سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیدونم مرد اهل عمل و ازدواج که اشتراکمون کمه انتخاب کنم یا کسی که مثل خودم هنری و ایده آل گراست!

پرسش

تاریخ ثبت : 11 مهر 1397
1,123  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۷ ماه هست ک با پسری دوستم.قصد ازدواج وگفتم باید زمان بگذره بعد خانواده هامون آشنا بشن.اشتراکاتمون در بعضی از زمینه ها کم هست یکم اعتقادات، زمینه های هنری وتفریحات و سفر که ایشون اهلش نیست بحث هم کردیم و میگه مهم اینه ما واس رسیدن به اهدافمون به هم کمک کنیم خونه بخریم و لازم نیست یکی باشه.مثلا ایشون کارشون بنگاس زیاد من از نگاه ادما بهش خوشم نمیاد و بیمه هم نداره اما ایشون ۳۲ سالشه و راه برگشت نداره.چنبار لغزش هایی داشتن توو صفحه مجازی اما حلش کردیم و گذشت کردم‌ و تکرارم نشد. وقتی بیرونیم اونقدری ک باید بهم خوش نمیگذره،نمیخندم،دلم قنج نمیره!مثلا من دوس دارم بریم کنسرت باهم عکاسی کنیم اما میگه تو ایده ال‌گرایی و الان دیگه وقت اینا نیست در صورتی که من عاشق خلاقیت و هیجانم.تحسینوتشویق نمیکنه توو کارای هنریم، محبت کلامیش کمه.بیشتر توو خرج کردنِ شام و تفریحاتِ کوچیکه تا اینکه ی شاخه گلی بخره یا کادو تولدم نخرید.گاهی پشیمون میشم و میگم با یه ادمِ هنری باشم ک اکثرِ جاها ارضام میکنه و ارامش دارم و درک میشم.اما اون ادما قصد ازدواج نبودن و رویایی بودن.اما این آقا واقع گرا و عمل گراس.موندم ..

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
14 مهر 1397 ساعت 20:15

با سلام به شما پرسشگر محترم

همان طور که همه میدانیم ازدواج یکی از چالش برانگیزترین انتخاب ها در زندگی هر فرد است و نتیجه آن چه خوب وچه بد در همه عمر با انسان است ، پس لازم است که برای این امر اصولی رعایت شود تا مناسبترین انتخاب صورت گیرد ، بنابراین، وجود واقع بینی، داشتن کمی وسواس وبدبینی  قبل از  ازدواج لازم است . با توجه به نکاتی که در بالا اشاره کردید بهتر است به این موارد بیشتر توجه کنید:

شما فرمودید مدت هفت ماه از آشناییتون‌میگذره و تا حدی به شناختی از هم دست پیدا کردید ولی دواصل اساسی برای هر ازدواجی  ضروری است که عبارتند از شناخت و آگاهی یافتن از۱) سلامت شخصیت زوجین( حداقل هایی از سلامت شخصیت) و تناسب شخصیت زوجین( الزاما هر دو انسان سالمی با هم رابطه خوب و سالمی ندارند) که باید در شما بررسی شود که تشخیص آن فقط کار روانشناس میباشد .

دوم اینکه به دنبال ازدواج نابرابر نروید این یعنی اینکه در کلیات نسبتا باید برابری وجود داشته باشد و برای ماندن وبودن باهم نیازی به راضی نگه داشتن طرف مقابل نداشته  نباشید، مجبور نباشید تفریح، علایق و... را تغییر دهید وبه انسانی دیگر تبدیل شوید( درجایی ذکر کردید علایق مشترک  مثلا در تفریحات ندارید).

قبل از ازدواج شما با دید اغماض به مسائل نگاه نکنید ( چندین بار لغزش و بخشیده شدن از طرف شما)،چرا که این لغزش میتواند دلایل مختلفی داشته باشد ، مثلا تنوع طلبی یا اینکه بودن با شما خیلی برای ایشان خوشایند نیست ویا دلایل دیگر.

باتوجه به تحقیقات صورت گرفته از جانب روانشناسان ، یکی از دلایل مهم ارتباط فرازناشویی تجربه مجدد صمیمیت میباشد واین زمانی اتفاق می افتد که زن و مرد از با هم بودن لذت نمیبرند یا به قول شما ( خیلی دلتون قنج نمیره)

هیچ وقت به این امید که بعد از ازدواج فرد بهتر میشه یا تغییری حاصل میشه یا احساس بهتری پیدا میکنید خودتون را گول نزنید چرا که بعد از ازدواج هر مشکلی چندین برابر میشه وچیزی بهتر نخواهد شد.

به یاد داشته باشید به هیچ وجه ازدواج باعث خوشبختی زن ومرد نمیشود چرا که خوشبختی باوری درونیست وبه واسطه ازدواج یا بودن با کسی حاصل نمیشود پس به دنبال خیالپردازی وفرد ایده آل نباشید.

درنهایت اینکه ازدواج راهی برای ساختن زندگی بهتر ، رشد کردن وکامل شدن با هم است.

امیدوارم بارعایت نکات بالا و استفاده از آموزشهای غیر حضوری خانه توانگری در رابطه با ازدواج بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی





معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه