سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چجوری وقتی کمک میخواد کمکش کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 27 بهمن 1397
376  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
3 سال با پسری هستم در 2 سال اول رابطه، همه چیز عالی بود. اما سال آخر با گروهی دوست شد که باعث شدند حتی بیشتر از اکسیژن، ماریجوانا مصرف کنه. رابطه ما به مدت 2 ماه به هم خورد و بعد از دو ماه ترک کرد و با دلبری من رو دوباره به این رابطه برگردوند. از اون موقع 4 ماه گذشته و الان بعد از 4 ماه به من گفت که فقط یک ماه پاک بوده و دوباره لغزش کرده اما خیلی کم کرده و دوست نداره که بکشه، ولی نمیتونه نکشه. ایشون هایپر اکتیو هستش و این بیش فعالی رو اینقدر از کودکی توی سرش زدند که الان این رو یک بیماری و چیز بد میدونه و میخواد فرار کنه. نوازنده گیتار هست و برای این که بتونه بشینه و آروم باشه و ساز بزنه به مخدر رو آورده.
وقتی برای اولین بار ازم کمک خواست، ترکش کردم و جدی نگرفتم. اما این بار التماسم میکرد کمکش کنم.

مهمترین سوال :
من چه کار میتونم براش بکنم؟ باید پیش روانپزشک ببرم یا روانشناس؟ ایشون پیش مشاور میرفت ولی اون آقا هم نمیفهمیده و مدیتیشن رو به یک بیش فعال پیشنهاد داده
وقتی مصرف نداره همه چیز عالیه و نهایت صمیمیت رو داریم اما بعد از مصرف، فقط سردی و بی احساسی و طلاق عاطفی

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
19 اسفند 1398 ساعت 00:03

با سلام

وقت شما بخیر


توضیحات شما را خواندم. ارسال پاسخ به پرسش تان طولانی گردید که از این بابت پوزش می خواهیم.امیدوارم در حال حاضر در شرایط مطلوبی باشید و توانسته باشید تصمیمی بگیرید که برایتان کارامد بوده باشد.  با این حال با توجه به نکاتی که در متن بدان اشاره داشتید و همچنین نوع و شدت علائم ایشان ، توصیه می گردد ابتدا از یک روانپزشک کمک بگیرند. تا در ادامه ضمن کاهش علائم ، از یک رواندرمانگر بالینی نیز بهره مند شوند.
با این حال نکته مهم آن است که تا بازگشت ایشان به شرایط عادی و حصول اطمینان نسبی ،  از درگیر شدن در یک رابطه جدی و یا گرفتن نقش ناجی خودداری نمایید.


با تشکر از شما

شایان غدیری


توصیه های پیشنهادی
مراجعه به روانپزشک
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه