سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترغیب شریک عاطفی به ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
468  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من دختری ۴۰ ساله و مجرد با دکترای تخصصی هستم. متاسفانه افرادی که برای ارتباط عاطفی سر راهم قرار میگیرند اگه هم سطح خودم باشند قالباً با این بهانه که قصد ازدواج ندارم چون آرامشم از بین می ره و اسیر میشم راضی به ازدواج نمی شوند. من دوره ازدواج و رهایی از تله ها رو هم گرفتم و چند بار گوش دادم.

مهمترین سوال :
میشه راهنمایی کنید چطور میتونم این فرد رو از احساس اسیر شدن دور و راضی به رابطه ای با هدف ازدواج کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
20 دی 1398 ساعت 16:06

درود بر شما

برخی شرایط در زندگی وجود دارند که می توانند به عمیقترین بخشهای روان ما دست بیندازند. یکی از این شرایط، رابطه عاطفی و ازدواج است. رفتارهایی که در این خصوص از هر فرد سر می زند، می تواند نشان دهد مورد مناسب ما هست یا خیر.

پیش از اینکه به مهمترین سوال شما بپردازیم، توجه به چند نکته ضروری است:

  • وقتی افرادی تکراری در زندگی ما حضور می یابند یعنی ما داریم فراخوان می دهیم
  • احتمالاً در ذهن تان معیارهای سختگیرانه و کمال طلبی دارید که نسبت به افراد هم سطح خودتان توجه خاص دارید. با محدودیت گذاشتن، شانس مواجهه با افراد مناسب را از دست می دهید.
  • صرف تهیه و گوش دادن دوره های آموزشی نمی تواند کمک خاصی بکند مگر اینکه عمیقاً این بحثها را مورد توجه قرار دهید.
  • شاید در پس ظاهر این دخترخانم متخصص جراح، یک احساس "من خوب نیستم" وجود دارد که به دنبال جبران این احساس با آوردن آدمهای خاص در زندگیش است.
  • نه اینکه تفاوتها و تناسبها را نادیده بگیرید ولی اولویت مهم یک فرد برای ازدواج، دستیابی به بلوغهای ازدواج است نه الزاماً داشتن یک تخصص تحصیلی خاص.
  • کسانی که از نزدیکی عاطفی یا ازدواج کردن ترس دارند، ممکن است افرادی با مسائل حل نشده عمیق روانشناختی مواجه باشند که البته تشخیص آن به عهده روانکاو یا روانپزشک است. ولی آنچه مسلم است اینکه فردی با مشکلات روان، مناسب ازدواج نیست.


اما مهمترین سوال تان:

پرسیده اید: چطور میتونم این فرد رو از احساس اسیر شدن دور و راضی به رابطه ای با هدف ازدواج کنم؟

ضمن احترام به احساس شما، عرض می شود که شما به هیچ طریقی نمی توانید این فرد را راضی به ازدواج با خودتان بکنید. ایشان امتیازات و قابلیتهای شما را دیده و شما نیز حتماً محسنات دیگری هم دارید که اینجا ننوشته اید اما افرادی که با شما در ارتباط هستند (از جمله این فرد مدنظرتان) آنها را دیده. خوبست به جای اینکه به دنبال راضی کردن ایشان به ازدواج باشید، چک کنید که وقتی هدف شما و ایشان در رابطه با هم یکی نیست و مستقیماً به شما اعلام کرده که تمایل به ازدواج (حالا بنا به هر دلیلی) ندارد، دلیل اصرار شما چیست؟ البته که شما حق دارید در پایان دهه چهارم زندگیتان به طور جدی به ازدواج فکر کنید و خواسته شما بجا و منطقی است؛ اما هر فردی نمی تواند مناسب ازدواج باشد.

بنابراین بهترست ضمن شناسایی و ریشه یابی دلیل حضور این فرد (و یا افراد مشابه) در زندگیتان، در رابطه ای که برای شما سودی ندارد و تکلیفش مشخص است؛ به امید تغییر طرف مقابل نمانید و محترمانه ختم رابطه را به دلیل عدم همخوانی اهدافتان اعلام بفرمایید. توصیه می شود انتخابهای خود را فقط به افرادی با حوزه شغلی خودتان محدود نکنید تا شانس مواجهه با مردان شایسته را افزایش دهید. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه