سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونگی نجات رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 12 دی 1397
797  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام 41 سال دارم دو فرزند همسرم 42 سیزده سال زندگی مشترک با شاجره و اختلاف شدید و اینکه همسرم اعتیاد داشته و الان در حال درمانه یک بار پروسه طلاق را من طی کردمولی اطرافیان نگذاشتن الان همسرم اصرار به طلاق توافقی داره اما من نه معتقدم ایشان درخواست قانونی بدهد هنوز اقدامی نکرده ولی اظهار می کند فقط بابت طلاق نزد مشاور میروم بابت بجه ها و هنوز علاقه و یا وابستگی نمیتونم با طلاق کنار بیام ولی ایشون اصرار داره و البته با هم زندگی می کنیم امکان حضور در سمینار نجات عاطفی راندارم چه باید بکنم.تفاوت عمده ما اختلاف فرهنگی انتظارات متفاوت از زندگیو اعتیاد ایشان که البتهخودش می گوید دوره درمان تموم شده

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
16 دی 1397 ساعت 13:49

سلام بانوی گرامی

اینکه شما در خانه شرایط سختی را تحمل می کنید کاملا قابل درک است، ماندن در این زندگی و همینطور بیرون آمدن از آن هر کدام هزینه های خاص خودش را دارد که لازم است به خوبی سبک سنگین کنید و بعد تصمیم بگیرید. اینکه بعد از طلاق سرپرستی بچه ها به عهده چه کسی است ، ارتباط شما با آنها به چه صورت است ، برای تامین معاش چه کاری انجام خواهید داد از مهمترین مسائلی است که با روشن شدن تکلیف آنها مقداری از استرس شما کمتر می شود.و در هر حال برای کنار آمدن با این تصمیم به خودتان زمان بدهید. 

سوالاتی هست که پاسخ به آنها شاید به شما در تصمیم گیری کمک کند.

آیا نیاز های پایه ای شما در این خانه تامین می شود؟ امنیت دارید یا مورد بدرفتاری های فیزیکی هم قرار می گیرید؟

از خودتان بپرسید که آیا مجموع روزهای بد و سختی که کنار هم گذراندید در یک سال اخیر بیشتر بوده یا روزهای خوب شما؟

آیا برای کنار آمدن با اختلاف نظرها و تفاوت های فردی از زوج درمانگر کمک گرفته اید؟ اگر نگرفته اید می توانید این مسیر را امتحان کنید.

آیافرزندان شما در محیط ناامن و پرتنشی در حال رشد هستند؟ اگر این طور است این رابطه می تواند آسیب جدی تری به فرزندانتان بزند و شاید هر کدامتان بتوانید مادرو پدر بهتری باشید در حالی که نمی توانید زن و شوهر خوبی باشید.

در مورد اعتیاد صحبت کردید، خب این موضوع بسیار مهم است و اینکه آیا اقدام به ترک واقعا چقدر جدی و موثر بوده تا به الان. و اینکه آیا اصرار به انجام این رفتار باز هم وجود دارد یا نه؟

در نهایت به یاد داشته باشید که هر انتخابی هزینه های خودش را دارد و لازم است که شما در این زمینه به خوبی مزایا و معایب هر انتخاب را بسنجید و بر اساس آن تصمیم خود را بگیرید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه