سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سیاست در محیط کار

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
660  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دارم و تشکر میکنم از زحماتی که برای ما متقبل میشین.یه درخواست دارم که اگر امکان داره درباره سیاست های سالم در محیط کار هم صحبت کنین.مخصوصا ایران که این روزها به شدت در هر محیطی شاهد باند بازی و عدم سللمت روابط هستیم.مشکلی که من باهاش درگیر هستم اینه که من توی محیط کارم همه از سطح تحصیلات عالی برخوردار هستند و متاسفانه چند دسته گی هم بین افراد وجود داره.و از طرفی من به عنوان کم سابقه ترین فرد در این سیستم اگر بخوام مستقل رفتار کنم به شدت اسیب میبینم و هیچ حمایتی برای اینده کاری از من نمیشه.

مهمترین سوال :
شخصا فردی هستم که سرم به کار خودم هست و در کار خلاقیت دارم.ولی متاسفانه در محیط کار من حتما باید همرنگ جماعت شد..و مثلا به راحتی یک شخص خاص را که به دلایل شخصی نمیپسندن حذف میکنن..و از من خواسته میشه مشارکت کنم. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایین چه سیاستی میشه پیش گرفت که هم به اخلاقیات خودم پایبند باشم و در ضمن آسیب کاری هم نبینم...در ضمن ریا و دو رویی بیداد میکنه که من رو سردرگم کرده.گاهی میگم با هیچکس نباید کلامی صحبت کنم و این قضیه به شدت برای من نا امنی ایجاد کرده.بسیار ممنونم از شما

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
27 تیر 1398 ساعت 22:17

بانوی گرامی سلام

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که در  شرایطی که در مورد محیط کارتان توصیف کردید به سبب رفتار هایی که  با آنها مواجه می شوید احتمالا دچار نا امنی شوید. که البته فقط یک حدس است. به صورت کلی بیان کردید که از شما در خواست مشارکت دارند اما اشاره ای نکردید مشارکت در چه کار و فعالیتی؟ 

اشاره کردید که در کارتان " حتما باید همرنگ جماعت شد" این جمله می تواند یک باور مرکزی باشد که رد آن را در قسمت های دیگری هم پیدا خواهید کرد. این سوال را از خودتان بپرسید که اگر همرنگ جماعت نشوید چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت شما چه جور آدمی هستید؟

این پرسش شما را هدایت می کند به سمت اینکه متوجه شوید کدام باور مرکزی ناکارآمدی در شما در محیط کار فعال می شود و برای بیشتر پیدا کردن رد آن می توانید کتاب زندانیان باور را نیز مطالعه داشته باشید

 در هر صورت شما اگر بخواهید که در هر محیطی کار کنید گاهی لازم هست که انعطاف پذیری هایی را داشته باشید و حد این سازگاری و انعطاف پذیری را صرفا خودتان با توجه به چهارچوب هایی که برای  خودتان تعریف می کنید می توانید مشخص کنید. و شاید گاهی لازم باشد که از باید و نباید های خود و درست و غلط های خود قدری عقب نشینی کنید. مزایا و معایب انتخاب های خود را بررسی کنید و بنا به آنها تصمیم می گیرید که تا چه حد با دیگران همگام شوید و کجا به حد و حدود و حریم خود پایبند بمانید. و در این خصوص درستور العمل از پیش تعیین شده ای وجود ندارد که به توان بیان کرد و در همه موقعیت ها کار آمد باشد.

این حدس را می زنم که ناامنی و نیاز به حمایت در محیط کار دارید و راهبرد برآورده شدن آن را در ورود به دسته ها و گروه ها تا به الان دیده اید که اگر این حدس من درست باشد شاید راه حل دیگری نیز برای برطرف کردن مسائلتان وجود داشته باشد. که پس از چالش با باور های ناکارآمدی که در پس این قواعد و اگر و اما های شما نهفته است بتوانید به آنها دستیابید. رفتاری قاطعانه و جراتمند همراه با مسئولیت پذیری داشته باشید تا بتوانید در محیط کاری خود موثر باشید و دوام بیاورید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندانیان باور
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه