بیان علائم خود و عملکرد روزانه تان می تواند  به شما کمک کند تا این مسئله را که در حوزه های مختلف مشکل ایجاد کرده است را تشخیص دهید و  بر طرف کنید.


از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
۱-حل تعارضات حل نشده با همسرتان
۲-مراجعه به روانپزشک برای تشخیص و دارو درمانی درصورت لزوم جهت درمان افسردگی
۳-افزایش آگاهی و شناخت نسبت به دوران بارداری و مدیربت استرس های آن دوران
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه