سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم دارای شخصیت سندروم پیترپن است و دچار به خیانت های پیاپی

پرسش

تاریخ ثبت : 01 خرداد 1398
764  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. همسر من دارای اخلاق های زنانگی شدید است. و همچینین روحیات کودکانه و هم اکنون با یک نفر سومی هم در رابطه است پیش مشاور رفتیم، نتیجه ای نگرفتیم. خیلی تلاش کردم تا روحیاتش رو مردانه کنم. تا حدی موفق بودم اما خیلی تآثیر گذار نبوده. الان بعد از ده سال زندگی بسیار خسته وافسرده شدم.

مهمترین سوال :
درمانگر محترم من باید چه کنم؟ مشاورین و خانواده می گویند جدا شوم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 آذر 1398 ساعت 13:48

باسلام واحترام

هر چند دقیقا مشخص نیست که منظور شما از رفتارهای زنانه چیست؛ اما برداشت ما این است که منظورتان رفتارهایی است که یک مرد در نقش خودش نباید داشته باشد. داشتن رفتارهای زنانه یا مردانه به خودی خود خوب یا بد نیست اما در موقعیتی که نقش پذیری جنسیتی یعنی داشتن رفتارهای مردانه یا زنانه از اهمیت برخوردار است ترجیحا باید به گونه ای رفتار کرد که متناسب با جنسیت فرد باشد.برای مثال، برخی رفتارهای زنانه ای که یک مرد می تواند در زندگی زناشویی داشته باشد این است که وضعیت ظاهر از جمله آرایش زنانه دارد؛ مثلا زیر ابرو بر می دارد یا موقع صحبت کردن صدایش را نازک می کند یا در جمع ترجیح می دهد با خانم ها صحبت کند تا با آقایان، یا به فعالیت هایی می پردازد که نقش زنانه دارد. به هر حال این که منظور شما از رفتارهای زنانه چه بوده خیلی مهم است اما پیشنهادما برای تغییر این رفتارها :

نظر همسرتان را درباره رفتارهای زنانه اش بپرسید؛ مثلا بگویید «نظرت درباره رفتاری که امروز داشتی چیست؟» یا «چطور شد که این طور رفتار کردی؟» این باعث می شود که شما متوجه شوید همسرتان در چه سطحی از بینش نسبت به رفتارهای خود قرار دارد و دیدگاهش نسبت به این رفتارها چیست.

هرگاه رفتاری از همسرتان دیدید که مطابق با میل شماست و در اصطلاح مردانه است، آن را تشویق کنید. برای این کار می توانید از تشویق کلامی یا غیر کلامی استفاده کنید؛ برای مثال با گفتن این جمله که «از رفتار امشبت در مهمانی خیلی خوشم آمد»، به او نشان دهید که این گونه رفتارها را ترجیح می دهید و به آن علاقه دارید و تشویق غیر کلامی می تواند یک نگاه گرم و محبت آمیز باشد تا گرفتن یک هدیه برای او. سعی کنید وقتی رفتارهای زنانه دارد به او توجه نکنید و با سردی پاسخ دهید. حتی می توانید با گفتن این جمله که ابراز ناراحتی کنید:«وقتی این طور رفتار می کنی احساس خوبی ندارم و ترجیح می دهم مردانه تر برخورد کنی».

اما در نظر داشته باشید که بر اساس نظریه یونگ از لحاظ روانشناختی،هر مردی در وجودش ویژگی های زنانه دارد که به آن آنیما گویند ومنظور از این ویژگی ها ، حس زیبایی دوستی،ابراز احساسات،لطافت،انعطاف پذیری،مادری،...

اما  آنيما معمولا تحت تاثير شخصيت مادر شكل مي گيرد. چنانچه مرد به هر دليل نتواند با مادر ارتباط عاطفي مناسب برقرار كند مثل : فوت، سردي و بي توجهي مادر يا توجه بيش از اندازه مادر و … اين عنصر زنانه كاركرد منفي خود را بروز مي دهد. در چنين حالتي مرد احساس مي کند: «من هيچ نيستم. هيچ چيز براي من مفهوم ندارد و من برخلاف ديگران از هيچ چيز لذت نمي برم» اين احساس ناتواني مي تواند مرد را به شرايطي دچار كند كه او احساس كند زندگيش يكسره سرد و خالي است. يكي از متداولترين كاركردهاي منفي آنيما اين است كه مرد را پيوسته به سوي تخيلات شهواني سوق مي دهد. اين حالت بدوي ترين جنبه منفي آنيماست. در حقيقت در چنين شرايطي رابطه عاطفي مرد با زندگي كودكانه باقي مي‌ماند. 

اما یکی از راهکارهایش اینست که مرد با آنیمای مثبت خود ارتباط برقرار کندواحساسات خود را قاطع بیان کند.هرچند که برقراری همچین ارتباطی مشکل است اما با کمک از یک روانشناس با رویکرد تحلیلی یونگ این مشکل تا حد زیادیقابل حل است ودستاوردش تحول درونی وداشتن ارتباطات هماهنگ با جنسیت فرد است.


معرفی کتاب
یار پنهان،اثر جان ستنفورد

معرفی درس
مقدمات کلیدی راز های شخصیتی مردانه (راز های مردانگی 1)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه