سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به اشتباهاتم پی بردم

پرسش

تاریخ ثبت : 20 فروردین 1398
528  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری بیست و پنج ساله هستم. شش ماه با پسری بیست و نه ساله در ارتباط بودیم با هدف ازدواج. هر دو خیلی زیاد به هم علاقه مند و وابسته بودیم و بیشتر وقتمون رو باهم میگذروندیم.
من ابتدای رابطه راجع به گذشته ام چیزی بهش نگفته بودم و وقتی اون با کنجکاوی راجع به رابطه ی قبلی من فهمید، اول انکار کردم تا جایی که دستم رو شد و بعد از یک دعوای شدید بهش قول دادم دیگه هیچ چیز رو ازش پنهان نکنم. ولی اون مثل قبل به من اعتماد نداشت و بیشتر من رو کنترل میکرد.
با اینکه خیلی هم رو دوست داشتیم و ارتباطمون خیلی نزدیک و صمیمی بود، هر چند وقت یک بار سر یک موضوع دعوامون میشد. و تقریبا بعد از هر بار دعوا کردن ایشون من رو ترک میکرد. و تمام تقصیر ها رو گردن من میانداخت. من هم چون رابطه مون رو خیلی دوست داشتم، سعی میکردم جبران کنم و دیگه اشتباهاتم رو تکرار نکنم و خیلی حواسم بهش باشه. از نظر عاطفی هم بیشتر بهش رسیدگی کنم تا اشتباهاتم جبران بشه.
اما چند وقت پیش به خاطر زیاد شدن کار و مشکلات شخصی خودم کمی ازش فاصله گرفتم. ایشون رابطه رو تموم کرد و گفت که همه کار برام کرده ولی من به رابطه بی توجه بودم و اشتباهاتم رو تکرار میکردم.
هر دفعه بعد از دعوا وقتی من رو ترک میکرد، من بهش قول میدادم که دیگه اشتباهاتم رو تکرار نکنم و دوباره از اول شروع میکردیم. معمولا اوایلش خیلی خوب پیش میرفتیم و واقعا رابطه مون عالی میشد. اما باز هم به شکل دیگه ای اتفاق بدی می افتاد. در واقع یک ریتم سینوسی تکرار میشد. این دفعه که رابطه رو تموم کرد، من خیلی فکر کردم. سهم خودم رو پیدا کردم.
من خیلی بهش علاقه مند هستم. او هم هنوز من رو دوست داره ولی نمیخواد به رابطه ای که بیشتر اوقات توش دعوا یا سرد شدن و فاصله گرفتن هست ادامه بده.
هر دومون پزشک هستیم و کارمون سنگین هست. ولی من نمیتونستم مثل ایشون برای رابطه وقت بذارم و بیشتر وقتم رو روی کار و رشته ام میذاشتم. اما الان پشیمون هستم. فکر میکنم اگه الان به رابطه برگردم، شکل دیگه ای برخورد خواهم کرد. تصمیم گرفتم هم وقت بیشتری برای رابطه بذارم و هم بیشتر مراقبت کنم از رابطه. ولی ایشون میگه نمیتونه دوباره اعتماد کنه، چون من بارها قول دادم ولی تغییری نکردم.

مهمترین سوال :
به نظرتون بهتره برگردم به این رابطه؟ آیا امیدی هست؟ و آیا راهی هست که بهش اثبات کنم که من تغییر کردم و دیگه دیدم به رابطه مثل قبل نیست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
21 دی 1398 ساعت 21:27

همراه گرامی سلام، نگاشته شما را مطالعه نمودم‌.

همان طور که میدانید ارتباط عاطفی درست از سه فاکتور اصلی لذت، صمیمیت و تعهد تشکیل شده است.

تحلیل کنید که چقدر در این سه فاکتور موفق بوده اید. شاید هر دوی شما انتخاب درستی داشته اید اما امتداد دادن رابطه را بلد نبوده اید. 

احتمال دارد تله رها شدگی در شما وجود دارد که مانع از گفتن تمام حقایق در مورد گذشته شما شده و تله بی اعتمادی  ای که در شریک عاطفی تان وجود دارد مانع  از این میشود که بار دیگر به شما اعتماد کامل داشته باشد.

این منصفانه نیست که پارتنرتان تمامی مسائل و مشکلات را گردن شما انداخته و سهمی برای خود قائل نمیشود. ولی سوال مهم تر اینجاست که شما چرا این روند را کاملا پذیرفته اید و مقصر اصلی را فقط خودتان میدانید و فکر میکنید گره این رابطه فقط با تغییر کردن شما باز خواهد شد؟

الان که به هر دلیل ارتباطتان را قطع کرده اید کمی فاصله بگیرید و بالغانه تر و با انصاف بیشتری سهم خودتان و شریک تان را در مشکلات ببینید و تحلیل کنید. 

سپس اگر هنوز تمایل دو طرفه برای ادامه رابطه وجود داشت در یک فضای جدی با شریک عاطفی تان بالغانه گفتگو کنید و هرکدام سهم خودتان را پذیرفته و برای تغییر اعلام آمادگی  کنید. 

در چنین فضایی میتوانید در مورد تایم کاری تان و وقتی که میتوانید برای یکدیگر گذاشته صحبت کنید تا برای  هیچکدام تان سو تفاهم پیش نیاید و احساس بی ارزشی نکنید.


از اعتماد شما به مجموعه ما سپاسگزارم

سارا میرزامحمدی

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
مجموعه نبوغ عاطفی 1
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه