سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه ي اشتباه

پرسش

تاریخ ثبت : 02 مهر 1397
1,124  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و احترام برادرم شش سال با يك دختر خانم محترمي دوست بود و قرار بود برويم خواستگاري همزمان باقرار خواستگاري ، برادرم وارد يك رابطه اشتباه با يك خانم شد و به شدت درگير اين خانم شد و همه را به خاطرش كنار گذاشت و تمام پولهايش راخرج او كرد وقتي كه دختر خانمي كه مي خواستيم برويم خواستگاريش موضوع را فهميد با دلي شكسته برادرم را ترك كرد و ازدواج موفقي داشت و برادرم وقتي تمام پولهايش تمام شد دختر خانم رابطه اشتباهي ناگهان برادرم را ترك كرد و برادرم به مرز جنون رسيد و شبها اسم دختر خانم اولي را صدا ميزد حتي غيابي روانپزشك رفتيم تا كمي بهتر شد به خيالمان همه اوضاع خوب بود تا اينكه پدرم سرمايه اي در حد وسعش به برادرم داد براي كار كردنش و دوباره سرو كله اون خانم پيدا شد و و دوباره يك سال برادرم به جاي كار كردن ولخرجي كرد تا پولش تمام شد و اون دختر دوباره حدود يك سالي برادرم را ترك كرد اما برادرم از لحاظ روحي دا غون بود دوباره تا برادرم كمي روي پاي خودش ايستاد سر و كله اون خانم پيدا شده واقعا چكار كنيم كه برادرم بفهمه اين يك رابطه اشتباه و پايان اين ماجرا ختم ب خير شود

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
06 مهر 1397 ساعت 12:03

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه دغدغه و نگرانی که بابت ارتباط ناموفق و آسیب رسان برادرتان دارید، شدم. و قابل درک است که وقتی عضوی از اعضای خانواده  دچار بحران می شود، کل خانواده تا حدی از آن اتفاق متاثر خواهند شد.

نکته ای که در این میان به چشم می خورد نگرانی  و مسئولیت پذیری شما نسبت به ایشان است،  اما حقیقت این است که ما نمی توانیم کاری برای تغییر دیگران انجام دهیم مگر خودشان بخواهند،  به قول مثل معروف کسی که خواب هست را می توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده نمیشه بیدار کرد. 

 یک نکته مهم این است که برادرتان این فرصت را داشته باشد تا خودش با پیامد طبیعی رفتارش مواجه شود، مثلا متوجه شود که بی مسئولیتی مالی و ولخرجی چه نتیجه و هزینه ای دارد، دوباره از نو ساختن کار و زندگی چه هزینه ای دارد.. در این صورت است که شاید مسئولانه تر بتواند برخورد کند.  مادامی که افرادی باشند که خطاهایش را پاک کنند و زیاد ازش حمایت کنند ، خودش متوجه اشتباهاتش نخواهد شد.

شما به عنوان خانواده تنها می توانید چراغی بر سر راهش روشن کنید و مزایا و معایب راهش را از نقطه نظر خود بیان کنید،  اما نهایتا مسئولیت انتخابهایش با خود ایشان است. و کنترلی بر روی تصمیم ها و انتخابهایشان نخواهید داشت.

با تشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه