سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کنکور

پرسش

تاریخ ثبت : 31 فروردین 1398
429  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام درباره کنکور سوالی داشتم. من از بچگی درسخوان بودم و میخواستم پزشک بشم. تیزهوشان قبول شدم، المپیاد رفتم و در آزمونهای آزمایشی جزو نفرات برتر بودم. اما مشکلاتی در سال سوم دبیرستان برای خانواده ام پیش آمد. در مدرسه همیشه دوستان و معلمانم مسخره ام میکردند و من هیچ دوستی نداشتم و همیشه تنها یک گوشه مینشستم. فقط درس میخواندم با اینکه خیلی درسخوان با نمره های تاپ بودم سال چهارم دبیرستان به خاطر فشاری که از این مسائل بهم اومده بود درس نخواندم و حتی مدرسه هم نرفتم تا کسی اذیتم نکند و همه ی تلاش هام به هدر رفت و کلی مشکلات ترس از اجتماع و یه جورایی نفرت از آدمها دارم. ارتباطم را دارم با همه تک به تک قطع میکنم؛ دوست، فامیل و ... اصلا احساس خوبی ندارم و شدیدا احساس تنهایی میکنم و عذاب وجدان و حسرت برای زحمات هدر رفته ام دارم. فقط به خاطر اینکه در اجتماع و روابطم با هم سن و سالانم همیشه احساس ضربه خورده بودن میکردم. گرچه نشستم دوباره کنکور بخوانم، دیگه امیدی به امسال ندارم.

مهمترین سوال :
چه جوری خودم رو از منزوی بودن نجات بدم و اگر امسال کنکورم خراب شد آیا دوباره بنشینم برای کنکور و آرزوهام تلاش کنم یا افسردگی دوباره جلوی درسم رو میگیره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سیامک شیری
سیامک شیری
12 خرداد 1398 ساعت 19:52

سلام 

وقت بخیر

مرقومه شما را ملاحظه کردم

برای شرکت در کنکور حتما و باید مدرک پایه ی دوازدهم را بگیرید

البته پایه ای نسبتا قوی دارید و در یکی از پایه های کنکور (سال دهم)قوی هستید که می توان امیدوار بود.

اینکه قبلا در خانواده چه اتفاقی افتاده الان دیگر مهم نیست و آیا هنوز هم مستقیما درگیر این موضوع هستید باید باهاش کنار بیابید تا در کنکور موفق شوید.

یادمان نرود ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است و برای موفقیت در کنکور توکل،امید داشتن، تلاش و تمرکز بسیار مهم است.

از طرفی مثل خیلی ها یک اتفاقی در زندگی شما افتاده است و با توجه به رویا و آرزوی که دارید نباید دچار سستی شوید و فقط یک اتفاق تلقی کنید.

شما تمرکزتان از بین رفته، آرامش خود را حفظ کنید و تسلط بر ذهنتان را داشته باشید.

اعتماد به نفستان کم شده یادمان نرود خیلی ها با معدل کم در کنکور نتایج درخشانی گرفتند پس به مسیر  کنکور برگردید و از این تله بی ارزشی که دچار شده اید بیرون بیایید برای این کار هر لحظه یاد موفقیت در قبولی رشته مورد علاقه تان بیفتید و خود را در آن لباس ببینید.

زمان مناسبی برای قبولی در کنکور دارید یاد سخنی از امام علی افتادم که میفرمایند: آرام باشید،توکل کنید، تفکر کنیدسپس آستین ها را بالا بزنید آنگاه دستان پر مهر خدا را میبینی که زودتر از تو دست به کار شده است.

با یک برنامه ریزی درست  و تلاش تا لحظه آخر از الان تا پایان تابستان دروس پایه را مخصوصا پایه یازدهم را قوی کنید،درس بخوانید و برای تسلط بر ذهنتان از هر کاری که تمرکزتان را برای درس خواندن به هم میرید دوری کنید، راه های مختلفی مثل کتابخانه رفتن را امتحان کنید تا بهترین حالت درس خواندن را پیدا کنید و در گام های بعدی تسلط بر هدف،  زمانتان و جسمتان را شدیدا تقویت کنید، با پدر،مادر و خانوادتان حتما بیشتر صحبت کنید.

عبادت را در خود تقویت کنیدکه همانا یاد خدا موجب آرامش دل هاست.

با آرزوی توفیق

با تشکر سیامک شیری مربی خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
کنکور و خدایی که در این نزدیکی است
تمام جهان در من است

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
از اهمال کاری تا پردستاوردی
رهایی از تنهایی

توصیه های پیشنهادی
هرگز ناامید نشوید، با توکل بر خدا و درس خواندنتان همیشه موفق باشید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه