سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه می توانم حمایت همسرم را تقویت کنم.

پرسش

تاریخ ثبت : 26 دی 1397
881  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
34 ساله هستم و همسرم 35 ساله، 5سال پیش نامزد، و 4سال هست که ازدواج کردیم. با خانواده همسرم اختلاف فرهنگی داریم، همسرم از یک خانواده روستایی و کشاورز است اما همسرم تحصیلکرده و مدرس دانشگاه هستند.
در رابطه دونفره حمایت همسرم را احساس میکنم و راضي هستم (در حل مسائل کاری، کارهای شخصی و منزل، دنبال کردن علاقمندی هايم کمکم می کنند.)، اما در روابط اجتماعی وقتي كنار ايشون هستم، و از طرف خانواده همسرم و يا هر فرد سومی در اجتماع که مرتبط با همسرم هستند مانند دوستان همسرم، همکاران همسرم و ...مورد بی احترامی قرار میگیرم، به احترام همسرم سکوت میکنم و انتظار دارم همسرم از من حمایت کند وابراز دلخوری و ناراحتی کند، اما همسرم هم سكوت ميكند، حمایت همسرم را دریافت نمیکنم و احساس تنهايي ميكنم.
علی رغم اینکه خواسته ام (حمایت از من در مقابل بی احترامی دیگران) رو با همسرم مطرح کردم اما رفتار ایشون تغییری نکرده. تکرار این موضوع مشاجره های کوچک و بزرگی بین منو ایشون ایجاد کرده و احساس می کنم حضور ایشون در کنارم نه تنها در اجتماع حمایتگرانه نیست، بلکه باعث هتک حرمت من میشه.
نمیدونم که این رفتار به دلیل نداشتن اعتماد به نفس یا جسارت کافی هست، آیا شرم باعث عکس العمل منفعلانه می شود، و یا هنوز همسرم به جایگاه خودش در زندگی به عنوان همسر و وظایفش واقف نیست.
چطور میتونم رفتار حمایتگرانه همسرم را تقویت کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
23 بهمن 1397 ساعت 11:26

سلام پرسشگر گرامی


این نیاز و حق طبیعی شماست که در چنین مواقعی از همسرتان انتظار داشته باشید تا از شما حمایت و پشتیبانی کنند. با این حال در برخی مواقع که مورد بی احترامی قرار می گیرید می توانید موضوع را همانجا به فرد مقابل منعکس نمایید. شما بعنوان یک فردی مستقل و اجتماعی این امکان را دارید تا موضع خودتان را نسبت به بی احترامی دیگران صراحتا ابراز نمایید.


در عین حال پیشنهاد می شود در این خصوص به شکلی که احساس اقتدار درونی و عزت نفس همسرتان لطمه نبیند با او نیز گفتگو نمایید و پیام های خود را به شکلی  ابراز نمایید که در زمان هایی که این حمایت را از او دریافت نمی کنید چه احساس ناخوشایندی را به واسطه وی تجربه می کنید. و چگونه این عدم حمایت، مسائل دیگر طرفین را نیز تحت تاثیر زیادی قرار داده و باعث مشکلات دیگری می گردد.


 امیدوارم در این خصوص بتوانید به نتیجه ای که مدنظرتان است دست یابید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 5
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه