سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم احساس امنیت

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
570  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من ۳۰ ساله و ۶ ساله که توی رابطه هستم. پارتنر من به شدت ادعای وفاداری و عشق و علاقه میکنه، ولی در عمل هیچ تلاشی برای به ثمر رساندن رابطه نمیکنه. ایشون مشکل روحی روانی داره و نمیتونه درست تصمیم بگیره و کاری انجام بده. به شدت استرس داره. من خیلی سعی کردم کمکش کنم و کلا رابطه رو خوب پیش ببرم، ولی نتونستم. ایشون به شدت اعتقاد داره که من باید صبر کنم و تحمل داشته باشم چون عاشقم. من دیگه خسته شدم و میخوام رابطه رو تموم کنم، ولی ایشون به شدت پیگیره و نمیذاره و همش میگه من دارم درباره اش اشتباه میکنم. آخه ۶ سال صبر کردم و تلاش کردم که رابطه به ثمر بشینه اما نشد.

مهمترین سوال :
تصمیم درست و به موقع برای من در این وضعیت چیه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نرجس رهنما
نرجس رهنما
25 فروردین 1399 ساعت 19:46

دوست عزیز، سلام. 

نامه ی شما را خواندم و درک میکنم که  شش  سال صبر کردن  برای به ثمر رسیدن یک رابطه چقدر میتواند بار احساسی منفی و خستگی روانی را برای شما ایجاد کرده باشد. 

حتما می دانید اگر به مدت طولانی در روابط بی هدف باقی بمانید دچار نوعی  فرسایش میشوید  که تاوان آن در درجه اول از دست دادن فرصت های طلایی برای ماندن در روابط هدفمند است ، قطعا قرار گرفتن در یک رابطه ی هدفمند با کسی که معیارهای متناسب و پختگی روانشناختی و آمادگی لازم برای ازدواج را داشته باشد حق شماست. 

حال اینکه متوجه هدفمند نبودن رابطه شدید و تصمیم به پایان دادن به یک رابطه معیوب گرفته اید بسیار خوب است. 

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیازها و معیارهای خود را در اولویت قرار دهید، وقتی برای خودتان ، ارزشها ، و حقوق خود احترام قائل باشید میتوانید به حقوق و ارزشهای دیگران هم  احترام بگذارید.

بنابراین با در نظر گرفتن حقوق و معیارهای خود در فضایی دوستانه و بدون مشاجره به صورت کاملا جرأت مندانه با آقا صحبت کنید و او را در جریان تصمیم خود قرار دهید و  ایشان را در جریان این موضوع_خروج از رابطه_  قرار دهید و با آگاهی کامل از رابطه خارج شوید. 

مد نظر داشته باشید جهت پیشگیری از آسیبهای احتمالی بعدی و تکرار  اشتباه مدتی را برای مرور یک اشتباه شش ساله در نظر بگیرید، از خود بپرسید چه شد که در یک رابطه ی شش ساله باقی ماندم؟ 

چه شد که از حقوق راستین خودم گذشتم ؟ 

آیا جلب رضایت طرف مقابل بر نیازهای من اولویت  دارد؟

 توصیه میکنم به هیچ وجه  بلافاصله وارد رابطه ی جدیدی نشوید و ابتدا مجددا و کاملا اهداف و معیارهای خود را مشخص کنید و با درک کامل و انتخابی درست وارد رابطه جدیدی شوید و در ابتدا اهداف خود را با طرف مقابل مطرح کنید و ایشان را از نظر تطبیق با معیارهایتان بررسی کنید و به آقا هم چنین فرصت متقابلی را بدهید. بهتر است برای چنین روابطی_آشنایی و تطبیق معیارها_ با توافق طرفینِ رابطه زمانی کوتاه مثلا 3تا 4 ماه تعیین کنید(در صورت تطابق اولیه) و در صورت عدم تطابق این روابط را طولانی نکنید.
امیدوارم از این پس با خودآگاهی بیشتر و هوشمندانه تر در روابط مناسب تری قرار بگیرید.

شادکام باشید. 🌷

  نرجس رهنما _ خانه توانگری طوبی. 


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید. اثر جفری یانگ _انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
آموزش غیر حضوری من خشنود
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه