سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اتمام رابطه اشتباه

پرسش

تاریخ ثبت : 12 دی 1397
851  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
با دختری چندماهه تو تلگرام آشنا شدم ورابطمون حظوری نیست ، ایشون خیلی بهم وابسته شدن و بیماری قلبی دارن . هربار یکم سردی نشون میدم و میگم رابطمون اشتباهه ، مریضیشو بهونه میکنه و میگه قلبم میگیره و سکته میکنم و این حرفا و مجبورم میکنه تو رابطه بمونم . بسیارهم مهرطلب هستن
منم تمایلی ب ادامه رابطه ندارم . چجوری این رابطع رو تموم کنم ک آسیبی بهشون نرسه وعذاب وجدان نگیرم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
17 دی 1397 ساعت 18:12

با سلام واحترام

اینطور که از نامه تان استنباط میشود گویا رابطه ای راشروع کرده اید واکنون به این نتیجه رسیده اید که اتمام این رابطه به صلاح است  اما دچار عذاب وجدان شده اید، چرا که فکر میکنید در صورت کات شدن رابطه به طرف مقابلتان آسیب وارد میشود وشما خودتان را مسؤل این آسیب میدانید.

لازم میدانم چند نکته  را در این مورد که ممکن است خودتان هم بدانید عنوان کنم،اول اینکه برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی نمی تواندشناخت واطلاعات دقیقی به شما بدهد بنابراین نمی توانید به تمامی حرفها واطلاعات ایشان اطمینان کنید.در ثانی هر رابطه ای ممکن است هر زمانی به دلایلی به پایان برسد ، اما اگر رابطه تشکیل شده رابطه سالم ودرستی نباشد پس بهتر است با رعایت اصول اتمام رابطه ، پایان پذیرد.نکته دیگر که در رابطه عاطفی مهم است ، وابستگی میباشد که اگر بیمارگونه باشد، آزاردهنده است ونوید بخش رابطه سالم نمیباشد.

در آخر اینکه هر یکه از طرفین رابطه باید تکلیفشان با خودشان روشن باشد که چه تصمیمی دارند، اما به نظر میرسد شما قادر به بیان تصمیمتان نیستید ، که این مورد میتواند دلیل بر مهرطلبی شما باشد که از سوی ایشان دچار عذاب وجدان میشوید .

پیشنهاد من به شما اینست که با ایشان در این مورد کاملا شفاف صحبت کنید ودلایلتان را نیز بیان فرمایید وبگویید که نسبت به این شرایط ورابطه چه احساسی دارید ودرآخر تصمیمتان را مطرح فرمایید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 6
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه