سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تجربه تلخ تجاوز در دوران کودکی

پرسش

تاریخ ثبت : 10 اسفند 1397
1,821  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام مردی هستم ۲۹ ساله که در ۵ سالگی چندین بار مورد تجاوز قرار گرفتم تا دو سال بیش کم و بیش با این مسله کنار آمده بودم و خودم رو به فراموشی میزدم اما از دو سال بیش که مهاجرت کردم مدام خاطرات آن اتفاق به طور ناگهانی به ذهنم خطور میکند و مدام کل وجودم را فرا میگیرد. این وضعیت حالتی پیش رونده داشته بطوری که یک ماه اخیر تبدیل به اضطراب و وحشت شدید شده و تقریبا کاراییم را از دست داده ام و چون هنوز زبانم به اندازه ای که بتونم از مشاور کمک بگیرم خوب نیست امکان رفتن به مشاوره رو ندارم و امکان برگشتن به ایران هم در حال حاضر برایم ممکن نیست. از شما در خواست دارم اگر راهنمایی، کتاب، فیلم یا هر منبع دیگری که بتونه در این زمینه به من کمکی کنه معرفی کنید. چون فعلا تنها راهم برای نجات دادن خودم از این وضعیت همینه.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
01 بهمن 1398 ساعت 00:32

سلام

متن نامه شما را خواندم و از اعتمادتان سپاسگزارم. 

امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در وضعیت بهتری باشید.

اتفاق تلخی را تجربه کردید که سالها سرکوب شده است و به آن پرداخته نشده و ظاهرا در دو سالی که تحت فشارهای مهاجرت بوده اید این زخم کهنه هم سر باز کرده و اضطراب های شما را دوچندان کرده است. 

زمانی که اضطراب  و وحشت را تجربه می کنید چه گفتگویی با خودتان دارید؟ چه صداهایی بیشتر از ذهن تان عبور می کند؟ آیا در این مورد با کسی صحبت کرده اید؟ چه چیزی بیشتر شما را مضطرب می کند؟ چقدر در روابط تان می توانید به اطرافیان اعتماد کنید؟ چه اتفاقی رخ داد که بعد از سالها این حجم از خاطرات گذشته برایتان زنده شد؟

با پاسخ به این سوالات می توانیم به صورت شفاف تری مسئله را بررسی نماییم. 

با این حال به نظرم تا قبل از اینکه بتوانید از مشاور حضوری کمک بگیرید می توانید از نوشتن کمک بگیرید برای اینکه از این بحران عبور نمایید. نوشتن راهکار خوبیست برای کاهش اثرات این اتفاق در زندگی فعلی شما. با اینکار بینش شما از واقعیت زندگی تان بیشتر می شود در این نامه به کارهای اشتباه آن فرد اشاره کنید و از احساساتی که آن زمان و همینطور در شرایط فعلی تجربه می کنید بنویسید و به اثرات کارهای او بر احساسات و آرزوهایتان بپردازید. این نامه به کاهش اضطراب تان کمک می نماید.  (کافکا هم نامه ای به پدرش نوشت و از احساسش نسبت به رفتارهای سرزنشگرانه ایشان گفت، هرچند این نامه هرگز به دست پدرش نرسید با این حال به کافکا کمک کرد تا آنچه در درون تجربه می کند را بنویسد. نام کتاب: نامه کافکا به پدرش)

در ادامه می توانیدبه افکاری بپردازید که شما را دچار اضطراب و وحشت می کنند؟ چه افکاری بیشتر از ذهن تان خطور می کند؟ بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟ 


مسئله ی مهمی که سالها تلاش به فراموشی آن داشتید فراموش که نشده است انگار در این سالها عمیق تر هم شده است همانطور که خودتان هم اشاره داشتید درمانگر حضوری برای دریافت کمک در اولویت می باشد و در کنار ایشان مطالعه کتاب های:

زندگی خود را دوباره بیافرینید: فصل 7 تله بی اعتمادی/بدرفتاری  این کتاب ترجمه شده دکتر حسن حمیدپور، انتشارات ارجمند می باشد.

کتاب نامه کافکا به پدرش: در زمینه نامه ای که قرار است بنویسید می تواند به شما کمک کند (این نامه قرار نیست به فردی که به شما آسیب رسانده داده شود بلکه بیشتر میخواهد به هیجاناتی که سالها سرکوب شده است کمک کند تجربه شوند و در نهایت شما التیام یابید)

کتاب شهامت بهبودیابی: نوشته الن باس، لورا دیویس

و در آخر کتاب: نیروی التیام بخش نوشتن، ترجمه سامان نونهال، انتشارات ارجمند می تواند به شما کمک نماید. 


باتشکر

زهرا محمدی- خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید
نیروی التیام بخش نوشتن
شهامت بهبودیابی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه