سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سخن گفتن از رابطه قبلی

پرسش

تاریخ ثبت : 07 اسفند 1397
412  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من 35 سالمه و الان تقریبا 3 سال هست که ارتباطی نداشتم و تقریبا میشه گفت خاطرات ارتباطات قبلی برام از بین رفته. ولی چون ارتباط قبلیم با فردی بوده که در حال طلاق بوده اصلا دلم نمیخواد دوباره وارد بازی بی خودی بشم. از طرفی چون سنم بالا رفته و مدت زیادی بوده که ارتباط نداشتم دوست دارم یه ارتباط خوب شکل بدم.

مهمترین سوال :
در شروع رابطه جدید شخصی که هنوز از ارتباط قبلی سخن می گوید و توانایی دیدن شخص قبلی با فرد جدید را ندارد چه باید کرد؟ در چه حد میتوان اجازه داد ار ارتباط قبلی بگوید و چگونه میتوان به شخص هشدار داد که تمایلی به شنیدن ادامه ماجرا ندارم؟ آیا اصولا درست است وارد این ارتباط شد؟ اگر نه چگونه میشه هشدار داد که به خاطر این مسایل من نمیخوام وارد ارتباط بشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 بهمن 1398 ساعت 22:39

باسلام واحترام

با توجه به توضیحات شما ،همگی ما از روابط گذشته خود مواردی از احساسات حل و فصل نشده داریم که بهمراه خود به رابطه جدیدمان حمل می کنیم. اما گاهی اوقات این احساسات حل و فصل نشده، آنچنان توان فرسا و کوبنده اند که برای رابطه احساسی ما مهلک و خطرناک خواهند بود. اگر جذب کسی شدید که هنوز از رابطه با روابط قبلی خود التیام نیافته است، مطمئن باشید که دچار یأس و دلشکستگی خواهید شد.

همچنین در نظر داشته باشید که نقش ناجی را در این جریان جدی بگیرید چرا که احتمال دارد درگیر افرادی شوید که به تازگی از رابطه ای دردناک و خالی از مهر بیرون آمده اند و بخواهید نقش شفا دهنده ای را بازی کنید که قلبهای شکسته را ترمیم کنید.

بنابراین درگیر شدن با چنین افرادی می تواند راهی باشد به منظور «فرار از صمیمیت» و انتخاب کسی که نمی تواند شما را دوست داشته باشد، روشی است برای محروم کردن خودتان از عشق.

بنابراین این مسئله تعارف ندارد ومیتوانید در نهایت احترام دلیلتان را به ایشان اعلام کنید که این ارتباط وادامه دارشدن آن برای هر دو نفر شما آسیب زاست.در ضمن به او بگوئید که هرگاه احساسات خود را در ارتباط با فرد قبلی زندگی خود حل و فصل کرد، به شما فکر کند. در غیر اینصورت با شریک عاطفی قبلی او در یک رقابت خواهید بود و این محال است که با یک خاطره رقابت کنید و برنده باشید. خصوصا اگر این خاطره، خاطره ای خوشایند، همدلانه و همفکرانه بوده باشد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی درس
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه