سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه عاطفی خراب

پرسش

تاریخ ثبت : 11 اسفند 1397
1,060  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
هشت سال پیش بعد از جدایی با مردی آشنا شدم که در حال جدایی بود. به دلیل شرایط بد عاطفی، هر دو طرف سریع با هم رابطه عاطفی قوی برقرار کردیم. چند ماه بعد از جداییش برای خواستگاری اومد. با توجه به اینکه جدا شده بود و یک فرزند هفت ساله داشت با کل خانواده اش یعنی والدین و چهار خواهرش برای خواستگاری اومدند. در جلسه خواستگاری خواهرهاش به صورت علنی مخالفت خودشون رو با این ازدواج اعلام کردند. بعد از اون جلسه خودش به تنهایی اومد و به پدرم گفت بهم فرصت بدید من خانواده ام رو راضی میکنم. من باور کردم و هفت سال همه جوره ساپورتش کردم، مادی و معنوی تا تخصصش رو گرفت و الان یک روانپزشک موفق هست. خودم هم پزشکم و درآمد خوبی دارم. علیرغم اینکه واقعا دوستم داشت و همه جوره بهم محبت میکرد اما رابطه ما هرگز دیگه به سمت ازدواج نرفت. حتی خونه مشترک داشتیم و تقریبا نصف هفته رو با هم زندگی میکردیم. چندماه قبل به طور اتفاقی فهمیدم دو ساله ازدواج کرده و یک بچه ی یک ساله داره در حالی که همچنان با من هم زندگی میکنه. تمام شالوده ی شخصیتیم پاشیده. رهاش میکنم اما دوباره برمیگرده و التماس میکنه. عمیقا بهش وابسته ام. در عین حال به شدت خشمگین و سرخورده ام

مهمترین سوال :
خودم رو چطور از این رابطه خلاص کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
17 بهمن 1398 ساعت 15:58

سلام . 

نوشته تان را خواندم . 

از اینکه چنین اتفاقی را تجربه کرده اید عمیقا متاسفم و کاملا درک می کنم که تا چه میزان ناراحت شده اید.

بیان کردید که هفت سال ایشان را ساپورت کرده اید و از نظر عاطفی و مادی کنارشان بوده اید. در طول این مدت که رابطه به سمت ازدواج پیش نرفت چه عاملی باعث شد که شما تمایلی به این موضوع نشان ندادید یا اگر این موضوع از سمت شما مطرح می شد چه عاملی باعث می شد که به مرحله انجام نمی رسید؟ اگر با پدرتان صحبت کرده بودند واکنش خانواده شما در برابر این مساله که چرا برای ازدواج اقدامی نمی کنید چه بود؟ بیان کردید که به طور اتفاقی متوجه شدید که ایشان ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده اند . وقتی متوجه شدید چطور رابطه را ادامه دادید؟ احساستان از اینکه ایشان را از دست بدهید چیست؟ به نظر می رسد در برابر رابطه ای که با ایشان دارید ترس از دست دادن وتنها ماندن  را تجربه می کنید و دلیل ماندن شما در این رابطه نیز به تله های درونی شما باز می گردد. 

لازم است بررسی کنید در این رابطه آنچه که به دست می آورید با آنچه که از دست می دهید تا چه میزان است. اگر به واسطه عشق و علاقه ای که به ایشان دارید در این ارتباط ماندگار شده اید آینده ای که برای خودتان و این رابطه متصور هستید چیست؟  اینکه بیان کرده اید شالوده شخصیت تان از هم پاشیده شده کاملا قابل درک است. دوست عزیزچه عاملی باعث می شود که با وجود این فشاری که به احساس ارزشمندی شما وارد می شود باز هم در این رابطه مانده و خودتان را نادیده می گیرید؟ در چه موقعیت های دیگری خود را نادیده گرفته و این الگو تا چه حد الگوی تکراری زندگی شما شده است؟

شما فردی با قابلیت های بالای تحصیلی واجتماعی هستید که به راحتی در اجتماع بوده و میتوانید ارتباطات خوبی را تجربه کنید. اینکه حلقه های ارتباطی شما با ایشان هنوز وصل هستند و شما را در این رابطه نگه داشته اند چیست؟ 

خشمی که نسبت به ایشان تجربه می کنید را چگونه بروز می دهید؟ اگر توانایی ابراز این خشم را نداشته باشید آنرا معطوف به خودتان کرده و احتمالا دچار سرزنش خود خواهید شد. خواندن کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید به شما کمک زیادی خواهد کرد. با مطالعه این کتاب و شناسایی تله هایی که در زندگی و شخصیت خود دارید از رابطه ای که به شما آسیب های زیادی می زند خارج شوید. فراموش نکنید آنچه که ما در روابطمان نیاز داریم  احساس ارزشمندی و امنیت است. بررسی کنید که در این رابطه نیاز های شما تا چه حد تامین می شوند. با توجه به این موارد برای زندگی و آرامش خود تصمیم بگیرید.


در کنارتان هستیم.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید جفری یانگ

معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
بسته شفای زنانگی 1 و 2 و 3
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه