سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برطرف کردن جراحت های گذشته

پرسش

تاریخ ثبت : 02 تیر 1398
1,208  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من با پسری حدود یک سال خورده ای در رابطه عاطفی هستم که از من ۲۰ ماه کوچکتر است. اشنایی ما در دانشگاه بود.یکبار قبل از محکم شدن رابطه مان خانواده شان برای خواستگاری اقدام کردند ولی خانواده من مخالفت کردند. بعد از ان تقریبا رابطه عاطفی مان محکم تر شد. قصدمان این هست که دلایلی که مانع ازدواج مان بود را برطرف کنیم تا دوباره برای خواستگاری اقدام کنند. در این مدت دعواهای زیادی داشتیم که باعث ایجاد جراحت و زخم شده است.(هم برخی از رفتارهای من اشتباه بوده هم از ایشان) به یک مشاور نیز حدود ۱۰ ماه است که مراجعه می کنیم. ولی احساس می کنم خیلی کم مفید است.مشاور در برابر دعواهایمان می گفت« دعواهای شما سر مسائل کوچک است.» اما تعدد این دعواها بسیار ازار دهنده شده است.(هفته ای یکبار) من به تازگی دروس نجات عاطفی ۱ و ۲ را گوش داده ام. متوجه شدم در نحوه ی بیان مشکلات یا احساسات بد خیلی اشتباه رفتار کرده ایم. سعی کرده ام این دروس را پیاده کنم در رفتارم، اما با توجه به جراحت های گذشته این تکنیک ها خیلی اوقات جواب نمیدهند. بدبینیهایی در ذهن طرف مقابم شکل گرفته که مانع از فهمیدن صحبتهای الان من شده

مهمترین سوال :
در حال حاضر فکر می کنم برای این که بتوانیم ادامه دهیم اولویت این است که جراحت های گذشته برطرف شود.(هم در من و هم در ایشان). چگونه با این جراحت ها برخورد کنم؟ و چه راهی برای برطرف کردن شان باید پیدا کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
26 مرداد 1398 ساعت 12:59

سلام!

 متن ارسالیتون رو خوندم و متوجه دغدغه ی فکریتون شدم


اشاره کردید قصدتون این هست که برای رفع موانع ازدواج تلاش کنید، اما در این مدت هر دو آسیبهایی به رابطه وارد کردید و الان اولویتتون برطرف کردن جراحتهای گذشته است!


برطرف کردن آسیبهای گذشته پیش نیازها و مقدماتی داره  مثل اینکه آسیبهای گذشته رو بررسی کردید؟ آیا به دسته بندی رسیدید که بیشتر در چه زمینه هایی با هم به مشکل برخورد کردید؟  کدوم دسته مسایل از اختلاف نظر هست و کدوم نداشتن مهارت ارتباطی و کدوم ریشه در گذشته تون داره؟

(چرا که آدم ها با میراث تاریکی که از خانواده و فرهنگ خانوادگیشون  به ارث بردن با هم وارد رابطه میشن و این ارثیه هاست که مشکل ساز میشه ، درقالب مثال بخوام براتون بگم اینطور هست که فکر کنید خانمی در خانواده ی فرهنگی بزرگ شده و یادگرفته تا ریز محاسبات مالی رو با دقت انجام بده و حواسش به همه چیز باشه با آقایی وارد رابطه میشه که بخاطر ارثیه ی خانوادگیش با کنترل خیلی مسیله داره  ، حتما در همچین رابطه ای هر دقت و محاسبه ای از سمت خانم به حساب کنترلگری گذاشته میشه و نقطه ی شروع بحث ها ،مسایل مالی هست)

که بهتره به اونها هم توجه کنید


همونطور که گفتید قصد ترمیم آسیبهای گذشته ی رابطه تون رو دارید، با شریک عاطفیتون چقدر در این باره تبادل نظر کردید؟

از نظر شریک عاطفی تان چطور؟از نظر ایشون هم برای بهبود رابطه، بهتر هست به ترمیم جراحت های گذشته پرداخت؟ چقدر با هم به ریشه ی مسایلتون رسیدید؟ چقدر درباره ی مسایلی که پشت سر میگذارید، به حل مسیله ی مشترک میرسید؟اصلا در این مدت شیوه ی حل مسیله ی مشترکتون رو پیدا کردید؟از نظر ایشون تلاش برای اصلاح رابطه بهتره در چه جهتی باشه؟ و هرکدوم چه جهت گیری ای در این باره دارید؟

این مسیله که نگرش شریک عاطفیتون به مسایل و حل مسایلتون چی هست از این جنبه حایز اهمیته که اغلب در زوجین یکی از موانع حل مسایل، دید متناقض و متفاوت به مسیله و حل مسیله هست...

که در این خصوص درس غیرحضوری ساختن رابطه ی عاطفی بدون شکست، درس گفتارهای خوبی براتون داره!


برای رفع بهتر موانع توصیه می کنم یک گام به عقب رفته و دلیلتون برای ازدواج رو بازبینی کنید و نقاط قوت و ضعف رفتاری شریک عاطفی تون رو بررسی کنید و ببینید کدوم دسته مسایل میتونه بخاطر ویژگی های فردی پارتنرتون باشه و در این صورت باید به پذیرش این ویژگی برسید نه تلاش برای اصلاح!

و همینطور درباره ی ویژگی های خودتون، چرا که شما دونفر در تعامل با هم هست که رابطه ی خوبی رو می سازید!


ممنون از اعتمادی که به ما داشتید_داودی منش_خانه توانگری طوبی






معرفی کتاب
تنها راه پایداری زندگی زناشویی

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست

توصیه های پیشنهادی
برطرف کردن آسیبهای گذشته پیش نیازها و مقدماتی داره مثل اینکه آسیبهای گذشته رو بررسی کردید؟ آیا به دسته بندی رسیدید که بیشتر در چه زمینه هایی با هم به مشکل برخورد کردید؟ کدوم دسته مسایل از اختلاف نظر هست و کدوم نداشتن مهارت ارتباطی و کدوم ریشه در گذشته تون داره؟ این مسیله که نگرش شریک عاطفیتون به مسایل و حل مسایلتون چی هست از این جنبه حایز اهمیته که اغلب در زوجین یکی از موانع حل مسایل، دید متناقض و متفاوت به مسیله و حل مسیله هست... که در این خصوص درس غیرحضوری ساختن رابطه ی عاطفی بدون شکست، درس گفتارهای خوبی براتون داره!
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه