سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ادامه تحصیل در رشته پزشکی یا رشته خودم

پرسش

تاریخ ثبت : 28 خرداد 1398
899  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.
*من آقای 39 ساله متاهل و دارای فرزند پسر 3 ساله هستم..فوق لیسانس عمران گرایش راه دارم ومدتی کوتاه در رشته خودم فعالیت کردم اما بعد ازآن به جستجوی کار مرتبط بودم وپیدا نکردم.
*متاسفانه پارتی خاصی هم برای استخدام در ارگانها یا پروژه های خصوصی ندارم..درکنار اینها یک مغازه هم دارم که فعلا هزینه های زندگی را از آن محل جبران می کنیم.
*از آنجا که دیر مدرک مهندسی خود را گرفته ام لیکن حاضرم کارهای کوچک را هم انجام دهم. برای این منظور کلاسها ی مختلف رفتم ومدارک مختلفی هم اخذ کردم اما چون مدت زیادی از آنها گذشته تقریبا یادم رفته و دیگر واقعا حوصله کلاس دیگری را ندارم چرا که باز کار پیدا نمی کنم و روز از نو روزی از نو..ضمن اینکه این رشته را
(عمران)برا ی بازار کار خوبی که داشت انتخاب کردم که متاسفانه الان اشباع شده و درآمد کمی دارد

*مدتی است که باهمسرم به فکر تحصیل مجدد در رشته پزشکی افتاده ام.پارسال هم برای مدت 3ماه میخواندم اما باز دودلی وپشیمانی مانع خواندن شد.

*البته از رشته های پزشکی رشته دندان ودارو را انتخاب خواهیم کرد که زودتر به نتیجه برسیم.

*هرسال به امید اینکه کار در ارتباط با رشته خودم پیدامیکنم از تصمیم برای خواندن پزشکی منصرف میشم اما باز در بر همان پاشنه می چرخد

*ضمنا اصلا دوست ندارم در فامیل مرا به عنوان شغل آزاد بشناسند ومهم تر اینکه فرزندم بعدها در فرم مدارس بنویسد شغل پدر: کاسب با اینکه زندگی ما از راه همین کاسبی در بازار اداره می شود.

مهمترین سوال :
دوباره برای پزشکی بخونم یا با توجه به درآمد کمی که رشته خودم داره بگردم دنبال کار؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
06 آذر 1398 ساعت 06:34

سلام 

امیدوارم پاسخ من بتواند به تصمیم گیری شما کمک کند . 

متن شما را خواندم . نوشته اید ارشد عمران دارید و دوره های متعددی را در این زمینه گذرانده اید .. ولی فراموش کرده اید و نمی توانید دوباره سر کلاس بروید ... برای من جای سوال داشت که پس چطور می خواهید در دوره دارو و یا دندان شروع به تحصیل کنید . در نظر داشته باشید که هر کاری و هر رشته ایی سختی هایی دارد و اگر به نحو احسنت  در آن زمینه فعالیت نکنید قطعا به درآمد زایی ختم نخواهد شد. شما می توانید با ارتقا آنچه تا به حال  آموخته ایید شرایط بهتری را برای خود به وجود آورید .. از صفر شروع کردن دوباره در این سن و شرایط ممکن است ناکامی جدیدی را برای شما به ارمغان اورد. ادامه دادن رشته خودتان چه پیامدهایی برایتان دارد ؟  شما را خسته می کند ؟ و یا گاهی ترس از شکست و نتوانستن مانع از این میشود که شما به اهداف مورد نظرتان دست یابید . 

موضوع بعدی اینکه نوشته ایید دوست ندارید عنوان شغلی کاسب برای شما استفاده شود .. شما یک مهندس تحصیل کرده در رشته عمران نیز هستید .. خودتان می توانید به آنچه  قرار است باشید معنا ببخشید . 

از اینکه به ما اعتماد کردید سپاسگذاریم .

ساجده ودودی

خانه توانگری 




معرفی کتاب
اثر مرکب / دارن هاردی

معرفی درس
توانگر شو 1
بسته از شکست تا پیروزی

توصیه های پیشنهادی
فکر کردن به این موارد شاید بتواند کمی به شما کمک کند شغل آزاد داشتن برای شما به چه معناست ؟ آیا خاطره ایی از کودکی را به یاد شما می آورد ؟ شما چه احساسی نسبت به این عنوان دارید ؟ فکر پشت این احساس چیست ؟ اگر نمی توانید به پاسخ دقیقی در این زمینه برسید شاید بهتر باشد تا با یک درمانگر راجب الگوی شکستی که دارید صحبت کنید .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه