سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خیانت پدرم به مادر به چند زن

پرسش

تاریخ ثبت : 06 مهر 1397
1,482  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. واقعا نمیدونم چی بگم. انقد ذهنم پره که فقط اصل مطلبو میگم. از یه خانواده متوسط با درامد متوسط. مادر خانه دار و پدر شاغل . مدتها بود با اخلاق بد پدرم کلنجار میرفتیم الان اینترنت و خیانت هم بهش اضافه شد . چیکار کنم. من کاملا مطمئنم خواهش میکنم نگین اول مطمئن شین یا اینا در حد حرفه. نه مدرک دارم. متاسفانه انقد تو شک هستم که حوصله توصیح ندارم. من چه خاکی توسرم بریزم. خودم که دارم جدا میشم فقط الان طلاقم نمیده . من زیاد مهم نیستم فعلا بحران وجود پدرمه. متنفرم ازش چجوری گندشو بهش بفهمونم. البته جرات ندارم چون نقطه ضعف داره از من. الانم اگه بگم با فلانی بودی میگه خب مامانتو بردار برو. میگه بزار داداشت بمونه حودتون برین چون داداشت طرف منه
خسته شدم خسسته. اینستای دختری که پدرم باهاش در ارتباطه رو پیدا کردم تهدیدش کردم ولی انگار نه انگار . اینا قول و قرار گذاشتن. بخدا ما با آبرو هستیم. نابود میشم من. چیکار کنم. اخه الان والدینه ک حواسش به بچشه مال من برعکسه مثل بچه های کوچیک باید مواظب خرابکاریاش باشم. این چه وضعیه.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 مهر 1397 ساعت 12:07

سلام دوست گرامی


نامه شما رو خواندم. در شرایط بسیار سخت و پرفشاری قرار دارید. از یک سو دغدغه آینده زندگی زناشویی تان و از سویی مساله روابط فرازناشویی پدر.  احساس شما قابل درکه. انتظار میره در شرایطی که فرزندان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، والدین تا حد امکان حامی و پشتیبان  فرزندان باشند نه اینکه خود  دردی به رنج های آنها بیافزایند.


گاهی این احساس بقدری آزار دهنده ست که میخواهید به شکلی وارد این رابطه شده و بهشون ثابت کنید که داره از نظم و تعهد رابطه زناشویی خارج میشه. تصمیمی که ممکن است محدودیت ها و موانعی رو در پی داشته باشه.


زمانیکه خود را مستقیما درگیر ماجرای خیانت پدر می کنید  ناخودآگاه خود ضلع سوم یک رابطه ی مثلثی میشید. در ظاهر برای برهم زدن این رابطه و بازگشت به حالت تعادل اقدام میکنید ولی در واقع، موجب استحکام پیوند آنها می شوید. فرد تا زمانیکه قبح کارش در یک رابطه ریخته نمیشه با احتیاط بیشتری حرکت میکنه. زمانیکه این رابطه با ورود فرزند افشا میشه، اضطرابِ پنهان ماندن میان آنها کاهش پیدا میکنه. و  وزن زیادی از آن تنش، با ورودتان به سمت شما تخلیه میشه.


از سویی، با افشای این موضوع، با فرض اتمام آن رابطه، مرزهای ذهنیِ والدین ،  والدین - فرزند  و  برادر-خواهر دچار در هم آمیختگی شده و شکل روابط درون- خانواده را دچار بی نظمی و تنش میکنه. نقش ها جایگاه و ارزش خودشون رو از دست میدن و روابط از درون به سمت فروپاشی پیش خواهد رفت. حتی اگر والدین مجبور باشند سالها در کنار هم بمانند. شاید چنانچه مادر، درگیر جزییات این رابطه بشه چه بسا جراحتی عمیق تر از  زخمی که شما به همراه دارید  را تا سالها متحمل بشه. گویی در یک زمان، احساس میکنه تمام تصورات و سرمایه های روانی و عاطفی ش در طی سالهای طولانی زندگی مشترک از ابتدا تاکنون پوچ و بی معنا بوده است.


در وضعیت کنونی پیشنهاد میشه در صورت امکان خود را مستقیما درگیر جزییات این رابطه نکنید. میدانم شما چه رنجی میکشید. مستاصل شدید. با این حال گاهی مجبوریم سخت ترین تصمیمات را  از میان دشوارترین گزینه ها انتخاب کنیم. تلاش کنید این وضعیت را تا رسیدن به شرایطی پایدار مدیریت کنید. کمی به آرامش نیاز دارید. تا بتوانید با ثبات بیشتر جهت تصمیم گیری روی چالش های رابطه مشترک خود با همسر تمرکز کنید. حتی میتوانید به خانواده اجازه دهید تا در خصوص عبور از این مساله، شما را راهنمایی و حمایت کنند. این شیوه ، باعث انقباضِ رابطه و موجب نزدیک تر شدن اعضای خانواده بهم شده و احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری را به همراه خواهد داشت.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه