سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهانه گیری و‌فرار از عقد و‌ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 02 تیر 1398
834  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،۲۶سالمه و ۲سال‌ونیمه با پسری که خواستگاریم اومده و خانواده ها کم و بیش در ارتباطن و ۱۱سال ازم بزرگتره در ارتباطم،خوبه خوبه ولی نزدیک برنامه ریزی برای نامزدی و عقدوعروسی میشه بهانه گیریاش شروع میشه ب بهانه های مختلف عقب میندازه...احساس میکنم از مسئولیت پذیری و ازدواج میترسه،چیکار کنم؟ یبار جدی تموم کردم ولی باز اومد سراغمو گفت بدون تونمیتونم و تو امیده زندگی منی....
بعضی وقتا ساعت ها جواب تلفن مو نمیده،۲بارپیش اومد چند روز جواب ندادو گفت تو غارتنهاییم بودم،الانم که خانواده ها هیچ مخالفتی ندارن و دنبال تاریخ عقد بودیم و برنامه ریزی برای نامزدی مصاحبه های دکترارو بهانه‌کرده.همیشه یه بهانه داشته تو این سالها،
دوسش دارم‌،بنظرتون میتونم کمکش کنم یا رابطه رو تموم کنم؟
ترس اینم دارم بعدازدواج برای هرمسئله ای ناراحت شه و منو تنها بذاره...

مهمترین سوال :
با پسری که چندین بار ب بهانه ها ی مختلف نامزدی‌و عقد رو عقب انداخته میتونم ازدواج کنم؟؟

پاسخ پرسشگر

27 مرداد 1398 ساعت 16:49

باسلام واحترام

توضیحات شما کاملا روشن وقابل تأمل است از این جهت که شما از مردی صحبت میکنید که به بهانه های مختلف از زیر پذیرش بار مسؤلیت شانه خالی می‌کند وحتی در آستانه ورود به دهه چهارم زندگیش همچنان سردرگم وبلاتکلیفی است. اینکه ایشان قصد ازدواج و ورود به رابطه متعهدانه را ندارند تقریبا آشکار است چرا که زمانیکه مردی تصمیمش بر ازدواج باشد ابتدا تکلیفش با خودش روشن است، میداند چرا میخواهد ازدواج کند وضمن اینکه الویت ها وانتظاراتش مشخص است برای رسیدن به هدفش به جای فرار و بهانه تراشی ، تلاش میکند،اقدام درست ومعقولی انجام میدهد، اما متاسفانه گاهی اوقات بسیاری از افراد متوجه این بی تفاوتی، بی اعتنایی به رابطه ویا به طور کلی زنگ خطر رابطه نمی‌شوند و همچنان امید به رابطه جدی دارند غافل از اینکه طرف مقابلشان با زبان بی زبانی اعلام به عدم رابطه جدی  کرده است.

اما سوالاتی که مطرح میشود اینست که شما خانم گرامی چرا بعد از گذشت این مدت واصرارهای مداوم وبی سرانجام هنوز بلاتکلیف هستید و به فکر مشخص کردن تکلیف خودتان و آینده تان نیستید؟ این در حالیست که زمان طلایی وفرصت های شما برای ازدواج مناسب با این سردرگمی از بین میروند و ممکن است زمانی به خود بیایید که فقط افسوس این زمان ازدست رفته را بخورید.

همچنین حتی زندگی با چنین مردی میتواند باعث شود در بسیاری از مسائل مهم زندگی ودقیقا جایی که باید تصمیم گرفته شود دچار بلاتکلیفی شوید.آیا میتوانید با این موضوع کنار بیایید؟

همچنین در نظر داشته باشید که حتما این آقا خصوصیاتی دارا هستند که شما شیفته ودلبسته ایشان شده آید اما این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که بعضی از افراد گرچه جذاب، خوش مشرب وسرشار از قابلیت هستند اما برای ازدواج که نیازمند مسؤلیت پذیریست مناسب نمی‌باشند بنابراین نمی‌توانند در زندگی مشترک حامی خوبی برای طرف مقابلشان باشند .

اما پیشنهاد من اینست که با ایشان صحبت کنید ودلیل این تعللش را جویا شوید اگر پاسخ منطقی ندادند به فکر خودتان و آینده تان باشید اما اگر پاسخ معقول بود یک زمان مشخص و عاقلانه را مشخص نمایید وبا ایشان توافق کنید که بعد از این زمان باید تکلیف رابطه روشن شود.

برای احساستان ارزش قائلم اما بپذیرید که یکی از تجربه های تلخ زندگی رابطه با شخصی است که طرف مقابلش را بین زمین و آسمان معلق نگاه میدارد واز نقطه ای  به او آسیب میزند که آسیب پذیر ترین قسمت روان شخص است.

امیدوارم بتوانید با دید واقع بینانه‌ای به رابطه و هشدارهای آن بنگرید ودر نهایت تصمیم عاقلانه ای بگیرید چرا که ازدواج علاوه بر علاقه و دوست داشتن ، به احساس مسؤلیت پذیری وتعهد نیز ، احتیاج دارد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
01 شهریور 1398 ساعت 21:29

p>باسلام واحترام</p><p>توضیحات شما کاملا روشن وقابل&nbsp;تأمل است از این جهت که شما از مردی صحبت میکنید که به بهانه های مختلف از زیر پذیرش بار مسؤلیت شانه خالی می&zwnj;کند وحتی در آستانه ورود به دهه چهارم زندگیش همچنان سردرگم وبلاتکلیفی است. اینکه ایشان قصد ازدواج و ورود به رابطه متعهدانه را ندارند تقریبا آشکار است چرا که زمانیکه مردی تصمیمش بر ازدواج باشد ابتدا تکلیفش با خودش روشن است، میداند چرا میخواهد ازدواج کند وضمن اینکه الویت ها وانتظاراتش مشخص&nbsp;است برای رسیدن به هدفش به جای فرار و بهانه تراشی ، تلاش میکند،اقدام درست ومعقولی انجام میدهد، اما متاسفانه گاهی اوقات بسیاری از افراد متوجه این بی تفاوتی، بی اعتنایی به رابطه ویا به طور کلی زنگ خطر رابطه نمی&zwnj;شوند و همچنان امید به رابطه جدی دارند غافل از اینکه طرف مقابلشان با زبان بی زبانی اعلام به عدم رابطه جدی &nbsp;کرده&nbsp;است.</p><p>اما سوالاتی که مطرح میشود اینست که شما خانم گرامی چرا بعد از گذشت این مدت واصرارهای مداوم وبی سرانجام هنوز بلاتکلیف هستید و به فکر مشخص کردن تکلیف خودتان و آینده تان نیستید؟ این در حالیست که زمان طلایی وفرصت های شما برای ازدواج مناسب با این سردرگمی از بین میروند و ممکن است زمانی به خود بیایید که فقط افسوس این زمان ازدست رفته را بخورید.</p><p>همچنین حتی زندگی با چنین مردی میتواند باعث شود در بسیاری از مسائل مهم زندگی ودقیقا جایی که باید تصمیم گرفته شود دچار بلاتکلیفی شوید.آیا میتوانید با این موضوع کنار بیایید؟</p><p>همچنین در نظر داشته باشید که حتما این آقا خصوصیاتی دارا هستند که شما شیفته ودلبسته ایشان شده آید اما این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که بعضی از افراد گرچه جذاب، خوش مشرب وسرشار از قابلیت هستند اما برای ازدواج که نیازمند مسؤلیت پذیریست مناسب&nbsp;نمی&zwnj;باشند بنابراین نمی&zwnj;توانند&nbsp;در زندگی مشترک حامی خوبی برای طرف مقابلشان باشند .</p><p>اما پیشنهاد من اینست که با ایشان صحبت کنید ودلیل این تعللش را جویا شوید اگر پاسخ منطقی ندادند به فکر خودتان و آینده تان باشید اما اگر پاسخ معقول بود یک زمان مشخص و عاقلانه را مشخص نمایید وبا ایشان توافق کنید که بعد از این زمان باید تکلیف رابطه روشن شود.</p><p>برای احساستان ارزش قائلم اما بپذیرید که یکی از تجربه های تلخ زندگی رابطه با شخصی است که طرف مقابلش&nbsp;را بین زمین و آسمان معلق نگاه میدارد واز نقطه ای &nbsp;به او آسیب میزند که آسیب پذیر ترین قسمت روان شخص است.</p><p>امیدوارم بتوانید با دید واقع بینانه&zwnj;ای به رابطه و هشدارهای آن بنگرید ودر نهایت تصمیم عاقلانه ای بگیرید چرا که ازدواج علاوه بر علاقه و دوست داشتن ، به احساس مسؤلیت پذیری وتعهد نیز ، احتیاج دارد.

موفق و پیروز باشید .

فاطمه رسول زاده .

خانه توانگری طوبئ.


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه