سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

زندگی برایم بی معنا شده

پرسش

تاریخ ثبت : 09 شهریور 1397
1,230  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۲۴ ساله هستم . خانواده ی من در ۷ سالگی بنده از هم جدا شدن و با پدر بزرگ و مادر بزرگ ( پدری ) بزرگ شدم . چند سالی هست که کار می کنم و در کار خودم موفق ام. یکی از همکلاسی های دوران کارشناسی را دوست داشتم به مدت ۳ سال که هیچوقت به من جواب مثبت برای رابطه ی عاطفی را نداد. از بعد از دانشگاه که برای بار اخر از ایشون جواب نه شنیدم خیلی به هم ریختم و بعد از ۶ ماه، دیگر زندگی برایم بی معنا شد . ۱ سال و نیم، به خاطر مشکلات عاطفی به وجود آمده در دوران کودکی و اتقاقاتم با این خانم پیش مشاور می رفتم در زمان دانشگاه. هیچ گونه حسی به زندگی کردن ندارم و کاملا زندگی برایم پوچ شده.

مهمترین سوال :
با این بی معنایی و پوچی، امیدی برای زندگی نمیبینم. باید چه کار کنم تا از این حال رها بشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
17 شهریور 1397 ساعت 23:19

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم . از اینکه در چنین شرایط ناخوشایندی قرار گرفته اید واقعا متاثر شدم.احساسات شما قابل درکه. وقتی زندگی موهبت دریافت عشق در نخستین سالهای کودکی را از شما دریغ می کنه این تجربه تلخ می تواند بسیار آزار دهنده باشد. و پیامدهای اون تا مدتها در جریان سیال ذهن شما شناور باشد، گو اینکه با هر شکست، ذهن، گاهی به سالهای کودکی بازگشته و تصویری از یک کودک تنها، شکست خورده و محروم از محبت را در وجود شما بازنمایی می کنه. 


 گاهی این ناملایمات، یقه شما رو در زندگی و در روابط عاطفی می گیره. احساس بدی ست وقتی از کسی که دوستش دارید دست رد می خورید و طرد میشید. ناخوداگاه این تجربه، شما رو به دالان تنگ و تاریک دوران کودکی و نوجوانی تون می کشونه و باعث میشه بیشتر احساس یاس و بی معنایی داشته باشید. 


با این حال ، گاهی خودم نسبت به مراجعان غبطه میخورم که چطور اونها می تونن علی رغم تمام مشکلات و محرومیت ها، اینگونه زندگی را مشق کنند. و این واقعا جای تحسین داره. با همه سختی ها و مصائبی که داشته اید تلاش کرده اید حرکت کرده اید تحصیل نموده اید و در شغل حرفه ای خود به درجات موفق آمیز رسیده اید. . برای شما چه موهبتی  ارزشمند تر از این که این دستاوردها در سخت ترین شرایط به دست اومدن. 

این برای من این واقعیت را تداعی  می کند که شما سالها در تلاش هستید که در درون این ناملایمات، به زندگی خود معنا و‌ هارمونی بدید.

 

 غم ها و رنج های شما در گذشته هر چند در حال کنونی تان تاثیر گذار بوده اند با این حال این شانس رو ندارن که بتونن همه زندگی تون باشند. شما فرصت های زیادی دارید تا بتوانید به موفقیت های شغلی تون ادامه بدید. مسیر روابط اجتماعی خودتون رو هموار تر کنید. با دوستان صمیمی تون ببشتر در ارتباط باشید و لذت ببرید. حتی دوباره عاشق شوید و ابراز محبت کنید. امیدوارم زندگی شما در مسیر پیش رو، پربارتر و شکوفاتر خواهد شد.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 


معرفی درس
آموزش غیرحضوری شفای ناامیدی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه