سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خودم را گم کرده ام هیچ کاری را نمیتوانم تا پایان انجام دهم

پرسش

تاریخ ثبت : 27 شهریور 1397
1,017  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
یکی از آموزش های دکتر شیری رو میتونم تهیه کنم از نظر مالی الان فقط توان خرید یه چیزی رو دارم. راهنماییم کنید کدوم مناسبه برام با توجه به شرایط بدی که آزارم میده و توش گیر کردم. پیش مشاور میرم حدود یک سال هست. طرح واره ایثار رهاشدگی مهرطلبی، پرفکشنیسم و ... دارم. در 20 سالگی ناامنی جنسی تجربه کردم . رابطه های نادرست و ناکام عاطفی داشتم . الان متاهلم هیچ عشقی ندارم به زندگیم. حس میکنم خسته و پر از زخمم. میخوام درخواست به دانشگاه بدم برای ادامه تحصیل، کارای هنری که دوست دارم ادامه بدم اما توان هیچ کاری ندارم مثل آدمای تنبل فقط حرف میزنم توی ذهنم برنامه میریزم و در عمل هیچی. اون نشاط و انرژی که داشتم در درونم مرده انگار.یه نقاب ظاهری برای اطرافیانم دارم فقط و دلم نمیخواد زندگیم اینطور ادامه پیدا کنه. قبلتر خیلی راحت جلو میرفتم خوشحال بودم مخصوصا قبل از 20 سالگیم دلم اون آدمو میخواد اما حس فرو رفتن توی باتلاق دارم. حرفای مشاور فقط گوش میدم عملا کاری نمیکنم با اینکه انگار میدونم چی درسته چی غلط. مرتب خودمو مقصر میدونم بسیار حساس و زودرنج شدم و خستم بهم گفتن قرص مصرف کنم ولی نمیخوام.مرسی

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
03 مهر 1397 ساعت 13:52

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم، باتوجه به تجربیاتی که از زندگی خود مطرح کردید همینطور طرحواره هایی که بهشون آگاهید مشخص است که نیاز به امنیت در شما آسیب دیده است. به نوعی ناامیدی و شکست در حوزه های مختلف زندگی خود احساس می کنید، اما انگار اقدام عملی موثری انجام نمی دهید، چند نکته را در نظر داشته باشید.

* میزان فعالیت بر روی خلق شما و همینطور برعکس خلق شما بر روی فعالیت شما اثر می گذارد. به این معنا که هرچه منزوی تر شوید و از فعالیتهای اجتماعی کناره بگیرید، خلقتان پایین تر می آید. و افکار منفی بیشتر به ذهن شما چنگ می اندازد برای رهایی از این سیکل معیوب از  فعالیتهای ساده و لذت بخش ، یا فعالیتهایی که درش مهارت دارید شروع کنید.

* فرمودید پیش مشاور می روید اما اقدامی نمی کنید، آگاه باشید که گاهی همین مراجعه به درمانگر دقیقا راه فراری است برای ما که به مسئله اصلیمان نپردازیم.و به نوعی سبک مقابله ای اجتناب را پیش رو بگیریم.

* اگر به درمانگر خود اعتماد دارید و ایشان تجویز دارو داشتند احتمالا ضرورتی را احساس کرده اند، پس بهتر است با ایشان در این مورد گفتگو کنید و تا بتوانید با اطمینان بیشتری دارو را مصرف کنید.

*خود سرزنشگری هم از رفتار هایی است که هدفی دارد و آن هدف احتمالا به اثبات رساندن یکسری باور ناکارآمد ماست.با مطلع شدن از اهداف این صدای سرزنشگر می توانید آن را خاموش کنید و برای تغییر باور های خود اقدام لازم را انجام دهید.

* درس "شخصیت سالمتر من" می تواند اطلاعات خوبی در مورد طرحواره ها در اختیار شما بگذارد.

*درس " سفر زندگی " نیز می تواند در مسیر برای شما موثر باشد.

البته تمام این ها به این شرط برای شما کار می کند که حقیقتا از درون تمایل به تغییر داشته باشید.

با سپاس از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 15
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

03 مهر 1397 ساعت 14:12
خیلی ممنونم از اینکه برام وقت گذاشتین.خیلی خیلی متشکرم. آیا فقط اگر آدم به نهایت بدبختی و آخر خط برسه به خودش میاد و کاری میکنه؟ من هیچ اراده ای در خودم ندارم برای انجام کاری، میترسم. کاش بهم میگفتین چطوره ارادمو نگه دارم و قدم بردارم. از خوردن قرص ها هم میترسم چون نگرانم عادت کنم بهشون و نتونم بدون اونا ادامه بدم هر چند مشاور من معتقده افسردگی و اضطراب دارم به دلیل گذشته ی ناامنی که داشتم و باید دارو مصرف کنم. کاش برای قوی بودن و تلاشگر بودن قرصی وجود داشت. من بسته ی شخصیت سالم رو تهیه کردم امروز ... ممنونم برای حس خوب توجهتون.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
05 مهر 1397 ساعت 01:20

سلام دوباره من را پذیرا باشید.

قانونی وجود نداره، بعضی از افراد سریع به خودشان می آیند و مسئولیت زندگی را به دست خود می گیرند، بعضی ها وقتی به ته خط رسیدند، بعضی ها هم هرگز به این نقطه نمی رسند و در دور باطلی مدام در چرخش هستند. در مورد دارو خوردن هم  این یک باور ناکارآمد هست که نسبت به دارو های روانپزشکی وجود دارد، همانطور که فرد دیابتی برای کنترل قند خون خود نیاز به انسولین دارد یا فردی برای کنترل فشار خون نیاز به داروی دیگری ، افسردگی و اضطراب نیز از این قاعده مستثنی نیست، و دارو های حال حاضر بسیار ایمن هستند و کیفیت زندگی شما را بالاتر می برند ، در نهایت انتخاب نهایی با شماست، شاید بتوانید با یک داروی بسیار خفیف روزهای بهتری را در کنار خانواده خود سپری کنید.


ممنونم از همراهی شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 24
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه