سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از درست یا غلط بودن تصمیم به طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 18 تیر 1398
4,892  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خانمی بیست و هشت ساله ام با مدرک فوق لیسانس و خانه دار ساله نود عقد کردم با پسری از اقوام دیپلم و. شغل آزاد یکسال عقد کرده بودم در همون دوران عقد متوجه عدم علاقه بنده ب همسرم ،تفاوت فرهنگی شدید خود و خانواده هامون، اختلاف در نگاه به زندگی ، چشم چرانی همسرم، بدنام بودن خانواده ی همسرم شدم و تصمیم ب جدایی گرفتم اما همسرم مانع این کار شد و با دادن وکالت در طلاق من رو قانع کرد به ادامه زندگی تلاش کردم بعد از ازدواج علاقمند بشم به همسرم خیلی ضعیف احساسم تغییر کردیکسال بعد از عروسی متوجه خیانت عاطفی همسرم شدم که انکار کردن اما من به مدت چهار ماه ب منزل پدرم رفتم بعد از ابن مدت ب سراغم اومد با واسطه گری اقوام متاسفانه در اون دوران نتونستم جدا بشم چون احساس عذاب وجدان داشتم و معتقد بودم هیچ تلاشی برای ساختن زندگیم نکردم برگشتم و تا امروز با تمام مشکلات جنگیدم با دخالت های بیجای خانواده اش و بی احترامی اعضای خانواده اش که منجر. به کتک خوردن من از برادرشوهرم جاریم شده همسرم به ظاهر دوستم داره اما هیچ گاه حامی بنده در برابر بی احترامی اعضای خانواده اش نبوده ودر یکسال اخیر دست بزن پیدا کردن

مهمترین سوال :
به مدت شش ماه زوج درمانی رفتیم بی تاثیر بود و. در حال حاضر بنده مشاوره فردی میرم اما واقعا عصبی و بی طاقت شدم در برابرهمسرم و تصمیم به جدایی گرفتم اما به شدت از اینکه بعد از طلاق پشیمون بشم نگرانم حمایت مالی و. عاطفی خانواده ام را دارم ، لطفا راهنمایی کنید از کجا مطمئن بشم تصمیم به طلاق عقلانی یا از روی احساس خشم هست ؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
27 تیر 1398 ساعت 00:53

با سلام و احترام

توضیحاتتان را که خواندم متوجه نوعی سردرگمی یا روشن نبودن تکلیفتان با خودتان از همان ابتدای رابطه شدم ، چرا که زمان عقد و نامزدی دوران شناخت وارزیابی اولیه طرفین از یکدیگر است و قرار است در این دوران زنگ خطرهای رابطه را جدی بگیرند ودر این دوران نباید با دید اغماض وبا امید تغییر طرف مقابل تن به رابطه ای اشتباه داد. زمانیکه شما متوجه تفاوت های مهم و قابل تأمل در رابطه شدید و نتوانستید قاطعانه تصمیم بگیرید وبا وساطت وگرفتن حق طلاق ،دوباره از تصمیمتان منصرف شدید وبه رابطه اشتباهات ادامه دادید سوال مهمی مطرح میشودو آن  اینست که آیا گرفتن حق طلاق ضمانتی برای تغییر رفتار همسرتان بوده؟ آیا ماندن در  یک رابطه اشتباه به دلیل اینکه دیگر مجوز دارید در هر زمان بخواهید جدا شوید دلیل منطقی و عاقلانه ای بوده است؟به نظر می‌رسد همسر شما با وجود تمامی این مشکلات خود واقعیش را آگاهانه یا ناخودآگاه به شما نشان داده، اما تعلل وچشم پوشی شما از این نشانه ها باعث شده است زندگی با فردی را آغاز کنید که احساس رضایتی نداشته باشید.

اینکه شخصی بخواهد برای زندگی مشترکش تلاش کند و به حفظ رابطه فکر کند اقدام بسیار مثبتی است اما اگر در این زمینه نیز بداند به دنبال چیست، مهارت های درست حل تعارض را بداند و بداند که هرگونه تغییر به تدریج وبا صرف زمان زیادی حاصل میشود .

اما در رابطه با تصمیم بر جدایی تان ، باید خدمتتان عرض شود همان طور که ازدواج نیازمند بلوغ عاطفی وپختگی است ، جدایی نیز به بلوغ وپختگی نیازمند است تا بعد از جدایی فرد احساس پشیمانی نکند.تمامی جوانب ومعایب ومزایای جدایی باید به درستی سنجیده شود ودر صورتیکه در نهایت تصمیم بر جدایی شد قاطعانه بر سر این تصمیم  باشد و با وجود تمامی تبعات آن مسؤلانه وبالغانه عمل کند.

پیشنهاد میشود قبل از جدایی رسمیتان ، یک مدت جدا از یکدیگر زندگی کنید درست به همان صورت که قرار است بعد از جدایی رسمی ، زندگی کنید. با یکدیگر هیچ ارتباطی نداشته باشید وسعی کنید منطقی وبه دور از هیجان  این تجربه جدایی را ارزیابی کنید وسپس برای جدایی رسمی تصمیم بگیرید.

با سپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه