سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خط قرمزهای فرهنگی و نوع پوشش

پرسش

تاریخ ثبت : 09 بهمن 1397
823  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با پسری رابطه دارم که علی رغم مذهبی نبودن،(که اگر بود اصلا انتخابش نمی‌کردم) در مورد نوع لباسهایی که من میپوشم بسیار حساسه. تا قبل از اینکه به استرالیا مهاجرت کنم، مشکلمون در این مورد زیاد نبود و من می‌توانستم خط قرمزهایش رو رعایت کنم.
اما الان من در استرالیا هستم و او ایران. سر دریا و استخر رفتن من دعوای بزرگی اتفاق افتاد. با وجود اینکه من مایوی آستین بلند و یقه بسته و شلوارک پوشیدم. از من میخواهد تا وقتی خودش نیامده من ازین دست تفریحات نروم. و من نمیتوانم قبول کنم چون اصلا به این مساله که زن باید خودش رابپوشاند تا مردها نگاه بد نداشته باشند را قبول ندارم. من معتقدم پوشش من مناسب و در حد عرف جامعه است اما او فقط میگوید دوست ندارم و چون من دوست ندارم نباید بپوشی یا انجام دهی.
ما همدیگر رو‌دوست داریم و قصد ازدواج و تشکیل خانواده در استرالیا داریم.
ما در دو خانواده کاملا متفاوت بزرگ شده ایم. نمیتوانم برای مشکل به این کوچکی، از او بگذرم و از طرفی میترسم که همین مشکل کوچک در آینده باعث آزردگی مداوم من بشود و من را تبدیل به یک زن غمگین و سرخوده و کسی که حس زندانی بودن میکنه، بکند.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 اسفند 1397 ساعت 00:30

باسلام واحترام 

از آنجاییکه ازدواج یکی از تصمیمات سرنوشت ساز میباشد پس داشتن دقت نظر و شناخت درست را میطلبد بنابراین از اینکه شما نیز باتوجه به مشکلی که مطرح کردید دچار تردید در این تصمیم شده اید کاملا طبیعی است وباتوجه به مواردیکه مطرح کردید بهتر است نکاتی را درنظر داشته باشید تا بتوانید دراین زمینه تصمیم درستی اتخاذ کنید.

در ابتدای نامه تان از اینکه پارتنرتان شخص مذهبی نیستند اظهار رضایت کردید ، اما گویا  از همان ابتدا مشکل بر سر نوع پوشش شما وجود داشته وبا مهاجرت شما این مسئله پررنگ تر گشته . یکی از مواردیکه شاید بسیاری از افراد به آن توجهی نمی کنند اینست که وقتی متوجه میشوند برسر موضوعی مثلا مذهب اتفاق نظر دارند ( هردو مذهبی نیستند) بنابراین فکر میکنند در تمامی زمینه هایی که در این حیطه قرار دارد نیز هم نظر هستند بنابراین نیازی به صحبت وپرسیدن نظر یکدیگر در این حوزه نمبینندوبه همان توافق نظر در یک موضوع بسنده میکنند، در صورتیکه ممکن است شخصی اعتقادات مذهبی نداشته باشد ولی نحوه پوشش طرف مقابل برایش مهم باشد، ضمن اینکه شما فرمودید در ایران سعی میکردید خط قرمزهای ایشان را رعایت کنید اما ایشان باز هم مشکل داشتند ، از یاد نبرید که نحوه پوشش در ایران برای خانم ها تقریبا چارچوب های خودش را دارد و انتخاب آزادانه درمورد پوشش دلخواه در هر مکانی وجود ندارد بنابراین درصدی از این اینکه مشکلتان تا به این حد حاد نبوده رعایت پوشش در این چارچوب ها بوده است امابه نظر میرسد برای خودتان تکلیف این مسئله را روشن نکرده ایدوبارعایت هایی که احتمالا اعتقادی به آن نداشته اید سعی در جلوگیری از تشدید مشکل داشته اید، این در حالیست که مهاجرت به شما این امکان را داده است که پوششتان را براساس اعتقاداتتان انتخاب کنیدواین باعث پررنگ تر شدن وحاد شدن مشکل شده تاجاییکه برای داشتن رابطه جدی مردد شده اید .بنابراین باید بررسی شود که این تفاوت تا چه اندازه ای برای طرفین اهمیت دارد وهمین طور توجه شود که تا چه اندازه ای با نظام فکری وارزشی طرف مقابل مغایر است.

نکته بعدی که میتوان برای داشتن یک ازدواج موفق درنظر گرفت، بحث نیازهای طرفین است ، چرا که براساس دیدگاه ویلیام گلاسر نیازهای هر انسانی در پنج حوزه ( بقا، عشق، قدرت، آزادی وتفریح) تقسیم میشود ومقایسه الویت این نیازهامیتواند راهنمای خوبی برای پیش بینی ازدواج آنها باشد.

به نظر میرسدکه شما وپارتنرتان شاید در نیاز به آزادی( پایبند واسیر نبودن، آزادی در تصمیم گیری ، انتخاب ها ی آزادانه وروابط آزاد) نیز الویت بندیتان متفاوت باشد ، مثلا اگر به هر کدام از نیاز ها از ۱ تا ۵ نمره داده شو د ، وشما به این نیازتان نمره ۵ بدهیدوایشان نمره۲ بدهند این  حد از تفاوت میتواند مشکل ساز شود. البته اختلاف در هر نیاز اگر ۱ تا ۲ نمره باشد آن هم حداکثر در یک یا دونیاز ، میتواند ازدواج خوبی را پیش بینی کند . بنابراین برای داشتن ازدواج موفق،علاوه بر بررسی بلوغ های شش گانه وداشتن تناسب شخصیت ، بررسی الویت واهمیت نیازها برای هریک نیز میتواند آیتم مهمی باشد.

در انتهای نامه تان به تفاوت خانواده هایتان اشاره کردید که این مسئله نیز از جمله مواردیست که میتواند در صورت تفاوت زیاد خانواده ها یا به عبارتی نداشتن تناسبی در نظام ارزشی آنها ، از موارد مشکل ساز شود.این تفاوت ها میتواند در زمینه آداب ورسوم، ارزش های فردی واجتماعی، رفتار، سلوک، حتی نحوه پوشش ویا غذا خوردن باشد که باعث بوجود آمدن تعارض بین همسران میشود ومیتواند آینده یک ازدواج را به مخاطره بیاندازد.

امیدوارم با توجه به نکات بالا ودرس غیر حضوری که خدمتتان معرفی میشود بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست

معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
با بررسی الویت نیازهایتان، بلوغ های شش گانه ازدواج وهمین طور درنظر گرفتن تفاوت خانواده ها تصمیم گیری کنید وبراساس وابستگی وعلاقه اصول یک ازدواج درست را نادیده نگیرید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه