سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دروغ و پنهان کاری

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1397
424  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
حدود 4 ماه پیش پسری توسط یکی از همکاران مادرم به من معرفی شد. ما با هم صحبت کردیم و بیرون رفتیم. در جلسه اول خط قرمزهایم را برایش مشخص کردم، از جمله خوردن مشروب و رابطه نامشروع و مال حرام؛ به هیچ عنوان این موارد در طرف مقابل نباشد. متاسفانه چند روز پیش متوجه شدم ایشون قبلا رابطه جنسی نامشروع داشته و این موضوع بسیار تاثیر بدی روی من گذاشته. من لباس عقد آماده کردم و پدرم برایم وسایل خرید. حالا به ایشان جواب رد دادم. ولی واقعا از ته قلب ناراحتم و افسردگی شدید دارم به خانواده چیزی نگفتم، چون هم خانواده ایشان خیلی بزرگ و محترم هستند و هم خانواده من. خودش که خیلی من رو دوست داره، با اینکه الان جواب رد دادم ولی به شدت علاقمند هست. میگوید اون رابطه فقط هوس بوده و عشق نبوده، در حالیکه این موضوع برای من قابل قبول نیست. من در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم و برام بعضی مسائل مهم هستند. من حتی به این آقا گفتم زمانی که شما ازدواج کردی و همسرت بارداره و شاید مشکلات دیگر پیش بیاید، شما چه تضمینی میدهید که خیانت نکنید!؟جوابی نداد...

مهمترین سوال :
الان با این دروغ بزرگ و خیانت چکار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
09 بهمن 1398 ساعت 01:36

باسلام واحترام

آنچه شما مطرح فرمودید ، در بحث بلوغ معنوی جای میگیرد. بنابراین ابتدا باید دید که آیا شما از نظر این بلوغ با یکدیگر تناسب دارید یا خیر.چرا که در این بلوغ تمامی نکات ریز ودرشت وقابل اهمیت برای طرفین مورد بررسی قرار میگیرد که به نظر میرسد فقط شما در رابطه با خط قرمز خودتان اعلام نظر کرده اید واین مسئله را چک نکردید.

در ثانی چطور میتوان برای رابطه ای که قبل از شما بوده برچسب خیانت را انتخاب کرد.همچنین ایشان در رابطه با شما از خط قرمزتان مگر عبور کرده اند؟این در حالیست که در دنیای امروز که تکنولوژی راه های ارتباطی را برای هر نوع رابطه ای فراهم کرده، پاکدامنی به نداشتن تجربه ی رابطه نیست بلکه به آگاهی از مسائل عاطفی و جنسی است.

متاسفانه اکثر افرادی که در آینده درگیر طلاق و خیانت میشوند، همین افرادی هستند که زمانی به آنها اصطلاحا «آفتاب‌مهتاب ندیده» میگفتند.پس  نداشتن هیچ ارتباط وتجربه ومهارتی  را به حساب پاکدامنی نگذارید و در جهت کسب مهارت‌های عاطفی و ‌جنسی قبل از تعارضات زناشوییتان تلاش کنید.

همچنین نکته دیگر که قابل تأمل است ،اینست که ترس شما از خیانت این آقا حتی در دوران بارداری شما چیست؟ چطور میشود که تا این حد نسبت به این مسئله حساس هستید واز ایشان در این زمینه ضمانت میخواهید.

به نظر میرسد مسئله ای در درون شما وجود دارد که تا این حد نسبت به خیانت حساسید گرچه خیانت مسئله ای است  که برای 

هیچ کسی پذیرفتنی نمی باشد اما نگرانی تا این حد نسبت به این موضوع جای بررسی دارد.چرا که تمامی آیتم ها و ویژگی های مثبت این فرد را به دلیل رابطه قبلیش نادیده گرفته اید ورابطه را از طرف خود تمام شده دانستید.

پیشنهاد من به شما اینست که حتما مشاوره پیش از ازدواج داشته باشید همچنین شناخت دقیق تری نسبت به خود پیدا کنید چرا که داشتن یک رابطه خوب وسالم ابتدا مستلزم اینست که افراد نسبت به نقاط منفی ومثبت شخصیت خود بینش داشته باشند.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان 

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه