سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با مشکلات فعلی چه کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 02 اسفند 1397
513  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
شوهرم چون فکر میکردما پولداریم خاستگاریم اومد وازهمون نامزدی دعواها و بهانه هاش شروع شد.اولش فکرمیکردم همه چی بخاطر ناپختگی هردو و مشکلاتی که هر زوج اول زندگیش داره هست ولی الان حتی خرج دوادرمان من و بچه ها رو نمیده سر هرچی دادودعوا به پا میکنه وبعدم اصرار به طلاق و تهدیدات بعد طلاق.ولی دردش پوله.بااینکه خودش و خانوادش ادعای ساده زیستی و دین و ایمان و مستحبات و خیرات و... دارن.شوهرم ماهی 500تومان فقط براایتام خرج میکنه کلی هم خیرات اموات و هدیه های گران و بیجا برای فامیلش ولی برای بچش دارو نمیخره.پیش مشاوران زیادی رفتم حضورا ولی هرکی یه چیز میگه ولی در کل چیزی که میگن اینکه الان وقت طلاق نیست.چراکه این خانواده خودشونو طلبکارمیدونن وحتی تو اگه به اصرار خودش هم جدا بشی تمام حق و حقوقتم ببخشی و کلیه هاتم دربیاری تقدیمش کنی بازم دست از اذیت و تیغیدن و تهدید برنمیداره .مخصوصا که شما بخاطر وجود دوبچه تااخر عمر بازم کار تان به هم گیره.و فعلا طلاق باعث ارامش و خوشبختی نمیشه.الان نمیدونم با مشکلات فعلی چکنم ، ایا همچنان خرجی رو از بابام بگیرم و چکنم که حتی اگه جدا هم خواستیم بشیم باارامش جدا

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
02 بهمن 1398 ساعت 10:15

همراه گرامی 

نوشته شما را خواندم 

رفتار همسرتان نشان میدهد مشکلی بسیار عمیق در حوزه خانواده و احتمالا کودکی  خودشان دارند. 

در زیل همه رفتار ما نیازی وجود دارد که برای ارضا شدنش دست به آن رفتار میزنیم.

باید بررسی کنید و ببینید چه نیازی در پشت رفتار ایشان وجود دارد که در مواقع کمک به ایتام و هدیه دادن به اعضای خانواده دورشان این نیاز ارضا میشود اما در هنگام انجام وظایف همسری و پدری شان، خیر!

شاید ایشان نیاز شدیدی به دیده شدن و جلب توجه داشته باشند که با کمک های خیرخواهانه و از طرف خانواده شان دیده و تشویق میشوند. این روند باعث میشود که در آن حوزه حس کنند انسان بهتری هستند و خوبیهایشان دیده میشود. 

آیا شما زمان هایی که ایشان مسئولیت هایشان را به درستی انجام داده اند تشویقشان کرده اید یا همواره فکر کرده اید که آنچه انجام داده اند وظیفه شان بوده؟

مسلما که مسئولیت پذیری در حوزه همسر و فرزند وظیفه ایشان است اما شرایط روانی انسانها گاهی مارا به سمتی سوق میدهد که برای داشتن آرامش بیشتر در زندگی کمی منعطف تر عمل کنیم. 

سوال دیگر اینکه آیا در این مدت شرایط مالی خانواده تان را به رخ ایشان کشیده اید؟ و یا اینکه بخاطر نرفتن زیر بار مخارج زندگی به ایشان سرکوفت زده و کمک خرجی که از پدرتان میگیرید را مدام‌به روی ایشان آورده باشید؟ 

اگر چنین کرده اید که متاسفانه کار را ندانسته سخت تر کرده اید. هیچ انسانی تاب و تحمل تحقیر را ندارد و چه بسا که برای لجبازی و اذیت و آزار شما به چنین کارهایی دست میزند. 

به دلیل اینکه اطلاعات کامل تری برای من ننوشتید پیشنهاد من به شما این است

اگر تا به حال رفتارهایی که برایتان نوشته ام از شما سر زده است که باید کمی تغییر در آنها بدهید و همسرتان را بیشتر ببینید و تشویق کنید تا وی آنچه را که در بیرون از خانه میگیرد اینبار از شما بگیرد و حس امنیت بیشتری در خانه داشته باشد. 

دوم اینکه در فضایی که هر دو آرام هستید یک گفتگوی زن و شوهری بالغانه داشته باشید. به ایشان بگویید که میخواهید تکیه گاهتان باشد و بهشان افتخار کنید. کارهای خیری که انجام میدهد را تشویق کنید و بگویید خیلی خوشحالید که همچین همسری دارید. نیازها و خواسته هایتان را شفاف بگویید اما با مهربانی نه تحکم.

به احتمال زیاد این تغییر موضع شما آرام آرام باعث تغییر رفتار ایشان نیز خواهد شد اما باید صبور باشید. 

اگر مدت زیادی گذشت و تغییری حاصل نشد به پیشنهاد طلاقش جواب مثبت بدهید و سرسختانه بر سر آن بایستید که بداند تهدیدهایش تاوان سنگینی دارند. 

ضمنا در حین این مراحل به خودتان هم توجه کنید. هرچه آگاهی تان در مورد خودتان و درونتان بیشتر شود کمک بیشتری به خودتان و فرزندانتان در شرایط بحرانی میتوانید بکنید و کمترین آسیب را از رفتار همسرتان ببینید. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند
مهارت های زناشویی نوشته مک کی ترجمه محمدعلی رحیمی انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه