سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پایدار بودن این قطع رابطه؟ دلیل قطع رابطه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 15 آذر 1397
705  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. رابطه عاطفی با هم بازی دوران کودکی به مدت هشت سال از بیست سالگی تا الان داشتیم بدون هیچ گونه کدورتی. بهترین دوستان هم بودیم و با هم رشد کردیم تا این لحظه و به پختگی رسیدیم. از یک ماه و نیم پیش با بحث عادی بدون هیچ دعوایی بینمون فاصله افتاد و این فاصله تبدیل به یک فاصله ی طولانی شد و بعد تلاش های من بعد از این فاصله که ایشون خواسته بود برای حفظ رابطه که با کمک مشاور و دوره های دکتر شیری و پذیرش ضعف ها و اشتباهاتمون به حل مشکلات بپردازیم بی تاثیر بود و ایشون با خنده و گاهی گریه و با دلایل متفاوت اعم از تنهایی، بزرگ شدن، پیدا کردن خود، داشتن مشکلات عمیق تر، یا اینکه اگر الان درست بشه رابطه بعدا 4 سال دیگر به مشکل می خوریم یا اینکه احساس کرختی دارم یک لحظه احساس زیاد دارم و اینگونه تناقضات خواهان جدایی شدند. من احساس آشفتگی شدیدی در ایشون کردم چون رابطمون واقعا مشکلی نداشت و چیزی که در ایشون می دیدم اصلا عادی نبود و هیچ حرف مثبتی در ایشون تاثیر نداشت و کاری از من ساخته نبود بر عکس گذشته. خداحافظی کوتاه و ارومی داشتیم و بعد از اون با تمام سختی در چند روز گذشته هیچ تماسی با ایشون نداشتم. دلیل این جدایی بعد هشت سال رابطه ی فوق العاده گرم بدون سردی و جدایی با این همه تناقض چیست؟ آیا این جدایی پایدار است؟ واقعا برام سخت هست که هشت سال زندگی پر شورو شوق هردومون در عرض یک ماه خاموش شده. همه بهم میگن باید رها شد ولی نمیتونم بپذیرم به همین سادگی و عجیبی این رابطه تموم شده باشه. در ضمن ایشون حتی اینستاگرام شخصی دو نفرمون رو نبسته و باهاش کار میکنه وعکسامونم پاک نکرده. البته من شبکه های اجتماعیم رو بستم که نتونن من رو رصد کنن.راستی ما فامیل خیلی نزدیک هستیم و پدرانمون دوستان صمیمی

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
05 دی 1397 ساعت 16:36

سلام دوست گرامی


توضیحات شما را خواندم.در این روزها تجربه بسیار سختی داشته اید. با این حال،  امیدوارم زمانیکه این نامه را می خوانی احساس بهتری داشته باشی.

 اینکه دلایل و عوامل این تغییرات  چه هستند؛ متفاوته.  و می تونه قابل بررسی باشه. با این حال به نظر میرسه ایشان مسائل و محدودیت های قابل توجهی داشته که این چنین،  رابطه را خاتمه داده اند. من احساس شما رو درک میکنم و میدانم در چه شرایطی هستید. هشت سال زمان کمی  برای ساختن و داشتن خاطرات تلخ و شیرین نیست. و اینها شما را عذاب می دهند. بقول داستایفسکی؛  خاطرات، چه تلخ و چه شیرین ، مایه عذاب اند.

 رها کردن و فراموش کردن در بیان و توصیه کردن دیگران بسیار راحته،  ولی برای فردی که دارد این واقعیت ها رو تجربه میکنه ذره ذره آن طاقت فرساست. خوشبختانه شما سیستمِ دلبستگیِ مطلوبی با والدین دارید و این میتونه به انطباق سالم تر شما کمک کنه.  من در این شرایط پیشنهاد می کنم برای اینکه بتوانید این وضعیت را به شکلی بهتر کنترل و بهبود بخشید از یک رواندرمانگر نیز کمک بگیرید. تا به تدریج به احساس مطلوب و سازگارانه ای دست یابید. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه