سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط با مرد متاهل در حال طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
484  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۴ ماهه با اقایی در ارتباطم که ۳ ماه اول رابطه نمی دونستم متاهل است و وقتی که فهمیدم که درخواست طلاق داده بود و فردا اولین جلسه دادگاه طلاقشونه. الان ۲ ماهه همسر و پسر ۱۰ ماهش رو رها کرده و اومده خوابگاه و بدون هبچ ارتباطی با اونها زندگی می کنه. خط جدید خریده و با من در ارتباطه.

مهمترین سوال :
نمی دونم باید چه کار کنم؟ راهکار بهم بدید که کدوم کار درسته؟ باید تموم کنم ارتباطم رو وقتی که داره جدا می شه؟ حتی به خاطر من با هبچ کدوم ار اعضا خانواده اش هم صحبت نمی کنه. از طرفی خودم خیلی وابسته اش شدم. ۳ ماه اول رابطه تا می تونست دروغ گفت که من نفهمم متاهله. ولی الان انگار دروغ نمی گه. در ضمن من یه رگه هایی از پارانوییدی رو دارم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
30 بهمن 1398 ساعت 22:29

درود بر شما

در زندگی ما لحظاتی وجود دارد که ناگزیر به انتخاب هستیم. برخی انتخابها در زندگی هستند که از همان ابتدا محکوم به شکست هستند مثل ارتباط با مرد متأهل.

نوشته اید در ماههای اول آشنایی، ایشان با دروغ گفتن متاهل بودنش را از شما مخفی کرده. خب پس از اینکه متوجه شدید و حتی در جریان جزئیات زندگی اش قرار گرفتید چرا ادامه دادید؟ 


کسی که در زمان تأهل و با داشتن یک فرزند چند ماهه دست به خیانت می زند، از بلوغ شخصیتی برخوردار نیست. چند ماه ابتدای آشنایی نیز به شما دروغ گفته تا متوجه متأهل بودنش نشوید. حالا شما بر چه اساسی می گویید: الان انگار دروغ نمی گه، شاید شما نمی خواهید دروغ گفتنهای او را ببینید. به نظر می رسد اینکه  به خاطر شما قید زندگی مشترک و حتی خانواده را زده برای شما خوشایند است و حاضر نیستید لطماتی که ایشان به خانواده اش زده و با حضور شما تشدید شده را ببینید.


دوست عزیز، شما شواهد و واقعیات را رها کرده اید و پای خود را روی پوست موز گذاشته اید و امیدوارید که زمین نخورید. چنین فردی از سلامت روانی برخوردار نیست که البته میزان مشکلات ایشان فقط با معاینه حضوری امکان پذیر است. اما مجموع رفتارهایش نشان می دهد که این فرد مناسب سرمایه گذاری عاطفی نیست و حضور شما وسط زندگی ایشان نیز توجیهی ندارد. 


این آقا حتی اگر هم زندگی مشترکش را تمام کند باز هم در حال حاضر کیس ازدواج محسوب نمی شود. چون اگر بالغانه دست به این جدایی زده باشد مدتی سوگوار خواهد بود و اگر بدون منطق و تفکر اقدام کرده باشد شخصیت سالمی نداشته و آخر چنین رابطه ای از همین الان مشخص است.


پس ضمن اینکه توصیه می شود رابطه با این فرد را خاتمه دهید، لازمست روی دلیل بودن خود در چنین رابطه ای متمرکز شوید. این رابطهء از اساس اشتباه به کدام نیاز شما پاسخ میداده که حتی علیرغم آگاهی در مورد شرایط ایشان، نوشته اید که به این فرد وابسته شُدید؟ توجه به دلایل سر گرفتن و ادامه این رابطه به شما کمک خواهد کرد که ضمن آگاهی در مورد خودتان، مسیری را که سبب رفتن شما به رابطه شد تکرار نکنید.


کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ و نیز، حضور در دوره من بهتر که در خانه توانگری برگزار می شود، خدمت شما پیشنهاد می گردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


توصیه های پیشنهادی
قطع رابطه با این آقا
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه