سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با اختلاف سنی خانم بزرگتر از آقا

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اسفند 1397
432  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و عرض ادب.
بنده یه خانم هستم که حدود 6 سال پیش تجربه جدایی رو داشتم. در این مدت خواستگارهای زیادی اومدند، اما چیزی که خیلی برای من عجیب بوده اینه که تمام خواستگارهای بنده از خودم سن شون کمتره. الان یه موقعیت خوب برای ازدواج دارم ولی به خاطر همین اختلاف سنی یه جورایی ترسیدم جواب بدم. واقعا داره کلافه ام میکنه این موضوع.

مهمترین سوال :
اینکه همه خواستگاران من از لحاظ سنی از من کوچک تر هستند، آیا دلیل خاصی داره؟ و اینکه میشه نظر قطعی داد که این ازدواج بنا بر یه اصل خاص حتما اشتباه هست یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
27 اسفند 1398 ساعت 10:05

سلام . وقتتان به خیر .

ممنونم از این که به ما اعتماد کرده و مساله تان را ما در میان گذاشته اید.

با خواندن نوشته تان متوجه شدم که شما بعد از جدایی تان عموما با افرادی آشنا شده اید که از شما سن کمتری داشته اند. اشنا شدن با این افراد از طرف خودتان صورت گرفته است یا اینکه  به شما معرفی شده اند ؟ اگر این اشنایی ها از طرف خودتان صورت گرفته است چون این الگو به صورت مشابه بوده و تکرار نیز شده است احتمال اینکه  انتخاب های شما به صورت ناخودآگاه به سمت افرادی است که از شما کوچک ترند وجود دارد . در امر ازدواج هماهنگی در جنبه های مختلف بهتر است که وجود داشته باشد و اگر این تطابق و هم سویی وجود نداشته باشد ریسک فاکتور های آن رابطه بالا خواهد بود . جنبه هایی که بهتر است در مورد آنها هماهنگی وجود داشته باشد ، جنبه های فرهنگی ، اقتصادی ، سنی ، تحصیلی ، خانوادگی ، طبقه اجتماعی ، شغلی ، ظاهری و ... است .این موارد مواردی هستند که اگر در هر یک از آنها ما تفاوت هایی را داشته باشیم به معنای اینکه این رابطه به شکست خواهد انجامید نیست اما در صورت وجود تفاوت ریسک رابطه ما را بالا می برد. بزرگ تر بودن خانم نیز از این دسته تفاوت هاست که می تواند باعث بروز مشکل شود اما به معنای اینکه این مشکل حتما به وجود خواهد آمد نیست . کما اینکه خیلی از موارد را می شناسیم که خانم از آقا بزرگ تر بوده اند و در رابطه آنها هیچ گونه مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است . بهتر است بررسی کنید خودتان چقدر نسبت به این مساله احساس خوبی نداشته و این قضیه برایتان مشکل ساز است. اگر در رابطه ای خانم از آقا بزرگ تر باشد از دید شما چه معنایی دارد؟ چه فکر هایی در باره خودتان می کنید اگر شما از همسرتان بزرگ تر باشید ؟ این فکر که در ازدواج باید خانم از آقا کوچک تر باشد تا چه حد برایتان جنبه الزام داشته و تا چه حدی میتوانید از این الزام بکاهید و منعطف تر به قضیه نگاه کنید؟

فراموش نکنید داشتن معیار هایی که ما برای ازدواج برای خودمان ترسیم کرده ایم در هر فردی که به ما معرفی می شود لازم است اما به نظر می رسد همگی این موارد در یک مورد می تواند نگنجد . بنابر این اگر موردی وجود دارد که در اکثر جوانب با خواسته های شما همخوانی دارد شاید به صلاح نباشد که شما صرفا به خاطر ایتم سن از برقراری رابطه دوری کنید . کما اینکه طرف مقابلتان نیز با آگاهی نسبت به این قضیه تصمیم  گیری خواهند کرد و چیزی نیست که ایشان در باره شما ندانند. 

تهیه سی دی های آموزشی می تواند شما را در یک انتخاب بهتر یاری کند . با ارزوی موفقیت برای شما ....

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
همسر مناسب شما پاول تیگر و باربارا تیگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه