سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور رابطه عاطفی ناسالم را تمام کنیم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 20 فروردین 1398
624  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، دختری ۲۰ ساله هستم و حدودا ۲ ماهه که با پسری به قصد آشنایی دوست شدم. ضمن اینکه ایشون ۲ سال بود من رو از طریق فضای مجازی میشناخته و قبلا هم بهم پیشنهاد داده بود اما قبول نکرده بودم.
الان که قبول کردم اوایل همه چیز خوب بود و علاقه ایشون هم شدید بود، اما کم‌کم سرد شد و انگار همه چیز یکطرفه پیش میره. این اواخر بیشتر من ابراز علاقه میکردم و میخواستم ببینمش یا باهاش صحبت کنم.
نزدیک به دو سه روزه که من هم سرد رفتار میکنم و ابراز علاقه ای درکار نیست و ایشون هم بیخیاله!
الانم میدونم این رابطه اشتباهه اما چون قبلا به پیشنهادش جواب منفی دادم و واکنش عصبی نشون داد، الان جراتش رو ندارم بگم جدا بشیم.
همچنان دارم سرد برخورد میکنم به امید اینکه خودش رابطه رو تموم کنه.

مهمترین سوال :
اما میخوام بدونم چطور باید رفتار کنم که این رابطه هر چه زودتر بدون دردسر تموم بشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
19 دی 1398 ساعت 00:29

سلام. وقتتان به خیر.

رابطه دو ماهه تان به صورتی پیش رفته است که احساس می کنید بهتر است  آن را پایان بدهید.بیان کردید که در این رابطه بیشتر شما بودید که انرژی صرف می کردید و ایشان با رفتارهای سرد با شما برخورد می کردند. در برابر برخورد سرد شما دوست داشتید چه واکنشی نشان می  دادند؟ گفتید جرات اینکه به ایشان بگویید که مایل به ادامه دادن رابطه نیستید را ندارید به خاطر اینکه واکنش های بدی را نشان می دهند . ایا به دلیل این واکنش ها حاضرید در رابطه ای که برای شما ناخوشایند است بمانید؟ به جز این رابطه در چه موقعیت های دیگری در شرایطی که مطابق میل شما نیست به خاطر اینکه دیگران ناراحت نشوند و واکنش نشان ندهند می مانید؟ ماندنتان در این موقعیت ها چه احساسی به شما می دهد؟ اگر این گونه فکر نکنید و از این مدل رفتار کردن دست بکشید چه اتفاقی می افتد؟

سرد برخورد می کنید تا رابطه را خودشان تمام کنند. چرا شما تمام کننده نیستید؟ چه عاملی باعث می شود که از اظهار نظر خودتان دوری کنید؟

به نظر می رسد این موقعیت تمرین مناسبی برای شما می تواند باشد تا در آینده و روابط جدی تر خود نقش پر رنگ تری را در مدیریت ارتباطاتتان بازی کنید. برای رابطه تان خودتان تصمیم بگیرید و آن را پیاده کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما . 

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه