سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آينده دخترم

پرسش

تاریخ ثبت : 19 مرداد 1397
996  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ١٢ ساله با همسرم زندگي مي كنم و دختري چهارساله دارم، زندگي ما از ابتدا بدون دوست داشتن از طرف من و بيشتر به دليل اصرار و عشق همسرم شروع شد. ولي واقعا ديگر اين زندگي بدون دوست داشتن برام عذاب اور شده،افسرده شدم، همسرم هم بدليل نديدن محبت از من بي ميل و رغبت به زندگي شده،تنها مساله دخترم و اسيبهايي كه ممكنه ببينه هست. امكانش هست بتونيم جوري مديريت كنيم كه در اينده ادم خوشحالي باشه و اسيب هاي رواني نبينه؟من خيلي خيلي ناراحتم از بچه دار شدنم و اگر بدونم دخترم تو اين زندگي و روح خوشحالتر خواهد بود از حالت جدايي ما،حاضرم در زندگي بمونم،
من اخيرا با فردي حدود يك ماه هست رابطه عاطفي پيدا كردم و تازه متوجه شدم كه كل زندگيم كه بي علاقه گذشته و هيچ لذتي ازش نبردم.البته الان ارتباطم با اون فرد را قطع كرده ام تا بتونم درست در رابطه با زندگيم تصميم بگيرم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 مرداد 1397 ساعت 02:50

درود بر شما مریم خانم

نامه تان را خواندم. نگرانی های شما قابل درک است.

نوشته اید که زندگی تان بدون علاقه از سوی شما و به دلیل عشق و اصرار ایشان شروع شد و  شما در این زندگی صاحب فرزند شدید و در حال حاضر نگران آینده فرزندتان هستید.

در نظر داشته باشید که طلاق و مجموعه مشكلات قبل و بعد از آن یكسری اثرات نامناسب بر روح و روان فرزندان می‌گذارد كه باید با شناخت دقیق آنها برای كاهش‌شان برنامه‌ریزی كرد. احساس ناامنی و هراس از آینده، ترس از ترك‌شدن، احساس طردشدگی، احساس گناه و مقصر بودن در اختلاف بین پدر و مادر، بلاتكلیفی، اندوه، اضطراب، تنهایی، خشم و افسردگی اثرات كلی طلاق بر فرزندان است. البته طلاق عاطفی والدین و ماندن و ادامه دادن یک رابطه که کارکرد مثبتی ندارد در مقایسه با طلاق  تاثیر به مراتب منفی تری روی بچه ها خواهد گذاشت.

برای تصمیم گیری درباره فرجام زندگی تان، چک کردن دلایل ادامه دادن این زندگی به مدت 12 سال و اینکه علیرغم عدم علاقه به همسرتان اقدام به بچه دار شدن کردید و  نهایتا مسیری که به احساس کنونی تان ختم شده می تواند به شما کمک کننده باشد. 

همچنین این پرسش مطرح می شود که تا قبل از بچه دار شدن جهت اصلاح رابطه با همسرتان و تغییر در زندگی، چه اقدامی کرده بودید؟ آیا به این امید که داشتن فرزند بتواند به رابطه شما گرمی بدهد اقدام به بچه دار شدن کردید؟ توجه بفرمایید که ادامه زندگی فقط به دلیل وجود دخترتان و بدون اصلاح رابطه با همسرتان، نمی تواند کارکرد مثبتی برای شما و همسر و دخترتان داشته باشد و حتی آسیب بیشتری به فرزندتان خواهد زد. همچنین تصمیم جدی به جدایی نیز مستلزم بررسی دقیق است.

خدمت شما پیشنهاد می شود که با مراجعه حضوری به یک زوج درمانگر، نکات اساسی رابطه تان را بررسی نمایید تا بتوانید تصمیمی را بگیرید که در مقایسه با آنچه هزینه می کنید، بیشترین فایده را برای شما داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه