سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم تمرکز پسرم در درس

پرسش

تاریخ ثبت : 12 آذر 1397
1,014  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام ،پسر یازده ساله ای دارم که عدم تمرکز ش باعث مشکل در یادگیری درسهایش شده ،وسایل و کتابهایش را در مدرسه جا می گذارد ویا از خانه به مدرسه نمی برد ،در سنین پیش دبستان و به واسطه شغلم در آن زمان مورد بررسی چندین روانشناس قرار گرفته که همگی عدم وجود بیش فعالی را تایید کردند ولی عدم تمرکز خفیف و پر جنب و جوش بودن را اعلام کردن.احساس می کنم هر چه سنش بالا تر می رود عدم تمرکزش بیشتر می شود ،دائما در خانه مشغول جنب و جوش است و فقط به کارهای پر تحرک مثل فوتبال علاقه دارد .خواهشمندم راهنمایی ام کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
17 آذر 1397 ساعت 12:08

باسلام واحترام

نگرانیتان در مورد مشکلی که شما در رابطه با پسرتان مطرح کردیدقابل درک است چرا که کمبود توجه وتمرکز باعث بسیاری از مسائل ومشکلات میشود که میتواند تاثیرات منفیش را بر زندگی بگذارد بنابراین باید به دنبال علت ودرمان این مشکل بود.

شما فرمودید به چند روانشناس مراجعه کردید وتشخیص آنها کمبود توجه بوده است ، سوال من از شما عزیز اینست که آیا علت این مشکل را هم تشخیص داده اند یا خیر ؟

در هرصورت برای درمان وحل هر مشکلی باید علت آن مشکل مشخص شود تا بنابر آن تشخیص ، درمان صورت پذیرد ، کمبود توجه وتمرکز علتهای مختلفی دارد که به طور اختصار به آنها اشاره میکنم:

۱) آسیبهای مغزی در دوران کودکی، تولدهای بد،ضربه مغزی، گوش درد های عفونی، تب بالای ۴۰ درجه بیش از چهار تا پنج ساعت.

۲) مشکلات روانی( اضطراب، افسردگی، خشم)

۳)از روی عادت( همیشه نسبت. به مسائل بی توجه بوده)

بنابراین قبل از هراقدامی باید مشخص شود که علت این عدم تمرکز کدامیک از دلایل بالاست که راه تشخیص آن از طریق تست(Toba)توباانجام پذیراست، تستی که نهایتا نیم ساعته از پسرتان گرفته میشود وعلت مشکلشان با اطمینان مشخص میگردد.

بعد از تشخیص شما متوجه میشود که برای درمان باید چه اقدامی بفرمایید مثلا اگر مشکل ایشان اضطراب بود،شما بر روی درمان اضطراب ایشان باید کار کنید .

امروزه یکی از درمانهای اصلی برای درمان کمبود توجه ، نوروفیدبک میباشد که طی ۴۰ تا ۵۰ جلسه، درمان در جهت بهبود توجه وتمرکز انجام میگیرد.

پیشنهاد میشود به شما عزیز در  اولین فرصت این تست برای پسرتان انجام گیرد تا درمان لازم همراستا با آن برای  ابشان انجام شود.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

17 آذر 1397 ساعت 14:51
خیلی ممنون از راهنمایی تون ،امکانش هست جای مطمئن و مورد تایید رو بهم معرفی کنید که ببرمش اونجا و اگه توی منطقه غرب باشه خیلی بهتره
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه