سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تفاوت اعتقادی با خانواده همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 27 آبان 1397
908  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، وقت شما بخیر. من دختری ۲۷ ساله با اعتقاداتی متفاوت با خانواده پسری که دوستش دارم هستم و خانواده این شخص از سطح یک اعتقادی هستند که اعتقادات عروس باعث خوشبختی یا بدبختی پسرشون میشه. و خود من و این پسر هر دو از سطح دو اعتقادی که دین یک مسئله شخصیه. و مبنی بر احترام به خانواده من پذیرفتم که تمامی الگوها و آداب این خانواده رو در قالب خانواده به جا بیارم و به ارزش هاشون احترام بگذارم. ولی این خانواده دوست دارن عروسشون اعتقاد قلبیش این عقاید باشه و حتی در زندگی شخصیش هم به این صورت باشه. که در واقعیت من قادر به این تغییرات در زندگی شخصی خودم نیستم. و این پسر رو خیلی دوست دارم و ارتباط عاطفی و بلوغ احساسی رو در خودمون پیدا کردم. ولی این پسر تا حدی تله ایثار داره و در تلاش که همه چه من چه خانواده ازش راضی باشن. سوال من اینجاست تظاهر و دروغ به اینکه اعتقادات قلبی من مشابه شماست کار درستی هست؟ و اگر واقعیت رو بعد از ازدواج بفهمن چطور میشه؟ و حتی نگرانم که خانواده خیلی مذهبی و سخت گیر قمی به من سخت بگیرن و مدام من رو قضاوت و مداخله کنن. و اگر واقعیت رو بفهمن قبل از ازدواج اصلا راضی به ازدواج ما نشن. خیلی خیلی ممنون میشم ما رو راهنمایی کنین. خیلی سپاس گزارم بابت مطالب ارزشمند و زیباتون. پایدار باشین.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
02 آذر 1397 ساعت 00:35

سلام بهار گرامی


با توجه به توضیحاتی که ارائه نمودید به نظر میرسه خانواده ایشان کمی وسواس فکری عملی در قالب تفتیش عقاید را داشته باشند. که در صورت وارد شدن در چنین شکلی از ساختار ممکنه با مشکلات خاصی از این دست روبرو  بشین. از اونجا که پسر نیز دغدغه راضی نگه داشتن دیگران و اطرافیان نزدیکش رو داره، ممکنه در این تضاد، نتونه موضع روشن و مشخصی رو اتخاذ کنه. 


با این حال محتوا و شکل تفاوتِ اعتقادات نیز در این میان تعیین کننده ست. گاهی این تفاوت ها در مدلِ گفتگوست. که اتخاذ رویکردی بی طرفانه نسبت به آنها به عنوان یک دیدگاهِ شخصیِ قابل احترام، می تونه از بروز تضادهای این چنینی جلوگیری کنه. چنانچه این تفاوت ها در قالب آیین ها و رسوم خاص مذهبی ست که در جریان رابطه مشخص می گردد می بایست بیشتر تامل نمایید. با توجه به وضعیت فرهنگی و تفاوت های اشاره شده به نظر میرسه لازم است این مساله را با هماهنگی بیشتر خانواده و همچنین پسر مورد بررسی قرار بدید. به هر حال ایشان بعنوان یک فرد متعهد و مسئولِ خانواده ی آینده اش، لازم است موضع قطعی خود  را در قبال دیدگاه دیگران و تضادهای احتمالی مشخص کنند. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

05 آذر 1397 ساعت 10:51
ممنونم از شما لطف کردید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه