سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اختلالات روانی

پرسش

تاریخ ثبت : 24 بهمن 1397
493  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پسری 22 ساله هستم. تقریبا بعد از جدا شدن از اولین رابطه ی عاطفی این اتفاق افتاد، از بچگی قدرت تخیل، تصور و تصویر سازی ذهنی بالایی داشتم. سنl که بالاتر رفت فهمیدم برای تحقق یافتن اهدافT ابتدا باید اونها رو تو ذهن خودت تصویر سازی کنی بعد برنامه ریزی. اما در همین حال با جدایی از شریک عاطفی که شدیدا به او دلبسته و و ابسته بودم این قدرت تصور جای خودش رو به توهم داد.
توهمات عجیب و خنده داری که قاطی اهدافم هستند. به خودم میام میبینم وسط خیابون دارم دیوانه وار با خودم حرف میزنم، طوری که خودم هم خنده ام میگیره چه برسه به سایرین. مثلا با خودم سر یه موضوعی که اصلا وجود خارجی نداره بحث میکنم و اون رو تبدیل به مسئله ای برای خودم میکنم. از اون عجیب تر اینکه سر چیزی که اصلا وجود نداره حرص هم میخورم.
احساس میکنم این یه ترفند دفاعی از سمت ناخودآکاهمه، چون وقتی توی دنیای واقعی اتفاقی میافته که برام ناخوشاینده، سریع سوییچ میشه روی ناخودآگاهم و شرایط رو طوری برای خودم تجسم میکنم که بر وفق مراد من باشه. مثلا تو یه رابطه ی تموم شده مدام خیالبافی های رابطه تمام شده رو دارم.

مهمترین سوال :
میدونم مشکل کجاست، اما راه حلی برای برون یافت از این مسئله ندارم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 دی 1398 ساعت 02:44

سلام دوست گرامی 

وقت شما بخیر


با توجه به موضوع مساله و همچنین شدت و محتوای علائمی که تجربه می کنید توصیه می شود بصورت حضوری از یک رواندرمانگر و همچنین روانپزشک کمک بگیرید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


توصیه های پیشنهادی
مراجعه به روانپزشک
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه