سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

امیدی به برگشت نامزدم هست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 20 آبان 1397
1,270  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پس از 3 سال دوستی با اطلاع خانواده ها و مشاوره قبل از ازدواج اگاهانه تصمیم به ازدواج گرفتیم و نامزد کردیم و قرار شد مدت زمان بین نامزدی و عروسی 2 سال باشه.
ما عاشق هم بودیم و هیچ گونه مشکلی تو این 3 سال باهم نداشتیم و همه چی زندگیمون عالی پیش میرفت از شغل من تا خرید خونه و لوازم جهیزیه و...
پس از یک مشاجره چندین ماهه بین پدر و مادر خانمم که تا نزدیکی طلاق پیش رفتند ولی بعدش همه چی درست شد رفتار همسرم تغییر کرد.
یه روز ناگهانی گفت باهم صحبت نکنیم یک هفته من حالم خوب نیست فکر میکنم ازدواج واسم زوده و هنوز مجردیم رو نکردم و هفته بعد بدون اینکه با من رو به رو بشه گفت هیچ حسی بهت ندارم و این مشکل از منه نمیتونم طولانی مدت کسیو دوست داشته باشم زندگیت رو حرومه من نکن. موقعیت تو ارزویه خیلی دختراست این رابطه الان تموم بشه به نفعته چون من زن زندگی نیستم و تمام این مدت یه روزایی واقعا عاشقت بودم و یه روزایی حسی بهت نداشتم و چون میترسیدم از جانب خانواده سرزنش بشم حرفی نزدم ولی الان این جرات رو پیدا کردم. به هیچ عنوان خانمم حاضر به گفتگو رو در رو و شنیدن حرف های من نمیشود. من واقعا در شوک به سر میبرم و نمیدونم واقعا چه کار باید بکنم؟؟ اولین مشکل حاد در زندگی ما داره تبدیل میشه به اخرینش و من که هیچ محدودیت و ناراحتی واسه همسرم تو این رابطه ایجاد نکرده بودم داره این بلا سرم میاد.. ایا امیدی به ادامه رابطه هست؟؟ عدم ثبات عاطفی خانمم قابل برگشت و خوب شدن هست؟
من واقعا حق خودم میدونم که بعده 4 سال رابطه یک ساعت فرصت گفتگو با خانمم رو داشته باشم ولی چرا اون نمیخواد با من رو در رو شه؟
رابطه ما خیلی زیبا و عاشقانه بود و من نمیخوام این قدر اسون از دستش بدم لطفا راهنماییم کنید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
21 آبان 1397 ساعت 15:38

سلام بهنام گرامی


نامه ی شما را خواندم. چه وضعیت سخت و دشواری را در این مدت سپری کرده اید.تحمل این اتفاق، واقعا برای شما دردناکه. البته که حق دارید پس از چهار سال رابطه ی خوب و عاشقانه با ایشان گفتگو کنید. 

با این حال آنطور که در توضیحات اشاره نمودید به نظر میرسه پس از مشاجره ی جدی والدین، و تاثیراتی که این تنش ها روی ایشان داشته ممکن است بستری را برای برون ریزی هیجاناتش فراهم کرده باشه. با این وجود، با توجه به علائم ذکر شده از جمله عدم ثبات عاطفی ، به عنوان یک الگوی عاطفی، احتمال  وجود  اختلال خلقی ( دوقطبی ) و یا در برخی موارد،  وجود برخی نشانه های احتمالی اختلالات شخصیت محتمل خواهد بود.  

لذا پیشنهاد میشه در وضعیت کنونی، مدتی را به خودتون فرصت بدید. تا بتوانید در موقعیتی بهتر و آرام تر در خصوص این رابطه تصمیم بگیرید. ممکن است فاصله گرفتن از بندِ تنش های اخیر،  با سپری شدن زمان، بتواند موثر باشد. با این حال، بازه ی زمانی سه تا شش ماهه را با اطلاع ایشان، مشخص خواهد نمود که می توانید روی این رابطه واقعا حساب کنید یا لازم است اقدامی موثر و قطعی در این راستا صورت دهید. تصمیم هر چه باشد این نکته حائز اهمیته که در هر صورت، شما مقصر این وضعیت نیستید. تمام تلاش تان در جهت ترسیم  یک رابطه رضایت بخش بوده و هست. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه