سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نامزدم با دوست دختر قبلی اش که ازدواج کرده و بچه دارد از طریق اینترنت در ارتباط است.

پرسش

تاریخ ثبت : 22 آبان 1397
1,535  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من و نامزدم هر دو سی ساله هستیم و من حدود یک ماه است برای ادامه تحصیل به آلمان اومدم و ایشون هم در حال انجام کارهلی مهاجرتشو در ایران هستند.
ما با هم مشکلات زیادی داشتیم که حل کردیم و هنوزعقد نکردیم من رمز عبور اینستاگرام ایشون پیدا کرده بودم و چند شب پیش به من گفتند که دوست دختر قبلیشون که ازدواج کرده و بچه دار هم شده از کانادا دراینستاگرام مزاحمشون شده و ایشون هم بلاکشون کرده ولیوقتی من خودم پیج ایشون رو دیدم موجه شدم کلی باهاش حرف زده قربون صدقه رفته و حتی نه یه بار چندین روزدر #ارتباط بودن و در آخر دختر خانوم تصمیم گرفته بلاکش کنه و گفته دیدار به قیامت.
من تمام مسیج ها رو براش فرستادم اول تکذیب کرد بعد ندامت و پشیمونی
اما من توانم نیست تصمیم درست بگیرم
از یه طرف اعتمادی ندارم از طرفی خانواده هامون درجریان بودن و جدایی سخت خواهد بود و از طرفی اصلا نمی دونم باید فرصت بهش بدم یا نه
من اید یک سال اینجا باید باشم و ما در سال به صورت سفری همو ببینیم.
با #اعتماد از دست رفته چه کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
11 آذر 1397 ساعت 13:50

درود بر شما

انتخاب همسر، انتخابی مادام العمر است و با این انتخاب قرار است مرد و زن مدتی طولانی در کنار هم بمانند. این بودن در کنار هم منوط به داشتن پیش نیازهایی است که به آنها بلوغهای ازدواج می گویند. بلوغ شخصیتی یکی از این بلوغهاست که مسائل شخصیت سالمتر، در این دسته جای می گیرند.

دیدن لغزش از سوی فردی که جایگاهش در زندگی شما به عنوان همسر آینده مطرح است درد روحی زیادی دارد. تحمل چنین رفتاری از سوی کسی که بناست نزدیکترین روابط جسمی و روحی را با او داشته باشید مقوله ای فرسایشی محسوب می شود. یک رابطه مناسب، ارکانی دارد که اعتماد یکی از آنهاست.

نوشته اید مشکلاتی داشتیم که حل کردیم. آیا این مشکلات به همین مسئله اعتماد کردن به ایشان بر می گردد؟ چون شما اشاره داشته اید به اینکه رمز اینستاگرام نامزدتان را یافته اید و به اطلاعات و پیامهای خصوصی ایشان دسترسی پیدا کردید و در همین دسترسی متوجه پیامهای عاشقانه ایشان به دوست قبلی اش شدید.

توجه بفرمایید که مواردی مثل گوشی همراه، حریم شخصی محسوب می شود. اما اگر این فضای بی اعتمادی انقدر در رابطه تان وجود داشته که شما حتی رمز اینستای ایشان را یافته اید بهتر است درخصوص نوع ارتباط با نامزدتان دقت بیشتری بفرمایید. چنین مسئله ای نمی تواند ناگهانی اتفاق بیفتد و احتمالا موارد دیگری هم بوده که شما آنها را نادیده گرفته بودید و حالا خودش را به این صورت نشان داده است (ارتباط با نفر قبلی).

ضمن اینکه رفتار نامزدتان نیز جای بحث دارد. ایشان به نظر می رسد رابطه قبلی را در ذهن خود تمام نکرده و حالا به صورت عملی اقدام به ارتباط کرده و علیرغم اطلاع از شرایط آن خانم که متاهل و بچه دار هستند، رابطه را ادامه داده و آن خانم رابطه را کات کرده. توجه بفرمایید که  ایشان در این مقطع نه به شما وفادار بوده و نه ملاحظه حریم یک خانم شوهردار را کرده است و این مسئله نکته ای است که اصلا نمی توان آن را به این امید که شاید دیگر تکرار نشود نادیده گرفت.


در حال حاضر برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید، چک کنید که :

  • چه دلیلی داشته شما بخواهید به رمز اینستاگرام ایشان دسترسی یابید؟
  • در صفحه ایشان به دنبال چه چیزی بودید؟
  • به طور کلی چنین حساسیتی به فضای شخصی ایشان دارید یا رفتاری از او دیده بودید که حساس شُدید؟
  • آیا تمایل شما برای ازدواج با ایشان، همچنان وجود دارد؟
  • اگر تردید دارید دلیل این تردید چیست؟ آیا قابل ترمیم است؟
  • شما و ایشان تا چه حد برای بازسازی این رابطه دارید تلاش می کنید؟
  • و اینکه آیا در حال حاضر دلیل اصلی شما برای ادامه دادن، خانواده ها خواهد بود؟ که اگر چنین باشد به جز مسئله اعتماد فروریخته، مسئله دلایل این انتخاب هم مطرح است که اگر نوعی اجبار در ان دخیل باشد، پیش آگهی یک ازدواج خوب را نخواهد داشت.


در هر حال بهتر است از چنین مسئله ای به راحتی نگذرید و البته تا زمانی که در این خصوص به توافق با نامزدتان نرسیده اید و مسئله اعتماد بین شما همچنان با مشکل مواجه است، عقد کردن توصیه نمی شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه