سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بلاتکلیفی در رابطه 3 ساله

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اردیبهشت 1398
557  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دختری هستم 27 ساله که سه ساله با آقایی که 10 سال از من بزرگتر هستن و یکبار ازدواج ناموفق داشتن رابطه دارم. از لحاظ احساسی خیلی هم رو دوست داریم, تقریبا از 1سال و نیم پیش تصمیم به ازدواج گرفتیم ولی برادر ایشون متاسفانه زندان و محکوم به اعدام هست. تقریبا 1 سال و نیم پیش این آقا که کارمند بانک هستن انتقالی گرفتن تهران، یعنی ایشون تهران هستند و من اصفهان و خیلی دیر به دیر میتونیم هم رو ببینیم. تو این مدت من خیلی اصرار کردم که تکلیف رابطه مشخص بشه ولی ایشون میگن تا برادرشون حکم اعدامش لغو نشه نمیتونن بیان خواستگاری چون خجالت میکشن و من هر بار خواستم رابطه رو تموم کنیم نذاشت و هر بار به من میگن صبر کن. اخیراً 4 ماه هست که ما هم رو ندیدیم و من دیگه صبرم تموم شده. الان نمیدونم چیکار کنم؟ بازم صبر کنم؟ که اگه صبر کردم با بقیه مشکلات مثل ندیدن هم و خیلی مشکلات دیگه چه جوری کنار بیام؟ و اگه صبر نکنم با خاطرات این 3 سال، با رابطه عمیقی که داشتیم چیکار کنم؟

مهمترین سوال :
رابطه 3 ساله ای که عمیق هست و هر 2 نفر به هم علاقه دارند ولی بخاطر مشکلات تا الان نتیجه ای نداشته رو باید چیکار کرد؟ رفتار درست و تصمیم عاقلانه با توجه به این مشکلات چیه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
12 دی 1398 ساعت 14:23

سلام 

نامه شما را خواندم. 

این نامه من را یاد جمله ای از آقای دکتر انداخت که انتخاب های ما در زندگی به ندرت بین خوب و بد است و بیشتر ما بین بد و بدتر گیر می کنیم. 

اینکه در این شرایط بی ثبات، غیرقابل پیش بینی و بلاتکلیف بمانید که در شما احساس ناامنی ایجاد می کند بهتر است یا اینکه جدا شوید با خاطراتی که برایتان می ماند و به راحتی هم فراموش نمی شود. 

حقیقتا فراموشی به معنایی که ما به دنبال آن هستیم وجود ندارد شبیه طعم یک غذای لذیذ در کام ماست. شاید دیگر ی غذایی مشابه با آن طعم نخوریم اما به این معنی نیست چون چیز دیگری هم طعم آن نمی شود ما از خوردن آن غذا دست بکشیم. ذهن ما می تواند با بال و پر ندادن به خاطرات و گذر کردن از آنها خاطرات جدیدی را بسازد. 

فرضا شما یکسال دیگر هم در این رابطه به این شکل ماندید آیا بعداز آن انتظار این رابطه لزوما به ازدواج ختم می شود؟  والدین شما، والدین ایشان موافق با این ازدواج هستند؟ 

به نظرم مشخص کردن ددلاینی برای اینکه ایشان حداقل تصمیم شان را با خانواده مطرح کنند ( لازم نیست در همان لحظه و ابتدای آشنایی شرایط برادرشان را بیان کنند ) و فرصتی برای دیدار خانواده ها با هم ترتیب دهند و بعد از آن برای بیان شرایط شان با والدین شما گفتگو کنند میتواند به شما اطمینان خاطری بیشتری دهد تا اگر لازم به انتظار و صبوری می باشد با آرامش بیشتری ایشان را همراهی نمایید. 

باتوجه به شرایط ایشان،  عدم آشنایی خانواده ها با هم، بلاتکلیفی این رابطه، اگر بعد از مدتی به سرانجام نرسید چه پیامدهایی می تواند برای شما داشته باشد؟ 


باتشکر

زهرا محمدی- خانه توانگری طوبی



معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
مشخص کردن زمانی برای ایشان تا اینکه تصمیم شان را با خانواده ها مطرح کنند تا با تامل بیشتری بتوانید ایشان را همراهی کنید
بعد از سه سال رابطه شما نیاز به اطمینان خاطر بیشتری دارید تا بتوانید برای ادامه رابطه در کنار ایشان باشید
در کنار شرایط ایشان، شرایط شما هم به عنوان دختری 27 ساله که می تواند فرصت های دیگری برای ازدواج داشته باشد هم مطرح می باشد.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه