سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

جدایی سالم

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
406  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
چهارده ساله كه ازدواج كردم، خيلي كم سن بوديم هر دو، اوايل ازدواج تقريباً خوب بود تا اينكه متوجه خيانت ايشون شدم و همه چيز عوض شد. رابطه اي دارم كه توش اصلاً ديده نميشم، به من توجهي نميشه حتي با وجود اعتراض هاي پي در پي. مدت زيادي هست كه رابطه جنسي نداريم و عدم تمايل از سمت ايشون هست، بارها به مشاور و سكس تراپيست مراجعه كردم. البته بيشتر مواقع تنها، چون همسرم اين كارها رو پول هدر دادن ميدونه، بنابراين نتيجه اي نگرفتم. هميشه اميد داشتم كه بالاخره با تلاش درست ميشه ولي نشد. الان علاوه بر همه اين مشكلات، فحاشي و برخورد فيزيكي هم به مشكلاتم اضافه شده. الان ٣٦ سالم هست و بعد از كتك كاري آخر، دو ماه هست كه با ايشون حرف نزدم و البته ايشون هم استقبال كرده ازاين ماجرا. تصميمم اينه كه جدا بشم بالاخره، چون خسته شدم از بس تنهايي براي زندگي مشترك جنگيدم.

مهمترین سوال :
من رو راهنمايي كنيد كه كمترين آسيب رو ببينم، ضمن اينكه من كاملاً تنها هستم. خانواده ام شهرستان زندگي ميكنند و من تهرانم. با خانواده همسرم هم ارتباطي ندارم و كمكي هم نميكنند.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
24 اسفند 1398 ساعت 16:31

سلام

وقت شما بخیر


نوشته تان را خواندم. ابتدا بابت تاخیر در ارسال پاسخ، پوزش می خواهم. نمی دانم اکنون در چه شرایطی هستید. امیدوارم در وضعیتی باشید که احساس بهتری به همراه داشته و توانسته باشید تصمیم موثر و کارامدی را اتخاذ کرده باشید.


با توجه به علائم و شدت نشانه های موجود ؛ به نظر می رسد این رابطه به مرحله بحران رسیده است و لازم است مداخلات لازم صورت پذیرد. خروج از این رابطه زمانیکه شما را با محدودیت ها و موانعی نیز مواجه خواهد کرد سخت و دشوار است.  داشتن منابع حمایتی ( روانی-اجتماعی و مالی ) در شرایطی که این متن را برایمان ارسال کرده اید مساله حائز اهمیتی ست. با این حال به نظر می رسد تنش ها ، خشونت ها و بی تفاوتی های تکرار شونده در این رابطه این ضرورت را برای شما ایجاب نموده تا از تداوم بیشتر آن پیشگیری نمایید. 


تجربه میزانی از آسیب در برون رفت از چنین روابطی اجتناب ناپذیر است. با این وجود،  پیشنهاد می شود در چنین وضعیت هایی ارتباط خود را با خانواده و منابع حمایتی کارامد و حرفه ای ، حفظ نمایید. در عین حال ،چنانچه نکاتی هست که می خواهید مطرح نمایید آن را برایمان ارسال نمایید تا با آگاهی از وضعیت واقعی کنونی تان ، نکات و راهبردهای مرتبط و موثر ارائه گردد. 


با تشکر از شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه