سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم برای دومین بار به من خیانت کرده

پرسش

تاریخ ثبت : 11 اسفند 1397
690  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و همسرم ۸ ساله ازدواج کردیم و یک بچه ۲۰ ماهه داریم. از زمان بارداری ام به همسرم شک داشتم و حس میکردم با منشی اش رابطه داره. حدود یک سال پیش متوجه چت هاش با یک خانوم شدم که وقتی بهش گفتم، بسیار اظهار پشیمونی کرد. ولی کلا از اول هم آدم درونگرایی بود و اصلا به نیازهای عاطفی من توجه نمیکرد .خیلی خیلی کم با من حرف میزد. حالا دوباره متوجه شدم با منشی جدیدش چت میکنه و خلاصه رابطه داره. فعلا چیزی بهش نگفتم. میدونم که باید رفتار محکم و قاطع داشته باشم، اما نمیدونم با وجود بچه چه کار کنم؟ چون میگه بچه رو بهت نمیدم. در توضیح خیانت هاش هم فقط میگه تو با من خوب رفتار نکردی. در صورتی که من عاشقانه ترین رفتار رو با اون داشتم، ولی رفتار سرد اون و خیانت های اون باعث سرد شدن من هم شده. ولی با این حال تمام تلاشم رو کردم که اونجوری باشم که اون دوس داره. اما احساس میکنم این کار برای اون عادی شده و عیب نمیدونه که با زن های دیگه رابطه داشته باشه.

مهمترین سوال :
اشتباهه اگر یه قهر جدی کنم و ازش بخوام جلوی خانواده خودش به من قول بده که دیگه خیانتش رو تکرار نکنه؟ اینجوری آبروش جلو همه بره خوبه اصلا؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
12 اسفند 1398 ساعت 16:00

درود بر شما دوست گرامی

توضیحات تان را خواندم. احساسی که تجربه می کنید قابل درک است.

اعتماد به همسر، احساس امنیت و آرامش را تقویت می ‌کند و از مسائل اساسی و زیربنایی زندگی مشترک است.

طبیعی است که دیدن لغزشهای همسر فضایی از نا امنی را در رابطه با زندگی مشترک ایجاد می کند و کارکرد خانواده را با اختلال روبرو خواهد کرد. در این میان نوع واکنش همسر نیز می تواند عامل مهمی به حساب آید.

البته بهتر این بود که از همسرتان در همان دوران  بارداری توضیح می خواستید ولی در هر حال با توجه به گذشتن آن دوره و مواجهه با این وضعیت، تدبیر و تصمیم شما در این شرایط، برای شما مفیدتر خواهد بود.

بهتر است به جای دعوا و مجادله و تهدید، با همسرتان در این خصوص گفتگو کنید. به ایشان بگویید که ارتباط او و آن خانم حتی به صورت مجازی به ازدواج تان آسیب می زند و از ایشان بخواهید ارتباطش را با آن خانم قطع کند. نوع رفتار همسر شما می تواند تعیین کننده ماندن یا نماندن شما در این زندگی باشد.


در ادامه دروس غیر حضوری که به شما معرفی می گردد می تواند به شما کمک کند . 

اما پیشنهاد اصلی من این است که شما حتما از یک زوج درمانگر کمک بگیرید در میان گذاشتن مسئله با خانواده ممکن است خیلی راه گشا نباشد زیرا توصیه های اطرافیان اغلب اصولی و علمی نخواهد بود . بهتر است یک آدم امین را انتخاب کنید و خود مسائلتان را حل کنید و زمانی که تصمیم قطعی خود را مبنی بر جدایی گرفتید دیگران را در جریان قرار دهید . 


از اعتماد شما سپاسگزارم.

ساجده ودودی 

خانه توانگری 


معرفی درس
پیشگیری و بهبود رابطه پس از لغزش و خیانت
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه