سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برگشت به رابطه ی تمام شده یا به دنبال یک رابطه ی جدید؟

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اسفند 1397
493  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
مردی هستم 35 ساله که با همسرم ۱۰ سال زندگی مشترک داشتیم. دو سال اول ازدواج با یک مورد خیانت و تحقیر و توهین و رفتار بچه گانه از طرف من گذشت تا فرزندمان به دنیا آمد. از آن به بعد تحقیر و توهین و خیانت برای همیشه تمام شد و چند سال زندگی نرمالی داشتیم تا با یک تصمیم جدید، وارد رشته ی دانشگاهی مورد علاقه ام شدم و نقل مکان به یک استان جدید کردیم.
در محیط جدید، متاسفانه همسرم شروع به رفتارهای جدید و نهایتاً خیانت کرد که با توجیه طلاق عاطفی، هیچ پشیمانی از کار خود نداشت و خیانت ها چند بار تکرار شدند و نهایتا سال گذشته جدا شدیم. چند بار هم قبل طلاق تلاش کردیم تا اوضاع بهتر شود، ولی شرط ایشون روابط بدون محدودیت با جنس مخالف بود.
بعد از گذشت یک سال، این مسأله که وارد یک رابطه ی جدید شوم و یا به خاطر فرزندم برگردم، من را مستأصل کرده. همسرم پشیمان است، ولی هیچ اعتمادی از طرف من به او وجود ندارد. از طرفی، فرزندم به او علاقمند است، مورد آخر اینکه در این یک سال فرزندم با من زندگی می‌کرده و مادرش هر ماه یک بار به دیدنش می آمده

مهمترین سوال :
چگونه می توانم خودم را از این برزخ بیرون بکشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
07 اسفند 1398 ساعت 02:23

باسلام واحترام

باتوجه به انچه مطرح فرمودید مشخص است که در طول این مدت چه مشکلاتی داشته اید وبا آسیب های بعد از جدایی آشنا هستید. 

اما در صورتی که تصمیم به ازدواج با همسر سابق خود را دارید، توصیه‌های زیر شدیدا شانس موفقیتتان را افزایش می دهند:

1- به خاطر خودتان برگردید

اگر فرزندانتان دلیل بازگشت به همسر سابق تان هستند، باید بدانید انتخابتان نیاز به بررسی بیشتری دارد. اگر قرار به برگشت است به خاطر همدیگر و حس دوست داشتن بین خودتان برگردید. در صورتی که واقعا دلتان می‌خواهد باز هم با هم باشید. سختی‌های بعد از طلاق نباید شما را دوباره به انتخاب اشتباهتان برگرداند. اگر خود طلاق شما را خسته کرده، برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق تلاش کنید.

2- برای ازدواج با همسر سابق تان چراغ خاموش بروید

دیگر افراد و خصوصا فرزندتان، نباید در جریان ارتباط دوباره شما قرار بگیرند. متوجه شدن دیگران به ارتباط مجدد شما، در حالی که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدید، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. فهمیدن فرزندتانیا آشنایان باعث امیدواری در آن‌ها می‌شود و فشار بیشتری روی شما برای آشتی کردن وارد می‌کند. قبل از اطمینان به تصمیمتان قضیه را مخفی نگه دارید.

3- ازدواج با همسر سابق حتما با مشورت باشد

از اشتباهات زندگی گذشته خود عبرت بگیرید و این بار با دقت عمل بیشتری حرکت کنید. با تکرار اشتباهات، دوباره رابطه تان خراب خواهد شد. یک مشاور می‌تواند بدون قضاوت به تصمیم گیری مناسب شما کمک کند.

4- علت طلاق را مشخص کنید وبررسی کنید آیا چیزی تغییر کرده است؟

مشخص کنید که دقیقا به چه دلیل از یکدیگر جدا شدید و اینبار در مورد مسئله مورد نظر به یک نتیجه مشترک برسید. مثلا اگر موضوع به عدم تعهد بر می‌گردد ابتدا تعهد پذیری خود را اصلاح کنید و سپس به رابطه برگردید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیوند زخم خورده

معرفی درس
بسته از شکست تا پیروزی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه