سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اتمام رابطه ی عالی و بی دلیل و هدفمند بعد از 11سال بدون تغییر اولویت

پرسش

تاریخ ثبت : 26 مهر 1397
1,352  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.دختری26ساله.از15سالگی بااقایی اشناشدم.به هدف ازدواج پیش رفتیم.خانه خریدیم و وسایل و..بسیار متعهد..تااینکه4ماه قبل گفتند شروع به خرید وسایل خانه کنیم..خانواده ایشان اصلا در جریان نبودند زیرا من ایرانی نیستم.خانواذه ی من بجز پدرم که کاملا بی منگقند کمابیش باخبر بودند.ناگهان متوجه حضور1هفته ای دخترعمه ی 35ساله ی حامد(32)ساله شدم...که در پیام هاگفتهبودند ازدواج کنیم و رابظه ی من و سمیه 1طرفه بوده و...خود حامد پفت اشتباه کرده و از من فرصت خواست و منم بااو خوب نبودم...تااینکه ناگهان گفت دیگر تورا نمیخواهمو...دخترعمم نمیخوام و بمیرمو...بعدم هرپه التماس کردم بی فایده..گفتند وسایل رو میدند دست برادرمو...و گفتند من دیگه ابرو ندارمو برو به همه خانوادم بگو..بعد قرارشد دلیل کاررا2روز دیگه بگند اما کلا خاموش کردند ولی از واتساپ دایم مرا چک میکنند و امروز گفتم منم رابظه را نمیخوام...سین کردند و کلا اف شدند و گفتم عکس ها و مدارکم را پس بده...من افغان هستم..انها مدهبی تر از ما و من از ایشان خیلی بالاترم..همیشه ناراحت بودند که تو حیفی و... اما شدیدا به من وایسته تاروز امروز همه کاری کردند برام و من هم همینگور.حالا اگر نمیخواهند این کارهای بچگانه چیست؟چرا تکلیف را روشن نمیکنند چرا کلا خگ را اف نمیککند؟چرا همش چک میکنند؟جرا وسایلم را در جواب پس دادن چیزی نگفتن؟پرا التماس کرذنذ برای ماندن؟من ایشان را بسیار دوست دارم باید چهکنم؟من دانشجو دندانپزشکی و زیبا و خوش مشربم..ایشان اقایی خوب ولی کمی عصبی با تحصیلات کاردانی...لگفا راهنمایی کنید چطور متوجه شوم اصلا نیت ازدواج بوذه؟چون بعد صفر قرار بود اقدام کنند؟ایا برمیگرئنئ؟من پطور اینهمه خاطره و سوال بی جواب را حل کنم.ممنونم.الان 9روز میکدرد

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

26 مهر 1397 ساعت 13:41
من بابت اشتباهات تایپی معدرت میخوام...پون با عجله تایپ کردم.منتظز پاسخم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
28 مهر 1397 ساعت 12:58

با سلام


نامه ی شما را خواندم. روزهای دشواری را سپری   کرده اید. بابت اتفاقات اخیر، حال و احساس خوبی ندارید. حق دارید . گویی   یازده سال سرمایه گذاری روی یک رابطه ی مشترک را یک شبه از دست رفته می   بینید . آن هم بدون ارائه هیچ توضیح مشخصی از سوی ایشان.


اینکه  دلایل  و توجیح  او از این کار چه بوده فرضیه ها و پاسخ های متفاوتی میتونه  در پی  داشته باشه. ظاهرا این رابطه، بدون اطلاع خانواده ی ایشان بوده و اینکه  چگونه به این توافق رسیده اید که  این تصمیم در طی این سالها ،  بدون هماهنگی خانواده های طرفین دنبال بشه خود مساله ایست. 

با این حال چیزی که مشخصه اینه که ایشان اکنون در شرایط مساعد و مناسبی برای تصمیم گیری نیستند. 


پس از موضع گیری از سوی او در خصوص عدم تمایل به رابطه با شما ، گفتگو هایی بین تون رد و بدل شده که بیشتر شکل  بگو مگو  و واکنش های مقابله ای داشته که خود  باعث پیچیده تر شدن وضعیت گردیده است.


یکی از فرضیاتی که در خصوص این اقدام ایشان میتونه مطرح باشه، در جریان قرار ندادن خانواده شان و احتمالا پیش بینیِ مخالفتِ آنها با این تصمیم با توجه به نزدیک شدن به زمان مورد نظره. 


اخیرا و  همزمان در رابطه با شما ، رابطه ی عاطفی دیگری را نیز با وعده ی ازدواج ایجاد نموده است. که این خود، نشانه ای بر بلاتکلیفی و تردیدِ جدیِ ایشان برای ازدواج با شما می باشد.


مکرراً از اینکه شما در رابطه با او هستید ابراز تاسف می کرده اند ( همیشه ناراحت بودند که تو حیفی و...)  این نیز از  دیگر نشانه هایی ست که میتونه جهت پیش بینی آینده ی یک رابطه، قابل بررسی باشه.


تصور میکنم این رابطه نیازمند تامل و بررسی بیشتری از سوی شما خواهد بود. شتابزده عمل نکنید. تفاوت هایِ فرهنگی ، تحصیلی ، مذهبی، اجتماعی و حتی شخصیتیِ  آشکاری بین شما دیده میشه که در آینده میتونه مشکلات و چالش های جدی ای را برای طرفین به وجود بیاره. مدتی را به خودتون استراحت بدید. تا کمی از زیر بار فشار های موجود رها بشید. تا در آینده بتونید تصمیمات بهتر و  آگاهانه تری را اتخاذ نمایید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 مهر 1397 ساعت 14:03
تشکر از پاسختان.من واقعا الان نمی دونم باید چه کنم.انقدر رفتار بعد امدن آن خانوم مت۴اوت شد که نگو...الان دائم انلاین هستند.به ایشان گفتم بعد ۱هفته پیام ندادن که رابطه را تمام کنیم و زندگیمان جدا شود اما کلا بلاک کردند مجدد.این همه وابستگی ایشان چه شد؟من حتی دو روز مسافرت میرفتم ناراحت میشدند...همیشه مراقلم بودند و...در ۱۱سال هیچ اتفاقی نیافتاد.همیشه در بحث خواستگاری من من میکردند...بعد این به گو مگوهای دیدن پیام های ان خانوم شبی با ناراحتی گفتند من همیشه میگفتم ما قسمت همدیگریم و باور کرده بودم وگرنه من تورا اگر انتخاب مجدد داشتم نمیخواستم...روز بعد عذر خواهی کردند و...روز اخر که امدند دنبالم گفتن دیگر نمیخواند.کاملا عصبی بود و هیچ حرفی نمیزد کمی به سقف ماشین خیره شد و کلا رفت...اما نمیفهمم گفت که وسایلم را به برادرم‌میدهد ولی هیچ چیز نداد...با خطی که من برایش خریدم واتساپ نصب کرده...نمیدانم انقدر انلاینی اش در واتساپ برای فقط دلتنگیست یا....کلا چیزی نمیدانم...نمیدونم چرا اگر واقعا میخواهند رابطه را پایان نمیدهند...ایشان انسان مذهبی است و من گفتم شاید عهدی برای اربعین دارد اما از بلاتکلیفی خسته شدم ...واقعا نمیدانم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
28 مهر 1397 ساعت 17:48

سلامی دوباره


دوست عزیز من واقعا احساس شما رو درک میکنم. این رفتار متناقض ایشان، شما رو در بهت فرو برده. حق دارید از برخورد دوگانه اش احساس سردرگمی و بلاتکلیفی داشته باشید. 


علی رغم تمام محدودیت ها و مشکلاتی که ممکن است داشته باشند ایشان به شیوه ای غیر متعهدانه خود را از رابطه کنار کشیده. اشاره داشتید که به واسطه ی مذهبی بودنشان روی عهدش حساب کرده بودید. اصلا شایسته نبود با شما چنین رفتاری را می‌داشت. تصورش بسیار دشواره. با این حال در حاضر این اتفاق افتاده. شما در این وضعیت، دچار شوک شده اید و ممکنه قادر نباشید در حال حاضر  به راحتی وقایع پیش آمده از سوی او را تحلیل کنید . حق دارید. کمی نیاز به زمان دارید.


سعی کنید از چک کردن مکرر  پروفایل شان دست بردارید . این کار بیشتر آزارتون میده. بیشتر متاثر میشید.


در این شرایط شما نیاز به حمایت دارید. اگر پاسخگوی شما نیست، بهتر است چنانچه برادرتان از موضوع باخبر است به وی  اطلاع دهند تا در خصوص ارسال وسایل تان اقدام نماید.


 هر چقدر خودتان را در این شرایط نگه دارید احساس بدتری بهتون دست میده. شما در این میان مقصر نیستید.خودتون رو سرزنش نکنید. به اندازه کافی برای پاسخگویی به رفتارشان فرصت داده اید. شما هم برای خودتان ارزش و عزت نفس قایلید. و اجازه نخواهید داد که خودتان را درگیر یک رابطه ی غیرمسئولانه کنید. 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 مهر 1397 ساعت 18:01
من به همه گفتم‌موضوع را بجز پدرم‌برادر خواهر مادر داناد همه در حریانند.من نذر کردم اگرخیر است...خدا کمک کند.بله من در بهت هستم.۱۱سال هرشب شبخیر روزی ۴بار در هفته دیدن...در تمام کارها کنارم بود...من غار تنهایی مردان را میدانم...در اخر میگفت برای من مردانگی نمانده...اخر مگر ممکن است این همه خاطره را فراموش کند و نماز بخواند؟حلالیت چی؟شاید منتظر اربعین است....اگر میخواست تمام کند چرا خطی که برایش خریدم را خاموش نکرد و روی بلک گذاشت...چرا وسایلم را نمی دهد؟نمیفهمم واقعا.من واقعا در شوک هستم ادمی با نوقعیت عالی هستم اما باور نمیکنم ۱۱سال اشتباه کرده باشم...چه شد...خدایا
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 مهر 1397 ساعت 13:12

با سلام 


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را میخوانید کمی حال بهتری داشته باشید. گذر از این وضعیت، مقداری به زمان و شکیبایی نیاز خواهد داشت. این اتفاق، چیزی از شایستگی  و موقعیت ارزنده ی شما کم نخواهد کرد. 


ممکن است در شرایطی خاص، و یا ناخواسته مجبور به گرفتن این تصمیم شده. که حتی برای توضیح آن به شما، در حال حاضر دچار شرمساری، عذاب وجدان و فشار روانی شده باشد. بروز بحران های فردی و خانوادگی و گاهی پیشامدهای غیرمنتظره ، ممکنه مانع ناگهانی برخی تصمیمات مهم شوند .  با این حال امیدوار هستم به تدریج  می توانید از این وضعیت ناخوشایند رها شده و به شرایطی باثبات و آرام دست یابید.

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه