سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب مدرسه در خارج از ایران

پرسش

تاریخ ثبت : 13 تیر 1398
730  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
خانواده سه نفره ما به دلیل شغل همسرم مجبور به مهاجرت شد. الان 1 ماهه که از ایران دوریم.من یک پسر 8/5 ساله دارم.امسال به کلاس سوم دبستان میره.سال گذشته هم مدتی کوتاه به اینجا اومدیم تا کمی آشنا شیم. پسرم اینجا رو دوست داره ولی به زبان اینجا مسلط نیست.زبان انگلیسی رو مختصری بلده و کلاس میرفته. از وقتی اومدیم اینجا من نگران تنهایی اش هستم. چون هنوز دوستی پیدا نکرده. البته با بجه ها بازی میکنه و منظورش رو میرسونه و اصلا احساس نارضایتی نمیکنه که چون زبان بلد نیستم با بچه ها بازی نمیکنم و اتفاقا خیلی هم خوشحال هست. بچه خجالتی ای نیست. روابط اجتماعی خوبی با بقیه داره. بسیار پرحرف هست و با من و پدرش واطرافیان خیلی حرف میزنه. پدرش خیلی براش وقت میزاره و تقریبا هر روز با هم بازی میکنند. به لگو خیلی علاقه داره و بیشتر وقتش رو در روز با لگو باری میکنه. و البته خلاقیت بالایی داره و از ذهنش چیزهایی میسازه.من برای انتخاب مدرسه در اینجا دچار تردید هستم. در ایران پسرم رو پیش مشاور بردم. اما ترجیح دادم که با شما هم مشورت کنم.بین مدارس اینترنشنال و مدرسه سفارت ایران برای انتخاب مانده ام .

مهمترین سوال :
سوال اصلی من اینه که بهترین انتخاب برای پسرم چی میتونه باشه. دوست دارم که به مدرسه اینترنشنال بره ولی میترسم چون زبان بلد نیست و خود این جا به جایی یک تغییر بزرگه به روحیه اش صدمه بخوره . از طرفی مدرسه سفارت ایران تمام شرایطش مثل ایرانه البته با تعداد 6 یا 7 نفر. برای یاد گرفتن زبانه اینجا هم زمان لازمه. البته بیشتر به این فکرمیکنیم که فقظ امسال به مدرسه سفارت بره و سال آینده که زبانش بهتر شد به اینترنشنال. اما نمیدونیم که این جا به جایی در سال آینده براش بده یا خوب. ما برای گرفتن بهترین تصمیم نیاز به راهنمایی داریم. البته در ایران مشاور راهنمایی کرد ولی راهنمایی شما برای من خیلی مهم هست. خودم از دانشجو های غیرحضوری آقای دکتر هستم و تا حالا کلی از آموزش های ایشان در زندگی مشترک و شخصی استفاده کردم.
سپاسگزارم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
03 مرداد 1398 ساعت 00:15

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه شرایط جدیدتان به واسطه مهاجرت و تغییرات به وجودآمده شدم..مهاجرت جز مواردی است که برای اعضای خانواده می تواند استرس بالایی به همراه داشته باشد و برای سازگاری با تغییرات هر یک از اعضای خانواده نیازمند زمان می باشند. بچه ها اغلب به خوبی با محیط های جدید سازگار می شوند و قدرت فراگیری زبان در آنها به واسطه حضور در محیط خوب است و همین امر می تواند کمک به تسهیل سازگاری با محیط جدید آنها کند.

در مورد انتخاب مدرسه با توجه به ویژگی های فردی و اخلاقی پسرتان بهتر تصمیم بگیرید.  اگر فرزندتان در برقراری ارتباط با دیگران مسئله خاصی ندارد و عزت نفس خوبی دارد و برای دریافت امنیت نیاز به بودن در محیط آشنای قبلی را ندارد  مدرسه بین المللی از این حیث که دیگر نیاز به جابجایی برای سال آینده  نیست ، همینطور زبان را نیز در مدرسه فرامیگیرد می تواند گزینه مناسبی باشد.

اما اگر خلق و خوی فرزند شما به گونه ایست که برای سازگاری  با محیط جدید نیاز به زمان بیشتری دارد  و محیطی مشابه مدرسه قبلی خودش امنیت بیشتری به او می دهد چنانچه نیاز به امنیت بیشتر در محیط جدید دارد. می توانید از محیط کوچکتر با شاگردان کمتر مدرسه سفارت ایران شروع کنید.

در هر حال جابجایی و مهاجرت برای کودک شما می تواند استرس زا باشد.هرقدر شما به عنوان والدینش با اطمینان بیشتر کنارش باشید  او راحت تر می تواند با محیط جدید کنار بیاید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه