سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه را تمام کنم یا ادامه بدهم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 04 فروردین 1398
576  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
 تو یه رابطه ی 4 سال و نیمه درگیر بودم. قبل از این رابطه با هیچ پسری در ارتباط نبودم و سرم تو درس و مشقم بود. این آقا هم کلاسی دانشگاهم بود و من هم اولین کسی بودم که تو زندگی ایشون بودم. ما کاملا عاشق هم هستیم و بهش اعتماد کامل دارم. اما ایشون الان شرایط ازدواج رو به دلیل سربازی نداره. همه خانواده اش و حتی خودش میگن صبر کنم تا حدود 4 سال دیگه. اما من به دلیل تک فرزند بودن و فوت پدرم و درگیری حال حاضر مادرم با سرطان، نمیتونم صبر کنم و دوست دارم مامانم به تنها آرزوش یعنی دیدن ازدواج من برسه. خودم هم خیلی میترسم سنم برای ازدواج بالا بره، چون خواستگار هام هم به خاطر این آقا رد کردم.
الان میخوام رابطه ام رو باهاش تمام کنم، از سویی نگران اون آقام.
چون میترسم ضربه بخوره. از سویی هم، میترسم خودم نابود بشم، چون واقعاً هم رو دوست داریم. یعنی مطمئنم مثل این آقا برام پیدا نمیشه.

مهمترین سوال :
در حال حاضر نمیدونم باید صبر کنم یا به موقعیت های ازدواجم فکر کنم؟ نمیدونم باید رابطه رو کات کنم یا باید سختی های راه عشق رو تحمل کنم و ادامه بدم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 دی 1398 ساعت 02:11

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم در شرایط کنونی در وضعیت بهتری باشید.و چنانچه در این مدت با مساله و یا چالشی روبرو هستید با ما مطرح نمایید.


در خصوص پرسش تان ، ابتدا لازم است بررسی نمایید چه عواملی موجب شده در یک رابطه حدودا پنج ساله درگیر بمانید؟ و اقدامی جهت تصمیمی مشخص صورت نگیرد.


نگرانی شما از ضربه خوردن ایشان و نابود شدن خودتان ، چالش های قابل توجه ایست. چه می شود در صورت جدایی از این رابطه، نابودی را برای خودتان توصیف می کنید؟ 

این میزان از اطمینان و اعتماد کامل شما نسبت به این فرد را چگونه می بینید؟ 

به نظر می رسد این رابطه در شرایط کنونی نیازمند تصمیم جدی ست. و صبر کردن ممکن است نوعی اجتناب از گرفتن تصمیم بالغانه باشد. لذا پیشنهاد می گردد با توجه به شرایط رابطه ، و بررسی ویژگی های شخصیتی ، عاطفی ، خلقی ، فرهنگی ، خانوادگی طرفین تصمیم مشخص و کارامدی را اتخاذ نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه