سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور با ترسهام مواجه شم و از بیان احساساتم نترسم یا حتی خجالت نکشم و طفره نرم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 18 آذر 1397
846  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری هستم ۲۵ ساله که توی تمام این ۲۵ سال تا همین چند ماه پیش هرگز با جنس مخالف رابطه عاطفی نداشتم.. به چند دلیل:۱.رابطه پر از جنگ و جدل پدر و مادرم سبب شده تا من نتونم به جنس مخالف اعتماد کنم و دوست داشتن طرف مقابلم رو باور کنم.. ۲.سواستفاده هایی که از دوستانم تو همچین روابطی میشد و ضربه روحی سختی که بهشون وارد می‌شد باعث شد تا به این باور برسم همه به دنبال لطمه زدن به من هستنو میخوان سود خودشون رو ببرن.. و و و ....
با وجود همه اینها شش ماه پیش تصمیم گرفتم تا با ترسهام روبه‌رو بشم و با شخصی که اظهار میکرد خیلی بهم علاقه داره وارد رابطه شدم.. قبل از رابطه برخوردمون خیلی راحت نبود اما دوستانه بود.. ولی بعد از اون من نه تنها راحتتر نبودم بلکه معذب هم شدم.. ایشون خیلی اهل به اصطلاح قربون صدقه رفتن بود اما من نه.. راستشو بخواین میترسیدم ترکم کنه و من بمونم با احساسی که به پاش ریختم و سرخورده بشم.. راجع به مشکلم باهاش حرف زدمو گفت نمیخواد که عوض بشم و من رو بخاطر چیزی که هستم دوست داره.. به هر حال اون رابطه بخاطر مشکلاتی که از طرف خانواده ها به وجود اومد به سر انجام نرسید اما من حالا ی ترس جدید دارم.. اینکه ایا من میتونم از نظر عاطفی طرفم رو ارضا کنم؟ من واقعا وجودم پر از حس و علاقه بود اما نمیتونستم راحت بیانشون کنم و این نگرانم میکنه.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 آذر 1397 ساعت 12:24

سلام دوست گرامی

من نامه شما را خواندم. احساس و وضعیتی که در آن هستید را درک میکنم. گذشته ی ارتباطی پرتنش والدین ، مشکلات جسمانی که در پرونده تان به آن اشاره داشتید و همچنین شرایط روانی ناخوشایندی که دارید، مجموعه ای از مشکلاتی ست که شما را واقعا آزار می دهند. حق دارید. 

در وهله نخست به جهت اهمیت مساله، توصیه می کنم جهت بررسی مشکلات مربوط به درد کتف و دست چپ تان و با توجه به سابقه بیماری قلبی، حتما به پزشک متخصص قلب مراجعه نمایید.


اینکه نمی تونید احساس علاقه و دوست داشتن خود را به فرد مقابل ابراز نمایید شما را همیشه پشت یک دیوار ضخیمی از بی اعتمادی، آسیب پذیری و رهاشدگی قرار داده. و هر چقدر پشت این دیوار می مانید احساس درماندگی بیشتری به شما دست میده. ترجیح میدید وارد یک رابطه سالم نشوید و اگر وارد می شوید از ابراز عواطف تان، خودداری کنید تا با آن کودک آسیب پذیر حاصل والدین بدرفتار مواجه نشید. با این حال وقتی به این واقعیت پی می برید که هر رابطه ای ویژگی های مخصوص به خود را دارد و الزاما شکست در یک رابطه مربوط به دوستانتان ، به معنای تعمیم آن در روابط شما نخواهد بود، بهتر می‌تونید با اصلاح این باور، به یک رابطه سالم با آسیب پذیری کمتر اعتماد کنید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه